recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad er det beste internet browser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvad er det beste internet browser

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 11:37
Skal lige nævne at jeg bruger to browsere - IE og Chrome. IE til netbank, og Chrome til ALT andet.

Grunden? - banken i den by jeg er opvokset i har et plugin som er specielt skrevet til IE. Hvis bare det kunne du i FF eller Chrome, så ville jeg slette det Censored fra min PC.
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 11:38
Jeg brugte Chrome i et godt stykke tid. Til sidst blev jeg dog for irriteret over at mange funktioner (netbank, nogle hjemmesider, digital signatur mv.) ikke virkede ordenligt. Nogle gange kunne Chrome "hænge" og viste ikke en hjemmeside før man trykkede opdater.

Derfor skiftede jeg til Firefox. Chrome var lidt hurtigere til at starte op, men Firefox er bedre som helhed i mine øjne.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 12:40
Safari 5! Den er blevet bedre nu. Der er indbygget tekstlæser.
Man får et rent tekstfelt øverst, så siden er lettere at læse.

Venlig hilsen
KB
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af ferraripc ferraripc skrev:

1. den skal var nem at installere.

Hvis du skriver det handler om en PC med Windows, så må det være Internet Explorer ...Den er allerede installeret.

2. den skal kører hurtig.

Crome har ry for at være hurtig, men hvis du har en hurtig PC og internetforbindelse er forskellen imho ubetydelig/ubemærkelig browserne imellem. (Jeg kan sku ikke mærke nogen afgørende forskel)

3. den skal var nem og overskuelig at fenne ud at.

Det er vist mest af alt en tilvænnings og temparementsag. Personligt vinder FireFox på brugervenligheden/ sin opbygning hos mig personligt, men sådan behøver det ikke være for dig. (F.eks at man ikke skal indtaste sit Amazon.co.uk password hver eneste gang)

Der ud over syntes jeg helt principielt godt om Open Source, og vil gerne understøtte det frem for alt andet.

så kom med jeres mening om den beste internet browser.Smile

...Den man nu selv helt individuelt syntes bedst om!

Personligt bruger jeg FireFox som min primære browser til almindelig surf, mens jeg bruger Internet Explorer som sekundær browser til Netbank, Digtal Signatur og sider med "besværlige" Video plug-ins
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 06:16

Google Chrome eller Opera eller Firefox er nrer 1 Smile
Helt ærligt - hvad skal en sådan ubrugelig kommentar være godt for ? 
Og så fra den der startede tråden og spurgte om, hvilken èn vi andre mener, der er den bedste !

Sorry - men det virker s.. som om - du kun har oprettet dette emne, for sætte en af de sædvanlige ligegyldige og BH-agtige debatter i gang ??
Med dette mener jeg, at vi ka' jo blive ved med, at sidde og komme med hver vores subjektive og egoistiske meninger om, hvilken browser der er bedst !
Det ka' vi jo blive ved med - her fra og så til juleaften om ca. 5-10 år - uden at der er nogen der får eller har ret !
Det vil altid være op til hver enkelt og dennes behov, at ha' hver sin fortrukne browser.

Hvis du vitterligen søger den bedste browser. Så på med vanten - der er kun en måde at finde ud af det på - nemlig at få afprøvet dem allesammen og derud fra vælge den, der passer bedst til dit temperament.

Alt andet ævl som vi (mig selv inkl.) sidder og skriver her i tråden er faktisk rent ud sagt - PHV.
Lige som alle "Nikon ctr. Canon" - "Nvidia ctr. Radeon" - "Intel ctr. AMD" e.lign "mærke"-debatter er !

Mvh. Roland

Redigeret af Roland - 10-Juni-2010 kl. 06:18
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
ferraripc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 07:47

og det tror du ikke at jeg har. med jeg kan se at mange der kan lig at bruge Google Chrome eller Opera eller Firefox Smile

Til top
ferraripc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 07:48
og så vil jeg sige tak til alle SmileWink
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu