|
Hvad er det der fylder på hdd ? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vedr. oprydning i systemfilerne... Pas lige på med at rydde op her. Når den har undersøgt, hvor megen diskplads, som kan frigives, så bør man fjerne fluebenet ud for Windows Update Oprydning, da man så ellers vil få en række opdateringer lige i nakken igen! Der er nemlig noget med at en opdatering har ødelagt noget i systemet, så den ikke rydder op i Windows.old, men i stedet fjerner opdateringer.
Microsoft er ikke så heldige med opdateringer lige for øjeblikket.
Redigeret af turbo2 - 23-Maj-2015 kl. 15:28 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Jeg ville nok lave en kopi af denne partition først, og så kun evt. slette den på disken.
|
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Har nu kørt SpaceSniffer---udmærket program--TAK for det råd
![]() Har fundet ud af dette : Window fylder 30,7gb er det ikke ret meget ???? ![]() Programfils 34gb User 12,9gb pagefile sys 3,9gb hiberfil sys 2,9gb Hvad mener i ?? Overvejer at slette det hele og ind med windows igen ![]() Redigeret af cccd - 23-Maj-2015 kl. 18:26 |
|
|
|
![]() |
|
Agent Orange ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 25 |
Det er vist ganske normalt. Min egen Windows fylder cirka det samme.
|
|
![]() |
|
Agent Orange ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 25 |
Hverken din pagefile.sys er hiberfil.sys ikke er specielt store. Dog er "user" på knap 13 gb. halvstor. Ligger der en masse billeder/film/musik i dokumenter mapperne? Så kan de vel passende flyttes til en lager disk. Sidste løsning er nok en større SSD. 128 gb er ved at være i underkanten efterhånden. Redigeret af Agent Orange - 23-Maj-2015 kl. 16:55 |
|
![]() |
|
Mit ser således ud, fra BullGuard:
Min harddisk er på 1 TB Redigeret af turbo2 - 23-Maj-2015 kl. 17:01 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Nu kender jeg ikke spacesniffer. Men Treesize. I Treesize kan du dobbelt klikke på hvert katalog og så bryde kataloget op og finde ud af hvad der fylder. Dit Windows er nok ikke så forkert. Jeg har næsten lige reinst. og mit Windows fylder 19 Gb Men dit USer katalog bør du kigger på. Hent evt. Treesize så du kan se hvilken underkataoger der fylder. |
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
PER,,,,, man kan det samme i SpaceSniffer, men mange Tak for tippet ![]() Ja jeg kan da godt se at det er en lille harddisk,,men ville også gerne sætte en 256gb i den, men de er ikke til at finde til ordenlige penge nogen steder ![]() Det er til en Asus Zenbook og det er sådan en fætter der skal i : http://www.os-store.co.uk/sandisk-128gb-sd5se2-128g-sdsa5jk-128g-ssd-msata-hdd-hard-disk-module-solid-state-drive-laptop-netobook.html |
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Så burde du kunne finde ud af at slette i user kataloget for 13 Gb lyder af meget. Der er tit en del temp filer som kan slettes. Men det er vel bare en SSD disk der skal i. en 256 Gb disk kan fås for 1100 kr og en 500 Gb for 1500. |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Det er ikke unormalt at Windows kommer op på 30GB når der løber opdateringer på. Godt du kunne bruge SpaceSniffer :)
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
I diskhåndtering kan du også se hvad der findes af partitioner.
|
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Nu ved jeg ikke om jeg læser forkert, men med de tal der bliver opgivet skulle der ikke være brugt mere end omkring 50gb (hvor "user" jo inkluderer de 11gb billeder/videoer der omtales i første indlæg).
Hvis der sidder en 128gb SSD i den nu, burde der jo stadig være rigeligt med plads.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |