recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det næste jeg skal have?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er det næste jeg skal have?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 00:06
Der er nu noget over at spare op i x antal tid og så købe et produkt man ved er rigtigt godt? :)
Altså jeg sparede op fra marts til september for at få råd til mine fronter, center og surround receiver.. og baghøjtaler og sub kommer først til februar da jeg først har råd der.. Men det er fantastisk at gå at spare op for når jeg så endelig har tingene så bliver man bare meget mere glade for dem..

Og du synes måske 6700 kr. er mange penge.. Men du kan have den receiver i MANGE år ?
Min bror har en 2807 (købt i 2006) (sådan set den samme som din men en ældre udgave) og han har den endnu og guess what.. Den er kraftig nok til hans concept anlæg og han er stadig rigtig glad for den.
Vi prøvede og sætte min Marantz SR7005 til som koster 11685 og det gav ikke den store forskel ud over en smule generel bedre lyd (nok mest pga. højtaleren)
Det jeg prøver at sige med den lille historie er at ved omkring de 6500 ca. mener jeg i hvert fald at man får rigtig meget for pengene og hvis du tænker på at du giver 6700 kr. for den så er det altså kun 1340 kr. om året hvis du har den 5 år.. Den er da en fair løsning så?


Mht. til den Marantz SR4300 der bliver nævnt kan den kun decode gammeldags surround lyd og den kan ikke tage de nye hd formater hvilket gør at man ikke får det fulde udbytte af en bluray disk. Lidt en skam, men billig det er den bestemt.

At have alle dine hdmi stik ind over receiveren er = lir forstår jeg ikke? det er da brugervenlighed så det siger spar to + du så ved at din receiver får signalet 100 % digitalt på den bedst mulig måde.
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 00:08
Glemte lige at nævne at jeg også selv ikke har super hifi ører der kan høre forskel på kabler og bla bla bla.. Men jeg kunne med det SAMME høre forskel så snart der kom lydkorrektion på!! Det faktisk ret vildt. Mere centreret og lydrettet mod dig og bassen er meget bedre og generelt bare bedre lyd! :)
Jeg tør væde med du også kan høre forskellen :P
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Mht. til den Marantz SR4300 der bliver nævnt kan den kun decode gammeldags surround lyd og den kan ikke tage de nye hd formater hvilket gør at man ikke får det fulde udbytte af en bluray disk. Lidt en skam, men billig det er den bestemt.


Nej, dem der er til salg er meget dyre (over 2000 kr).

Men, prøv at forklar mig, hvad der er galt i ikke at kunne bruge HD lyden?
Var det ikke bedre at bruge pengene på højttalere, så man kan udnytte den gode lyd?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 11:21
Jeg synes nu selv at 2000-3000 for en brugt receiver billigt men det jo bare min mening..

Og jeg mener at man lige så godt kan se dvd så hvis man ikke har en receiver der kan tage hd formaterne for så udnytter du jo ikke kilden (f. eks bluray) 100%?

Og jo det er da sikkert klogere at bruge pengene på nogle højtalere...

Men nu har trådstarter jo et sæt concept 6 som han da helt sikkert sagtens kan bruge til film oplevelsen. Men mon ikke en center og baghøjtalere (måske sub derefter) kommer før en receiver men det nok bare mig der hellere vil have elektronikken i orden fremfor højtalerne :P
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Jeg synes nu selv at 2000-3000 for en brugt receiver billigt men det jo bare min mening..

Jeg har en SR 4300 til salg til 2000 kr - vil du købe?

Eller sagt på en anden måde, kan jeg får 2000 kr for min nuværende, vil jeg over 6 år have tabt 300 kr om året, det er fandegalemig godt gået :-)


Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:


Og jeg mener at man lige så godt kan se dvd så hvis man ikke har en receiver der kan tage hd formaterne for så udnytter du jo ikke kilden (f. eks bluray) 100%?


Næh, men hvad lyder bedst, HD lyd ud af ringe/manglende højttalere, eller "nprmal lyd" ud af gode højttalere?

Har manden overhovedet en BR afspiller?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:09
Jeg har en sr7005 som er din overlegen så nej tak :D

Og jeg mener bare at grundstenen i ethvert surround anlæg er surround receiveren...
Jeg har også møgringe baghøjtalere lige pt. men min receiver er Nice...

Og det er et godt spørgsmål om trådstarter har det, men eftersom det ikke bliver nævnt går jeg ud fra han har..
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:27
Jeg bruger min Ps3 til at afspille Blu-Ray.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:31
eller du kan købe min Onkyo 608 til 2200 kr.  lidt over 1 år gammel og stadigvæk med kvittering og garanti Tongue

Den kan alle de nye lydformater og er ret god til prisen.



Med Venlig Hilsen Kim
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Jeg har en sr7005 som er din /(%&#€&"#(€"(#/€"(#€


Du faldt vidst ud der, jeg fik ikke det hele med - men okay, så bytter vi da bare lige over.

SR 7005 har et af de fedeste designs der findes, med det lille runde display.....


Klaus
(ikke spor misundelig - nej slet ikke ;-)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 20:35
Giver du 10500 oveni eller hvad? :D

Men ja designet er så flot at alle andre mærker ligner lort ved siden af :)
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 14:42
Jeg tror endelig at jeg er kommet frem til en konklusion Clap
Jeg er efterhånden ved at være ret sikker på at det næste jeg skal ud og investere i er en receiver. Min gamle Sony har det ikke særligt godt og jeg har heller ingen fjernbetjening til den, hvilket betyder at jeg skal bruge en Harmony remote som strejker konstant, hvilket irriterer min numse ret så meget.

Lige nu sidder jeg dog og kigger rundt omkring på nettet, men bliver vist mere forvirret end klogere på emnet receivere. Hvad skal man kigge efter? Der må da være nogle tommelfinger regler som gør at en receiver er "bedre" end en anden? Jeg har dog besluttet mig for at det skal være en receiver som understøtter HDMI, da det vil gøre mit liv en smule lettere.

Indtil videre har jeg kigget på disse receivere:


Dog vil jeg utroligt gerne lære mere om det her emne, også mere fordi at det vil gøre det lettere for fremtiden af. Jeg vil gerne fremtidssikre mig selv en smule, så jeg ikke skal bekymre mig om min receiver kan trække dit og dat, men hvor jeg bare kan gå ud og udskifte mine højtalere når jeg har behov for det.

Dog er det her stadig på hobbyplan og jeg har ikke råd til at give 10.000+ for en receiver.

Nogen ideer?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:37
Hvad med en Onkyo TX-SR608? Eller Onkyo TX-NR609?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu