recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er dit ældste og yngste stykke elektronik.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er dit ældste og yngste stykke elektronik.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tro mig, min elmåler indeholder absolut ingen elektronik. Det er ren mekanik.......

Klaus
Vi skal nok op i en yngre en end 1983, før der er elektronik i.
Men det var også forbruger apparater, jeg mente, underholdningselektronik.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 15:29
Jeg har for øvrigt også et gammelt Pentax kamera, sådan et man putter en film i, og får fremkaldt billederne på papir. Det hedder Espio 110, jeg er i tvivl, om det eller Pioneer anlægget er ældst.
Jeg vil tro, det stadig virker, men jeg har ikke brugt det de sidste 10 år, jeg har taget batteriet ud.

Jeg kan godt huske hvordan det var at indlevere filmen, og så spændt vente på, hvordan billederne var blevet.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tro mig, min elmåler indeholder absolut ingen elektronik. Det er ren mekanik.......
En elmotor til at drive tingene er der vel altid, så er det lige om man definerer sådan en som elektronik? Wink
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:41
Efter længere tid med hovedet liggende i blød, tror jeg faktisk at mit aller aller første stk.elektronik var min mormors gamle radiogrammofon, et stort skrummel, men det lød fedt, da der sad en 12" fuldtone i kabinettet. Dette må have været omkring 1960 da jeg var otte år gammel.
     carsten
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 08:31
Jeg har idst ikke noget der kan følge med nogle af disse. Det ældste jeg har stående (og bruger dagligt) er min Yamaha reciever fra omkring 94-95 stykker, som jeg iøvrigt købte sammen med et par advance højtalere der også stadigt er i brug.

Det yngste må være mine Heir Audio a3.i in ears der blev købt engang i efteråret.

/ask
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 11:46
Er vel det ældste elektronik som stadig ejes og er i brug. Ellers har jeg meget der er ældre Wink
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 12:49
Ældste elektronik, som stadig er i brug herhjemme er en Grundig Fine Arts M100-R analog stereo reciever og en M100-CD afspiller fra 1996 mener jeg? Det bliver brugt dagligt i soveværelset. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 15:14
Ældste: PS3 SLim

Nyeste: Microlab højttalere til PC.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:23
Tja jo, tjo..... Jeg tror det første stykke underholdningselektronik jeg købte var nok mit B&O anlæg Beolab 2500, som jeg købte - ja måske i 1993 eller -94. Jeg har det stadig og det fungerer stadig. Jeg er lidt i tvivl når det gælder båndoptageren. Det er sjældent jeg hører musik. Det nyeste, tror jeg er mit JVC HDD-videokamera, som jeg købte december 2011.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu