|
Hvad er forskellen på Synology DS213, 213j og 213+ |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2013 kl. 14:52 |
Se her:
http://www.synology.com/products/compare_spec.php?lang=dan&compare_list%5B%5D=DS213%2B&compare_list%5B%5D=DS213&compare_list%5B%5D=DS213air&compare_list%5B%5D=DS213j#compare_show_top Det er noget med USB 2.0 og USB 3.0, eSata og strømforbruget
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
|
.
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mht. streaming så kommer det meget an på hvor god din afspiller er mht. format support. Hvis den ikke understøtter det format du forsøger at afspille, vil Synologyen over DLNA, transcode videoen on-the-fly til et format din afspiller understøtter. Og her har CPU'en alt at sige, jo kraftigere CPU jo mere stabil transcoding, og afspilling.
Det skal også nævnes at DS213 har 16bit ram, hvor DS213+ har 64bit ram. Jeg kan personlig kun anbefale at gå efter den kraftigste Diskstation penge pungen er til, min DS212 føles allerede tæt på overbelastet i bestemte opgaver. I bagklogskabens lys skulle jeg i sin tid havde købt en DS212+. Og som jeg plejer at sige, så skal man holde sig fra J modellen med mindre den kun skal bruges til storage. Her er en sammenligning mellem DS213 og DS213+ Hvis du ønsker 3'ed parts programmer er det altid en god ide at sikre sig at de understøtter Freescale cpu'en som der er i DS213+
Redigeret af lks - 25-August-2013 kl. 16:10 |
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Helt enig! Jeg valgte også DS412+ over bl.a. DS413, selvom den var lidt dyrere - og reelt en ældre model. Men 412+ havde lidt flere muskler at gøre med og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
|
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Upload hastigheden plejer at være bedst på + modellerne, så skiver du til den via gigalan er den også værd at have med som vægtet parameter
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Hvilken Synology (eller Qnap) model vil I vælge, hvis den skal kunne køre 720p rips flydende "on the fly"?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Det vil jeg påstå alt nyt grej kan uanset model
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Jeg har en DS413j - den streamer fint 40gb lovlige film rips.
Det er endda Ds413j (kabel til router) - og tv'et streamer trådløst..
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Køb en DS212, DS213, DS212+ eller DS213+ - de er alle rigelige til dit behov. Jeg bruger min DS212 til at streame (lossless) musik, film, foto-album, backup, printserver, synk af computere, ekstern fil-adgang og styring af mange brugere med forskellige rettigheder - det hele kører fint.
PS: Pt kan du vist købe DS212+ for mindre end 1.500kr på dba.dk Redigeret af tipsen - 26-August-2013 kl. 11:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |