recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er forskellen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er forskellen?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er forskellen?
    Sendt: 21-Juli-2020 kl. 16:12
Når man kigger på de forskellige mærker inden for Smart tv, så er der både Saphi, Android, Tizen og sikkert flere typer af Smart TV. Det kommer selvfølgelig an på producenterne,f.eks Samsung, Phillips, Sony osv osv, men er der nogen forskel på det?  Gør de ikke det samme f.eks programoversigt, optager, Text tv osv? Er der et system der er bedre end andre?
Jeg vælger IKKE tv efter hvilket smart TV system de kører med, undrede mig bare over at der var så mange forskellige.

Jlund
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Når man kigger på de forskellige mærker inden for Smart tv, så er der både Saphi, Android, Tizen og sikkert flere typer af Smart TV. Det kommer selvfølgelig an på producenterne,f.eks Samsung, Phillips, Sony osv osv, men er der nogen forskel på det?  Gør de ikke det samme f.eks programoversigt, optager, Text tv osv? Er der et system der er bedre end andre?
Jeg vælger IKKE tv efter hvilket smart TV system de kører med, undrede mig bare over at der var så mange forskellige.

Jlund
jeg ville aldrig vælge et tv ud fra smart funktionerne. Der ville jeg købe en Shield tv eller Apple tv ved siden af. Og kun bruge det almindelige tv funktioner i tv'et
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 16:23
 Hver favrikat bruger deres eget OS, bortset fra Sony, Phillips, TCL og vistnok Sharp som bruger Android.
Android TV OS må nok siges at være det mest brugbare. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 16:58
Jeg vælger IKKE tv efter hvilket smart TV system de kører med, undrede mig bare over at der var så mange forskellige.

Jlund
[/QUOTE] jeg ville aldrig vælge et tv ud fra smart funktionerne. Der ville jeg købe en Shield tv eller Apple tv ved siden af. Og kun bruge det almindelige tv funktioner i tv'et[/QUOTE]

Det er også det jeg skriver, undrede mig over om der er nogen funktions forskelle, og hvilket der har de bedste og de mest fejlfrie fuktioner.


Redigeret af Falcon - 21-Juli-2020 kl. 16:59
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Jeg vælger IKKE tv efter hvilket smart TV system de kører med, undrede mig bare over at der var så mange forskellige.

Jlund
jeg ville aldrig vælge et tv ud fra smart funktionerne. Der ville jeg købe en Shield tv eller Apple tv ved siden af. Og kun bruge det almindelige tv funktioner i tv'et[/QUOTE]

Det er også det jeg skriver, undrede mig over om der er nogen funktions forskelle, og hvilket der har de bedste og de mest fejlfrie fuktioner.

[/QUOTE] sorry jeg læste forkert sad og sumpede til Mozart
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 17:13
 Der er i de basale funktioner ikke en væsentlig forskel, hvad tænkes der specielt på.? Det er heller ikke et kriterie som der vil blive valgt ud fra. Her i huset er TVet kun en Monitor.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 18:13
LG har deres webOS, Samsung har deres Tizen, ellers er de fleste andre på AndroidTV. Men TekstTV ER en helt og aldeles død sild i dag.

LG købte rettighederne til det gamle palmOS af HP for mange år siden, da HP ikke kunne få det til at fungere. Samsung nægtede at hoppe med på Android vognen - sikkert af mange årsager, men de havde været igang med at udvikle deres eget gennem noget tid da androidTV kom frem. (de bruger også Tizen i alle deres smartwatches!)
Som flere siger. Vælg aldrig TV efter hvilken platform der køres på TV'et. Selvom LG og Samsung står for en meget stor del af verdens TV-produktion, så er Android og IOS verdenen for "smarte" funktioner bare det større. Når man kigger på fx DR som skal tilbyde indhold til os, så er det ikke lige tizen eller webos der bliver tænkt på først.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

LG har deres webOS, Samsung har deres Tizen, ellers er de fleste andre på AndroidTV. Men TekstTV ER en helt og aldeles død sild i dag.

LG købte rettighederne til det gamle palmOS af HP for mange år siden, da HP ikke kunne få det til at fungere. Samsung nægtede at hoppe med på Android vognen - sikkert af mange årsager, men de havde været igang med at udvikle deres eget gennem noget tid da androidTV kom frem. (de bruger også Tizen i alle deres smartwatches!)
Som flere siger. Vælg aldrig TV efter hvilken platform der køres på TV'et. Selvom LG og Samsung står for en meget stor del af verdens TV-produktion, så er Android og IOS verdenen for "smarte" funktioner bare det større. Når man kigger på fx DR som skal tilbyde indhold til os, så er det ikke lige tizen eller webos der bliver tænkt på først.


Der blev da ihvertfald heller ik tænkt på AndroidTv først hvad angår DR app, og selvom der nu er noget der kan køre på det er den jo stadigvæk i beta og imho noget forbandet lort

Er der forresten ikke kommet noget IOS et eller andet til netop LG Tv ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 20:52

 DR App'en kører fint på Shield, har ikke oplevet nogen forskel på den i forhold til HBB TV funktionen på TVet. Jo der er en forskel TVet kan ikke afspille DRM beskyttet indhold, det kan man på Shield.
LG skulle stadig bruge deres Web OS.


Redigeret af Radiomanden - 21-Juli-2020 kl. 20:59
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 DR App'en kører fint på Shield, har ikke oplevet nogen forskel på den i forhold til HBB TV funktionen på TVet. Jo der er en forskel TVet kan ikke afspille DRM beskyttet indhold, det kan man på Shield.
LG skulle stadig bruge deres Web OS.



Nu har jeg aldrig haft HBB TV, men personligt syndes jeg Android appen er tung, grim og alt for meget plidder-pladder, men det er så min personlige mening

Det IOS et eller andet jeg skrev om var en misforståelse fra min side, da jeg ikke lige var klar over hvad det var der var kommet, men det var Apple TV appen har jeg siden hen fundet uf af
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 21:16
På trods af androidTV på mit Sony OLED, så købte jeg omgående et AppleTV pga Itunes - og har ikke kigget mig tilbage. Itunes skulle vist være på vej til både LG, - og måske android ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 21:19

 App'en er identisk med den på TVet, så der er nok ingen der er anderledes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu