|
Hvad er jeres lærred størrelse og sidde afstand? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1674 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er for kommercielle biografer. Grunden til at anbefalingen er "mindre" for hjemmebio er at billedet som regel er har lavere båndbredde og dermed er "dårligere". Anbefalingerne for kommercielle biografer tager heller ikke hensyn til 16:9 TV format som bliver mega stort hvis du viser det i de størrelser på 3m. Du kan også få det fra hestens egen mund her: Redigeret af Mefisto - 21-Februar-2018 kl. 13:23 |
|
Stephan A
Bruger Oprettet: 03-Januar-2008 Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fin og informativ video, men jeg kan ikke se nogen steder at det er anbefalinger for en hjemmebiograf? Her påpeges at 40 grader eller mindre for et TV bør vælges ud fra et komfort synspunkt. "Hestens mund" anbefaler selv mere for biografer, men hvorvidt filmen afspilles derhjemme eller i biografen laver vel ikke om på komforten? Jeg har selv en fladskærm stående, som bliver stående til hverdagskiggeri. Anvendes projektoren til al hverdagskiggeri synes jeg det giver mening, men den anbefaling der gives ud fra kommercielle biografer ser jeg stadig som aktuel for hjemmebiografer. 16:9 formatet er naturligvis en anden faktor, hvis man ser det, men her er det vel igen et spørsgsmål om hvor står en betragtningsvinkel man skal overskue vertikalt kontra hvor ens vandrette synspunkt hviler på skærmen?
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Funktioner
Tak(0)
|
3m på 100” og det er ganske fint
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
Susperia
Guld medlem Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu håber jeg det er i orden lige at spørge her inde
Men nu hvor i er så mange med lærreder, kan i så fortælle hvor man kan få et 120" fastramme lærred til en ok pris? Da jeg har brug for et til et hjemmebio projekt i kælderen. Selv har jeg et 110" i stuen, og sidder ca 3.5 meter fra, og det er en helt fin afstand.
|
|
Klaus.S
Bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
En ok pris er en svær størrelse.
For nogen er det 1.000 kr andre 10.000 kr. Så hvad er en ok pris for dig :-) |
|
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg Sidder 4 meter fra et 110"
|
|
Susperia
Guld medlem Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er det mærke her?
https://www.proshop.dk/Projektorlaerred/Elite-Screens-Elite-SableFrame/2579995 Det er omkring den pris jeg kigger, men skulle gerne bruge det hurtigst muligt. |
|
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte det her. https://www.fcomputer.dk/elite-screens-ezframe-series-r110wh1-projektionsskaerm-110-tommer-279-cm?q=Elite%20Screens%20ezFrame%20Series%20R110WH1&cat=L%C3%A6rreder&type=link&result=1
Fik det for en uge siden og er rigtig glad for det, det tog mig og en ven en times tid at samle. |
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2564 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sidder ca. 3-3.5 meter fra et Granview 120". Det fungerer godt.
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |