recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er kontrastforhold, hvor stort skal det være
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er kontrastforhold, hvor stort skal det være

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 10:52
Hifiklubben forhandler kun DLP projektorer, så det er ganske klart hvorfor de peger på DLP projektorer. De har slet ikke en LCD projektor til salg :-)

De er jo nødt til at sælge ...

Det er rigtigt at DLP har en dybere sort farve end en LCD projektor. Mener dog ikke at farverne generelt er ringere på en LCD projektor.

For mig er det lidt forenklet sagt:

DLP: Dybere sort farve men med regnbue effekter (kan ikke holde dem ud!!)
LCD: Mindre dyb sort farve, ingen regnbue effekter

Jeg var fuldt ud tilfreds med sort farven på min LCD projektor.

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 13:03
Du skal tage ud og kigge på dem, da det langt fra er alle som er plaget af regnbueeffekten.

Har selv en W1070 og er MEGET tilfreds. Eneste anke fra min side er, at den larmer en del.

Da jeg købte projektor i den prisklasse havde jeg også blikket på Acer projektoren, men i min verden gjorde W1070'eren det bedre.

Redigeret af Kasper Jensen - 22-Oktober-2013 kl. 13:05
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 13:30
Fausing. Det er en data projektor du henviser til og ikke en film projektor.

Redigeret af -C5- - 22-Oktober-2013 kl. 13:40
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micky_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 13:34
Hvordan ses den regnbueeffekten?

Jeg høre W1070 inde ved Hifi en dag. Og syntes en den larmede. Men nu har jeg set flere steder, at folk snakker om at den larmer.

Hvor langt ned skal man i DB før det vil være acceptabel?
W1070 ligger på 33/30 db
/Micky_dk
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 14:13
I min verden er projektor til film, og når man ser film - så skal der lyd på.

Har også en 1070. Ja den larmer, men der bliver alligevel skruet godt op for recieveren.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Munkieftw Munkieftw skrev:

I min verden er projektor til film, og når man ser film - så skal der lyd på.

Har også en 1070. Ja den larmer, men der bliver alligevel skruet godt op for recieveren.

Enig, men skulle da nævnes, da jeg ikke i forhold til prisen kunne finde andet at sætte fingre på.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu