|
Hvad er levetiden for en HP48GX? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:58 |
Hvad er levetiden for en HP48GX lommeregner? Jeg købte min - tja hvornår? Måske omkring 1994. Dvs. at den er ca. 18 år gammel. Det ser ikke ud til at den virker mere - har ellers brugt den jævnligt. Men selv hvis jeg skifter batterier ser den ikke ud til at ville vågne op mere. Nå hov, nu så den ud til at vågne op - og 2+2 er stadig 4. Men nu kan jeg ikke slukke den. Måske "on / cancel" knappen ikke virker mere. Det ser lidt sådan ud.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Svaret er elementært, Sherlock. Levetiden må så være omkring 18 år.
Hvis du fik liv i den igen, så er det måske en unik version, der kan genopstå fra de døde. I såfald er det svaret på dit spørgsmål.
Der er også den mulighed, at fordi knappen til at slukke den ikke virker mere, så går den ganske enkelt tør for strøm. Så holdbarheden på din lommeregner er foreløbig uendelig, mens det kniber gevaldigt for tænd/sluk knappen.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
hvis du har en iphone/ipod/ipad så søg after appen M48 så har du din lommeregner lige ved hånden igen hvor knapperne ikke ryger af ;o))
ellers har jeg købt den nye HP 40gs.. men det er altså ikke helt det samme når man er vant til de gamle hp48sx som pt ligger på mit skrivebord
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
Knapperne er ikke faldet af eller noget. Lommeregneren er faktisk i ganske god stand. Men det ser ud til at "on-knappen" bare ligepludselig ikke får kontakt mere. Den vågnede fordi jeg tog top-bag låget af, af ren nysgerrighed, og satte det på igen.
Hehehe - nå - hov - nu virkede den (knappen) - en enkelt gang. Så det er åbenbart en periodisk fejl. hihihihi. Apple til mig? - nej tak.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
den findes vist også til pc http://hp.giesselink.com/emu48.htm (jeg har dog ikke selv afprøvet dem, og kan se der ligger flere variationer af hp48 simulatorer)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Jeg har kørt med HP48 Emu i mange år, og den virker fint til både emulering af HP48GX og HP48SX. Emulatoren kræver dog at man laver et ROM image af en HP48. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jeg kan ikke huske om 48'eren kommer, men HP er begyndt at producere de gamle lommeregnere igen. har stadig liv i min gamle 32S'er fra 1992! :-) er man vant til omvendt polsk notation - så er der ikke noget andet der virker.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg har en SANYO CX-7232M den er fra 1984-85 og kører stadig på det 3. eller 4. batteri, så den er ret økonomisk.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
3. eller 4. batteri? Det er ret godt gået....
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Det lyder da lidt sjovt hvis man kommer til at købe en ny HP48GX. Men nu er lommeregneren nok egentligt for avanceret til mit brug. Men det er ellers en god lommeregner. Omvendt polsk notation? Mener du 2 2 + giver 4, i stedet for 2 + 2?? Ja, jeg ved ikke om det system har visse fordele over det "normale" - men man har jo vænnet sig til det.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Jeg har stadig min 48G købt i 1995. Den fungerer glimrende. Der er enkelte taster der er lidt træge, men det skyldes primært et uheld med noget cola
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hmmm . tæt på! http://www.hp.com/country/us/en/prodserv/calculator.html
har dog leget med en spritny 12C financial calc - meget nostalgisk eftersom min far ejer et eksemplar der har fulgt hans ingeniørarbejde de sidste 25 år eller sådan noget. Det er så vidt jeg husker ikke alle der tages til DK - men der kommer i hvert fald nogle stykker. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |