recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er meningen med at slette tråde og indlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er meningen med at slette tråde og indlæg?

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er meningen med at slette tråde og indlæg?
    Sendt: 06-April-2016 kl. 17:33
Sidste eksempel er tråden som Kampus fik startet om iPhone SE.
Af en eller anden grund slettetede hun sine indlæg og ændrede overskriften til "MÅ SLETTES".
Nu har jeg ikke længere adgang til tråden, en tråd jeg har skrevet flere indlæg i.
Tråden var faktisk fuld af masser af gode informationer om en telefon jeg har overvejet at købe

Det samme sker med masser af indlæg i slagafdelingen af dette forum.

Jeg er dybt uforstående for sådanne ting. Hvis man skriver noget, står man vel ved det og sælger man noget er det da rart at der fremover kan kigges tilbage i tidligere slagstråde.

Det her sletteri er - i mine øjne - noget roderi, der ødelægger historik.

Hvad siger i andre?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5271
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det her sletteri er - i mine øjne - noget roderi, der ødelægger historik.

Hvad siger i andre?
Fuldstændig enig. Smile

EDIT: 
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sidste eksempel er tråden som Kampus fik startet om iPhone SE.
Af en eller anden grund slettetede hun sine indlæg og ændrede overskriften til "MÅ SLETTES". 
Nu har jeg ikke længere adgang til tråden, en tråd jeg har skrevet flere indlæg i.
Tråden var faktisk fuld af masser af gode informationer om en telefon jeg har overvejet at købe
Og ser ud til Kampus har overtalt admin til at slette tråden helt nu. Dead

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 06-April-2016 kl. 17:46
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 17:45
Jeg har også altid undret mig over det...
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 17:47
Er der kvinder på dette forum
MORE BASS
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Emnet var spoleret. Trådstarter (Kampus) havde valgt at slette samlige af sine indlæg.

Næsten hvert andet indlæg var tomt, og ingen kunne længere se hvad der var svaret på og hvorfor.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Emnet var spoleret. Trådstarter (Kampus) havde valgt at slette samlige af sine indlæg.

Næsten hvert andet indlæg var tomt, og ingen kunne længere se hvad der var svaret på og hvorfor.

/Lars
Måske det var en idé at redigeringsmuligheden låses efter 24 timer. Således at der skal en "forhandling" med moderator til før tråde kan slettes/spoleres.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Måske det var en idé at redigeringsmuligheden låses efter 24 timer. Således at der skal en "forhandling" med moderator til før tråde kan slettes/spoleres.

Men det ville betyde at ingen i forummet kunne rette så meget som et komma i det der var skrevet, og det vurderer vi vil være en noget større gene, end at der ryger et emne en sjælden gang imellem.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:03

Men det ville betyde at ingen i forummet kunne rette så meget som et komma i det der var skrevet

Efter et døgn - hvad er der galt i det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Men det ville betyde at ingen i forummet kunne rette så meget som et komma i det der var skrevet, og det vurderer vi vil være en noget større gene, end at der ryger et emne en sjælden gang imellem.

/Lars

Det bestemmer I bag recordere.dk selvfølgelig helt suverænt Wink Jeg kan godt se problemet ved Køb & Salgstråde, men i almindelig debat er 24 timer meget lang tid, hvis der skulle snige sig en kommafejl ind som skal rettes - Skriver den ordblinde Smile

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at oprindelig pris blev stående i salgstråde. Alt for ofte bliver priser redigeret og jeg kan ærligt talt sjældent huske den oprindelige pris Cry
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:12
Jeg ser intet problem i at indlæg låses for redigering efter 24 timer. Efter så lang tid, er der vel næppe meget relevant der skal rettes i indlægget, med mindre det er en salgstråd hvor det ikke fremgår hvor varen befinder sig.

Jeg er også meget undrende over at man sletter indlæg.

Hvis man ikke kan stå ved det man har skrevet, skal man ikke skrive noget.

Det er fint hvis man retter lidt "slå-fejl" eller kommer med en tilføjelse eller to, men at slette det man har skrevet er tåbeligt.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 21:38
Hej Alle

Jeg fik vist ikke udtrykt mig klart nok Smile

Vi har ikke mulighed for at tilbyde tidsbegrænset blokering af redigering af hvert indlæg. Lige nu og her vil det derfor være enten:

1) Adgang til at redigere egne indlæg

eller:

2) Ingen adgang til at redigere egne indlæg.

Og her vurderer vi at det vil ødelægge meget mere for forummet, hvis der slet ikke er mulighed for at redigere, end tabet på de forholdsvis få gange hvor det tager overhånd.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 09:07
Jeg ser intet problem i at man kan rette i sine indlæg, men ser dog et problem i den opførsel som skete af Kampus, starter en tråd, for efterfølgende lave 10 yderligere indlæg og til sidst bare slette alle sine kommentar og bede om at få tråden slettet. 
Hvis det er den måde forumet fremadrettet skal køre, så må jeg ærlig sige at jeg er den der er smuttet. Man burde fra Admins side, i dette tilfælde give en advarsel til Kampus og hvis det sker igen, så slette brugeren.
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu