recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er mine rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er mine rettigheder

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er mine rettigheder
    Sendt: 06-September-2014 kl. 17:16
Hejsa

Jeg har en F8005 som er købt den 29/3/2014 med forsikring. Tv'et har været til reparation før pga. defekt main-board den 30/4/2014.

Jeg har idag lagt mærke til en lille rød & grå/sort prik. Jeg mener det er i displayet. 

Hvad er mine rettigheder? Jeg er ret irriteret over den igen skal til reparation igen eller har jeg ret til et ny tv?
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:22
Der er ikke noget garanti der dækker som udgangspunkt, men hvad er det for en forsikring du har på det ?
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:26
Tv'et er købt i Elgiganten med deres Tryghedsaftale.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:33
Jamen så ser det ud til du ikke er særligt godt dækket, som jeg læser betingelserne for din trykhedsaftale så dækker den ikke pixelfejl.

Men tag ind og snak med dem i elgiganten eller ring til dem.

Under alle omstændigheder har du ikke ret til et nyt tv eller pengene tilbage.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:

Hvad er mine rettigheder?

Dine rettigheder er at du nu har et tv med en pixelfejl.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:35
Fuldstændige betingelser for Tryghedsaftalen

6. Undtagelser
Forsikringen dækker ikke:
6.9 Skade på plasma- og LCD-skærme, der medfører, at billedpunkter forsvinder
(pixelfejl), og/eller at billedet er ”brændt fast”.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:35

Hvis det er den lille plet (Pixel) som ses i logoet, så gøres der næppe noget ved det. Det er som det ser ud til kun en enkelt Pixel der fejler, skal den væk, kan den kun komme det ved en udskiftning af Panelet, det sker vil jeg tro næppe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 17:58
Jeg kan også se at tryghedsforsikringen ikke dækker over pixel fejl. 

Hvis jeg skal være ærlig ønsker jeg ikke penge retur eller nyt(2014 model). Jeg tænkte mere på om det var muligt at få samme/ny F8005 model.
Tv'et er trods alt kun 5 måneder gammel. Garantien burde dække pixel-fejl?

Redigeret af DinoB - 06-September-2014 kl. 17:59
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 18:05

Det er kun en Pixel, ved ikke lige hvad producenten har holdning til i det tilfælde, men ved en Pixel er der vist ikke noget at komme efter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 18:33

Garantien burde dække pixel-fejl?

Hvilken garanti?

Læs i øvrigt
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126532

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Garantien burde dække pixel-fejl?

Hvilken garanti?

Læs i øvrigt
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126532

Klaus

ØV.... LORT!

Der er ikke andet end at smutte til Elgignten & spørge.

Redigeret af DinoB - 06-September-2014 kl. 18:43
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 18:45
Jeg ved godt det er lidt i bagklogskabens tegn, men den fullcare forsikring de tilbyder i Bilka ville dække pixelfejl og du ville derfor kunne have fået det fikset.

Men det er vel noget med at få læst de forsikringsbetingelser igennem inden man køber ;)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu