recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er vigtigt ved køb af receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er vigtigt ved køb af receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er vigtigt ved køb af receiver?
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 21:23
Hej gutter. Jeg er ny mht. surround sound. Jeg har kigget lidt rundt herinde for at danne et indtryk af hvad jeg skal gå efter. Men jeg er sku på bar bund.
Hvad er det vigtige når jeg skal investere i en receiver? Hvilke specs. osv er vigtige? Jeg har kigget lidt på denon og onkyo, men jeg ved ikke hvor højt oppe i "klasserne" jeg skal før jeg får ngt. ordentligt og langtidsholdbart. Ved ikke om det er vigtigt, men jeg har et pana px80 tv og pana bd35 blu ray. Jeg er klar over at receiveren ska ha HDMI men hva ellers? Tror 5.1 er nok for mig hvis det har nogen betydning.
her er fx. denon 2808 i HFK til 5499 (godt nok i sølv), hvis jeg skal ha ngt tilsvarende fra onkyo hvad skal man så over i? link HFK: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2808_surround_receiver_soelv.htm

Ps. Højtalere har jeg ikke helt gennemtænkt endnu, men jeg har en forkærlighed for Cerwin Vega så det kunne godt ende i det: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/cerw in-vega_hd63_hoejttalersystem_51_system.htm

på forhpnd tak.
på forhånd tak.

Redigeret af jfjkd08 - 22-Januar-2009 kl. 21:24
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 21:37
Cervin vega er jo ikke det der giver bedste lyd, men højt det kan de.
Receiver, tjae, jeg tror ikke der er den store forskel på en onkyo 706 eller 2808. Så hvis du er tryg ved hfk, så køb der.
Fremtidssikring er det eneste vi kan garantere den ikke har.
SVP03
Til top
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 12:28

Ok. Hvad mener du når du siger den ikke er fremtidsskret? Nu behøver det selvfølgelig heller ikke lige være CWSmile

Men hvad skal jeg kigge efter når jeg skal ud og investere i en ny receiver?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu