|
Hvad fejler computeren ? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bestil en SSD og installer en Win7 ISO kopi. Det har jeg selv gjort, og det virker fremragende
![]() Redigeret af Totoronto - 30-Marts-2014 kl. 16:52 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg ville finde ud af fabrikat på disken og køre det tilhørende tool fra f.eks. Western Digital eller Seagate osv.
Men det vil nok også bare vise at disken er defekt. Men det kan jo være at der er garanti på disken og den kan ombyttes. Der er ofte 3 år garanti på diske. Ellers er det bare en SSD og en ny windows installation - Hvis du har en licens, så kan jeg ikke se noget galt i at download en Windows OEM et shady sted på nettet.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Har du prøvet dette?
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ee872425.aspx Hvad Windows 7 version kører du med? |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
man skal ikke downloade windows versioner fra "skyggefulde" steder på nettet. De er befængte med rootkits og andet lort som man ikke har mulighed for at opdage.
Der har tidligere været tråde på recordere.dk hvor man har fundet links til de CDN (deliverynetworks) som MS bruger til at hoste downloads af deres windows versioner. Søg lidt på forummet hvis det endelig skal være. Men ja - det lyder virkelig ualmindelig skidt for din disk. Hvis du har en ekstern usb-disk og en anden computer i nærheden ville jeg tage den ud af maskinen og skynde mig at få så meget som overhovedet muligt ud af disken (hvis der da er noget der ikke må slettes) og så ellers få smidt en ny disk i maskinen i en fart. |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Hej
Jeg har prøvet at køre chkdsk med forskellige parametre fra såvel command prompt i windows som før windows startup. Den går altid i stå. Jeg har kopieret windows licens nøglen så den kan jeg vel bruge med et andet windows 7 image jeg finder et eller andet sted. Kan se i system log at der opstår adskellige timeouts pga. tjenester som ikke kan starte, i/o fejl på harddisken o.lign. Jeg giver op med denne disk, skal lige have fundet en ssd der er kompatibel og så bestilt den. Hvis jeg finder et windows 7 image og installerer den vil den selv opdatere til SP1 vil den ikke ? |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Henter en ssd hos bj trading imorgen kan jeg se. Er ved at downloade et Window7 iso fra det link Totoronto lagde men eftersom den bærbare ikke har noget dvd drev er jeg nødt til at installere fra usb. Er der nogen der ved hvordan jeg får pcén igang med at installere et iso fra en usb disk eller skal der gøres noget først ?
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Her har du løsningen på ISO til usb.
Redigeret af rasmusvn - 30-Marts-2014 kl. 23:10 |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Her er en anden beskrivelse af USB ISO install proceduren: http://bootableusb.net/install-windows-7-usb-drive-easy-way/
Jeg har aldrig selv prøvet det, så jeg aner ikke, hvad der er den letteste metode. Der er en besked på HeiDoc.net siden, men det kører måske igen? Important Note 20 March 2014Many downloads are currently unaccessible. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Microsofts værktøj er nok det letteste som findes til at lave en boot usb - det som "rasmusvn" foreslår.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Programmet Rufus er nu også meget nemt at bruge til at lave boot usb.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Brugte microsoft linket til deres tool og det virkede fint, har nu filerne på en usb med en setup fil inkluderet så den burde være klar
|
|
![]() |
|
hmm windows 7 produkt nøglen har ikke det format som windows setup forventer. Er der nogen der har et bud på hvor for ? min nøgle er på formen XXXXX-OEM-8992687-XXXXX
hvor X er tal og windows forventer 5*5 tal...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |