recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad fejler computeren ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad fejler computeren ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

...nogle gode forslag eller ska jeg bestille en ssd ?

Bestil en SSD og installer en Win7 ISO kopi. Det har jeg selv gjort, og det virker fremragendeSmile.

Redigeret af Totoronto - 30-Marts-2014 kl. 16:52
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 19:59
Jeg ville finde ud af fabrikat på disken og køre det tilhørende tool fra f.eks. Western Digital eller Seagate osv.

Men det vil nok også bare vise at disken er defekt. Men det kan jo være at der er garanti på disken og den kan ombyttes. Der er ofte 3 år garanti på diske.

Ellers er det bare en SSD og en ny windows installation - Hvis du har en licens, så kan jeg ikke se noget galt i at download en Windows OEM et shady sted på nettet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 20:17
Har du prøvet dette?

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ee872425.aspx

Hvad Windows 7 version kører du med?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 20:19
man skal ikke downloade windows versioner fra "skyggefulde" steder på nettet. De er befængte med rootkits og andet lort som man ikke har mulighed for at opdage.

Der har tidligere været tråde på recordere.dk hvor man har fundet links til de CDN (deliverynetworks) som MS bruger til at hoste downloads af deres windows versioner. Søg lidt på forummet hvis det endelig skal være. Men ja - det lyder virkelig ualmindelig skidt for din disk.  Hvis du har en ekstern usb-disk og en anden computer i nærheden ville jeg tage den ud af maskinen og skynde mig at få så meget som overhovedet muligt ud af disken (hvis der da er noget der ikke må slettes) og så ellers få smidt en ny disk i maskinen i en fart.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 22:29
Hej 

Jeg har prøvet at køre chkdsk med forskellige parametre fra såvel command prompt i windows som før windows startup. Den går altid i stå. Jeg har kopieret windows licens nøglen så den kan jeg vel bruge med et andet windows 7 image jeg finder et eller andet sted. Kan se i system log at der opstår adskellige timeouts pga. tjenester som ikke kan starte, i/o fejl på harddisken o.lign. Jeg giver op med denne disk, skal lige have fundet en ssd der er kompatibel og så bestilt den. Hvis jeg finder et windows 7 image og installerer den vil den selv opdatere til SP1 vil den ikke ?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 22:51
Henter en ssd hos bj trading imorgen kan jeg se. Er ved at downloade et Window7 iso fra det link Totoronto lagde men eftersom den bærbare ikke har noget dvd drev er jeg nødt til at installere fra usb. Er der nogen der ved hvordan jeg får pcén igang med at installere et iso fra en usb disk eller skal der gøres noget først ?
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 23:09
Her har du løsningen på ISO til usb.

Redigeret af rasmusvn - 30-Marts-2014 kl. 23:10
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 23:26
Her er en anden beskrivelse af USB ISO install proceduren: http://bootableusb.net/install-windows-7-usb-drive-easy-way/
Jeg har aldrig selv prøvet det, så jeg aner ikke, hvad der er den letteste metode.

Der er en besked på HeiDoc.net siden, men det kører måske igen? 

Important Note 20 March 2014

Many downloads are currently unaccessible.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 01:56
Microsofts værktøj er nok det letteste som findes til at lave en boot usb - det som "rasmusvn" foreslår.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 05:30
Programmet Rufus er nu også meget nemt at bruge til at lave boot usb.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 08:51
Brugte microsoft linket til deres tool og det virkede fint, har nu filerne på en usb med en setup fil inkluderet så den burde være klar
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 13:47
hmm windows 7 produkt nøglen har ikke det format som windows setup forventer. Er der nogen der har et bud på hvor for ? min nøgle er på formen XXXXX-OEM-8992687-XXXXX
hvor X er tal og windows forventer 5*5 tal...
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu