|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
biggo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Horsens Status: Offline Point: 163 |
![]() Sendt: 20-September-2007 kl. 20:51 |
Hej gruppe. Jeg er på jagt efter nogle ultra flade højttalerkabler til mine satellithøjttalere, som skal hænge ved siden af fladskærmen. Det er vigtigt at de er så flade som muligt så de, så vidt muligt, kan gå i et med væggen. Nogle erfaringer med dette kabel? Med hensyn til opsætning - findes der så en form for dobbeltklæbende tape eller lignende, som er skånsom for væggen? På forhånd tak for jeres svar. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nordost laver nogle virkelig tynde kabler...! |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
biggo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Horsens Status: Offline Point: 163 |
![]() |
"Lidt" for dyre de Nordöst Men tak for linket! Jeg har filt på væggene, og vil gerne give dem en så skånsom behandling som muligt.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ja, det tænkte jeg nok de var... |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
De bedste hilsner
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Hvilken højtalere har du, da kvaliteten af kabel hænger meget sammen med den lydkvalitet dine højtalere afgiver, og hvad er max. pris pr. meter samt hvor mange meter drejer det sig om.
Så skal jeg se om jeg kan give et godt bud på noget ![]() |
|
![]() |
|
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Køb noget alm. fladkabel (ribbon cable, f.eks. 20 leder) http://images.google.dk/images?hl=en&q=ribbon%20cable&am p;am p;oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi beregnet til computere. Forbind (lod) de enkelte ledere (i hver ende) skiftevis til plus og minus for derigennem at opnå, at magnetfelterne ophæver hinanden. Det gjorde vi Hi-Fi nørder i 80'erne, og fik fremragende lyd ud af det. Det havde så tilmed den ekstra bonus, at det var nemt at lægge under gulvtæpper osv. Det tager lidt tid at lave kablet, men resultatet bliver et godt kabel, med meget lav induktans, og dermed en bedre overførsel af de højfrekvente signaler. Modstanden i kablet bliver også lav, idet der jo er mange ledere om "arbejdet". Men HUSK at ohme dem inde man tilslutter, så man ikke risikerer at kortslutte forstærkeren, hvis man har loddet en ekelt leder forkert.
Redigeret af videoguy - 24-September-2007 kl. 01:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |