recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad for jeg ud af Blu Ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad for jeg ud af Blu Ray?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

Jeg har selv et HD ready tv, og mit kan ikke modtage et 1080p input (ved ikke om dit kan).
Jeg ser blu-ray i 720p på mit 32" og det er aldeles glimrende kvalitet - langt bedre end dvd i mit setup.

Med din forstærker og højttalere vil jeg også mene, at du vil få bedre lyd ved blu-ray.

Hvis du smide en Blu-ray film i der er i 1080/24p ville Blu-ray afspiller så scale den til 720/60p, dette ville give Motion Jadder, tv skal være i stand til at behandle 24p som 48Hz og det er der ikke alle tv der kan, derfor er det vigtig at tv i specifikation står at det kan modtage 1080/24p.

Derfor er det vigtig at finde et tv som er i stand til at behandle 1080/24p selv om tv kun har en opløsning på 1366x768.

Redigeret af Startrek - 18-Maj-2010 kl. 17:25
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:08
Min PS3 sender 1080p til min onkyo, som sender 720p videre til tv'et, som klarer det sidste til skærmens opløsning på 1366x768.

Scaleringerne til trods er blu-ray i fremragende kvalitet, og jeg synes kun jeg en sjælden gang i mellem oplever motion judder. Det afhænger måske også af øjnene der ser Smile

Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Hej allesammen.

Der kom bare en tanke her den anden om, hvad jeg kan få ud af Blu Ray med mit grej som jeg nu har :D

Jeg har:

Fjernsyn: NAD 32a1 
Højtalere: 2x B&W 683
Subwoofer: B&W ASW610
Surround receiver: NAD T747
DVD-afspiller: Xbox 360 Elite med HDMI og opskalering

Hvad får jeg ud af at købe en Blu Ray maskine når jeg har dette setup? :D

Får jeg en bedre stereo lyd? Eller bedre billed? eller........

Og lige en anden ting som ikke rigtig har noget med sagen at gøre. Når en Blu Ray maskine har internet adgang er det så fordi den har en tjeneste hvor man kan downloade trailere og ekstra materiale? Og hvis man kan downloade trailere er det så god kvalitet eller er det "youtube" kvalitet?

Tak på forhånd alle sammen :D

Hvis du køber en BD afspiller og begynder at købe BD film. så får du ihvertfald det ud af det, at når du en dag opgraderer dit grej til fuld HD og HD-lyd, så har du allerede filmene til at nyde det Smile

Blu-ray film er efterhånden ikke meget dyrere end DVD - hvis man handler de rigtige steder - så det er bare med at få startet din BD samling.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:25

Min PS3 sender 1080p til min onkyo, som sender 720p videre til tv'et, som klarer det sidste til skærmens opløsning på 1366x768.

Scaleringerne til trods er blu-ray i fremragende kvalitet, og jeg synes kun jeg en sjælden gang i mellem oplever motion judder. Det afhænger måske også af øjnene der ser Smile

Motion judder får du også selvom alt dit grej er 1080p/24. Det ligger "indbygget" i selve BD formatet, da 24 hz ikke er nok til at vise billedet helt flydende. Du kan også opleve motion judder i biografen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Motion judder får du også selvom alt dit grej er 1080p/24. Det ligger "indbygget" i selve BD formatet, da 24 hz ikke er nok til at vise billedet helt flydende. Du kan også opleve motion judder i biografen.

Nu er der jo ingen grund til at tilføre mere motion judder end det der ligge i format, at man kan opleve motion judder i biografen må bero på at filmfremviser ikke er korrekt justeret, eller at film ikke er 100% prisis sat i filmfremviser eller af filmen er slidt.

Redigeret af Startrek - 18-Maj-2010 kl. 17:36
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:30
Ved ikke om du lige kan bruge det i dit konkrete tilfælde, men jeg havde i hvert fald gavn af nedenstående artikel (men jeg er da heller ikke vildt godt inde i  det der med bluray :-))
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Ved ikke om du lige kan bruge det i dit konkrete tilfælde, men jeg havde i hvert fald gavn af nedenstående artikel (men jeg er da heller ikke vildt godt inde i  det der med bluray :-))

Det er vel stor set det jeg har skrive som svar.

Redigeret af Startrek - 18-Maj-2010 kl. 17:40
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 18:55
Okay jeg prøver lige at opsummerer, altså:

Når mit Hd-ready fjernsyn ikke kan vise 1080p, men den vil så ned scalere billedet til 720p HVIS den kan modtage de 1080p hd signalet. Altså der er forskel på at kunne modtage de 1080p og kunne vise de 1080p.

JEg aner så ikke om mit fjernsyn kan modtage 1080p også ned scalere billedet, men ifølge ham fra hifiklubben jeg havde ringet, så var der ingen problemer der. 

Er der nogle der ved hvor man kan læse specifikationerne henne på et NAD fjernsyn. På NAD's hjemmeside viser de ikke deres fjernsyn og har prøvet at google men uden hjælp. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:00

Okay jeg prøver lige at opsummerer, altså:

Når mit Hd-ready fjernsyn ikke kan vise 1080p, men den vil så ned scalere billedet til 720p HVIS den kan modtage de 1080p hd signalet. Altså der er forskel på at kunne modtage de 1080p og kunne vise de 1080p.

JEg aner så ikke om mit fjernsyn kan modtage 1080p også ned scalere billedet, men ifølge ham fra hifiklubben jeg havde ringet, så var der ingen problemer der. 

Er der nogle der ved hvor man kan læse specifikationerne henne på et NAD fjernsyn. På NAD's hjemmeside viser de ikke deres fjernsyn og har prøvet at google men uden hjælp. 

Du har et NAD 32a1 og så rigtig der er er meget info om dette tv, men som jeg har forstået det så har sælge du har tale med, forslået et NAD 40a2 i sted for, sikke fordi at NAD 40a2 kan modtage 1080/24p og det kan NAD 32a1 ikke.

Er det ikke en manual med tv, her skal du kikke i specifikationer om det kan modtage 1080/24p.

Redigeret af Startrek - 18-Maj-2010 kl. 19:01
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:02
Hej,

du kan læse prod.spec. på HFK`s hjemmeside under produktarkiv. Husk blot at logge ind, så findes det på dine sider!

Mvh
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:04
Nej han har ikke foreslået et NAD 40a2 til, han sagde bare det virkede på hans NAD 40a2.

Manualen selfølgelig, jeg tjekker lige.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:08

Nej han har ikke foreslået et NAD 40a2 til, han sagde bare det virkede på hans NAD 40a2.

Manualen selfølgelig, jeg tjekker lige.

Nu har du jo et generation ælder en A2 serien, i den manual jeg kunne find om 40A2 stor der 1080p.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu