recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad for man ud af en dyrere afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad for man ud af en dyrere afspiller?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad for man ud af en dyrere afspiller?
    Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 14:02
Hej

Jeg skal endelig opgradere min gamle plasma skærm til et OLED TV. Jeg har valgt Panasonic HZ2000.

Men jeg skal også have mig en 4k bluray afspiller. Jeg kigger på Panasonics modeller og undres lidt over det store spænd i priser.


Jeg skal ikke bruge afspilleren til andet end at afspille dvd, bluray og bluray 4k.

Jeg ville umiddelbart selv vælge ub820, fordi der står det med HCX-processor.

Men er det det rigtige valg? Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg får ved at skifte fra dem billige til den lidt dyrere eller til den dyreste, som amatør?
Jeg har ikke noget surround anlæg eller planner om at købe et.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Jonas
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 14:13
De to dyre har analoge lydudgange og billedbehandling. Det har du ikke brug for.

Den billigste mener jeg er nok. Og det er fordi signalet bør sendes uændret til tv’et, så evt. behandling sker der.
Det tv du har valgt har selv HCX processor.


Redigeret af Brixen - 20-Oktober-2020 kl. 14:16
Venlig hilsen
KB
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 15:30
Jeg har selv den dyre UB9000... og den er lækker Smile
Der får man ejerglæde
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 15:39
Tillykke med dit valg af TV, du har valgt det absolut bedste i min verden.

Panasonic UB820 er et fremragende valg som afspiller, for den har langt de fleste af de features som også findes på UB9000. F.eks. HDR Optimizer.

Jeg købte selv en UB820 for at afprøve de egenskaber som også findes på UB9000 - forinden købet af en UB9000.

Nu er UB9000 en meget lækker afspiller, med to strømforsyninger, digital og analog lyd, en fremragende CD afspiller + en masse andet.

Det der bl.a. tæller for mig i valget af en UB9000 er det meget stabile drev, og den super lækre byggekvalitet. Jeg kan ikke mindes at jeg har haft et så lækkert stykke AV-udstyr, så ja UB9000 giver mig en meget høj grad af ejerglæde. 

Og bemærk lige (til dem der ved at jeg ofte skifter udstyr), at jeg har haft min UB9000 i godt 2 år.LOL

Jeg har i øvrigt skrevet en del om Pansonic DP-UB9000 her:



Redigeret af Hother - 20-Oktober-2020 kl. 16:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 16:39
Jeg er den meget glade ejer af UB820, og den har som skrevet HDR-optimizer, hvor du kan sætte nits til at passe med OLED. Den er samtidig en rigtig fin BD/SDR afspiller. Den er lidt plastic-agtig, men du får et display på fronten, som ikke er på den billigste.

Stor anbefaling herfra!

Tillykke med dit nye TV, er lidt misundelig! Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas2610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har selv den dyre UB9000... og den er lækker Smile
Der får man ejerglæde

Helt enig Big smile
Sony AF8 + Panasonic UB9000 + Marantz SR7015
Monitor Audio: 2 x Silver 300, Silver C350, 2 x Apex 10, 2 x Silver FX og Silver W12
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:12
Kan de alle flytte undertekster, eller er det kun den dyre/de dyreste der kan det?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tillykke med dit valg af TV, du har valgt det absolut bedste i min verden.

Panasonic UB820 er et fremragende valg som afspiller, for den har langt de fleste af de features som også findes på UB9000. F.eks. HDR Optimizer.

Jeg købte selv en UB820 for at afprøve de egenskaber som også findes på UB9000 - forinden købet af en UB9000.

Nu er UB9000 en meget lækker afspiller, med to strømforsyninger, digital og analog lyd, en fremragende CD afspiller + en masse andet.

Det der bl.a. tæller for mig i valget af en UB9000 er det meget stabile drev, og den super lækre byggekvalitet. Jeg kan ikke mindes at jeg har haft et så lækkert stykke AV-udstyr, så ja UB9000 giver mig en meget høj grad af ejerglæde. 

Og bemærk lige (til dem der ved at jeg ofte skifter udstyr), at jeg har haft min UB9000 i godt 2 år.LOL

Jeg har i øvrigt skrevet en del om Pansonic DP-UB9000 her:

Afspiller den SACD ? - og i multi channel ?

Bond Cool

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tillykke med dit valg af TV, du har valgt det absolut bedste i min verden.

Panasonic UB820 er et fremragende valg som afspiller, for den har langt de fleste af de features som også findes på UB9000. F.eks. HDR Optimizer.

Jeg købte selv en UB820 for at afprøve de egenskaber som også findes på UB9000 - forinden købet af en UB9000.

Nu er UB9000 en meget lækker afspiller, med to strømforsyninger, digital og analog lyd, en fremragende CD afspiller + en masse andet.

Det der bl.a. tæller for mig i valget af en UB9000 er det meget stabile drev, og den super lækre byggekvalitet. Jeg kan ikke mindes at jeg har haft et så lækkert stykke AV-udstyr, så ja UB9000 giver mig en meget høj grad af ejerglæde. 

Og bemærk lige (til dem der ved at jeg ofte skifter udstyr), at jeg har haft min UB9000 i godt 2 år.LOL

Jeg har i øvrigt skrevet en del om Pansonic DP-UB9000 her:

Afspiller den SACD ? - og i multi channel ?

Bond Cool


Nej, den kan ikke afspille SACD. Jeg ved ikke helt hvad du mener med multi channel
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 17:29
Tak for input.

Jeg har bestilt UB840'eren. Efter investeringen i tv'et var det fint at spare noget ved ikke at købe topmodellen.Smile


Redigeret af JMH - 22-Oktober-2020 kl. 17:29
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Tak for input.

Jeg har bestilt UB840'eren. Efter investeringen i tv'et var det fint at spare noget ved ikke at købe topmodellen.Smile

Tillykke, den bliver du helt sikkert glad for.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Den billigste mener jeg er nok. Og det er fordi signalet bør sendes uændret til tv’et, så evt. behandling sker der.
Det tv du har valgt har selv HCX processor.

Når man benytter en ekstern enhed får man egentligt ret sjældent sendt signalet helt 'uændret' til tv'et - Gør man sig umage kan man natudligvis gøre det med at Panasonic afspiller hvis man stiller udgangssignalet afghængigt af kilden og enkelte afspilningsenheder enheder kan outputte native opløsning automatisk, men det mest normale er at BD afspillere, Shields og ATV's mv. som minimum opskalerer signalet til skærmen opløsning, uanset om TV'et så måtte have dårligere eller bedre opskalerings en afspilningsenheden - Så på den måde gør det bestemt ikke noget at have en streaming enhed eller BD afspiller man ved er god til at opskalere.

Hvad er der i øvrigt sket med de nye 150 og 450'ere? Benytter Panasonic ikke længere HCX processorer i dem eller er de bare holdt op med at reklamere med det?!?
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu