Jeg kan selv bidrage med en lille smule her i stedet. I går fik jeg så sat min bærbare til fjernsynet med et alm. monitor kabel (RGB), og billedet var intet mindre end fantastisk i mine øjne.
Nu er jeg ikke den store kapacitet på dette område, mit gamle TV var et 25" Sony CRT fra 1993, men oplevelsen i går var nok til at give mig gåsehud. Specielt diverse "High Def" filmklip fra quicktime så helt forrygende ud.
Til Wuffer:
Jeg har kigget efter TV længe og feltet blev hurtigt indskrænket til Pioneers 436 serie og Panasonics TH42PV60/600. Pioneers er dog lidt for dyr, og designet af PanasonicsPV60 model kunne jeg ikke rigtigt forene mig med. Det er trods alt en stor møbelgenstand, du nu hænger op på væggen.
Derfor har jeg egentlig gået og ventet på, at PV600 skulle komme, og da jeg var i TC i Århus forrige onsdag, kom det vitterligt ind af døren. Så jeg tog fjernsynet med hjem samme dag.
Indtil videre har jeg ikke været skuffet - nærmere tværtimod, men det var nu også som forventet, hvis du tænker på mit tidligere fjernsyn. Nogle af de væsentligste forskelle på PV60 og 600 er designet, lyden og mindre detaljer som kortlæser og PiP.
Om samle kvaliteten er bedre aner jeg simpelthen ikke, men WAF i mit hus er væsentlig større med det design, det er rent faktisk en fryd at kigge på. Indtil jeg får råd til et dedikeret lydssystem, er jeg også godt tilfreds med lyden på TV'et, der faktisk er vældig god for et TV.
Derudover blev PiP brugt flittigt i weekenden til at se Tour de France og British Open i golf samtidigt - cool feature

Kort sagt, jeg er rigtigt godt tilfreds med mit nye TV, der prismæssigt landede lige mellem PV60 og Pioneers 436. Det blev som sagt købt i Tape Connection.
Eneste lille detalje er, at standard vægbeslaget ikke helt passer til fjernsynet, skruerne er simpelthen for korte til at montere beslaget på fjernsynet, idet man skal bruge de længste "extenders", idet fjernsynet buler ud i bunden. Det blev dog løst med nogle 70 & 60 mm maskinskruer fra Silvan
Redigeret af Double - 25-Juli-2006 kl. 09:46