recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør man med en gammel spillekonsol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør man med en gammel spillekonsol?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad gør man med en gammel spillekonsol?
    Sendt: 13-Juli-2019 kl. 14:58
Kære Recordere-folk

I forbindelse med en flytning er jeg stødt på et lækkert minde fra min barndom. En spillekonsol med navnet TV Sport af mærket Technigraph. Jeg kan intet finde om det på nettet. Min første indskydelse var, at det skulle smides ud, men jeg må indrømme, at jeg nok har lidt for mange gode minder med dette gode spil. Det kan vist ikke bruges til moderne fjernsyn. Hvad gør jeg? Jeg kan da ikke bare smide min gamle ven ud! Findes der et plejehjem for sådanne aflagte konsoller? Kan de sælges, og dermed finde et nyt og bedre hjem? Er der måske endda lidt penge at hente på et salg? Gemmer man den godt væk på loftet, eller skal jeg bare tage mig sammen og kassere den?

Jeg håber, I kan hjælpe en lidt frustreret og meget nostalgisk mand:-)

EDIT: Jeg kan ikke aflure, hvordan jeg ligger billeder op, så hvis nogen har et tip til det, vil det også være meget velkomment:-)


Redigeret af Jewer - 13-Juli-2019 kl. 15:07
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:15

Klik på pilen så giver resten sig selv Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

Det kan vist ikke bruges til moderne fjernsyn.


Hvorfor ikke?

Hvad er der af udgange på den?
Hvordan var den koblet til tv i "gamle dage"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:22
Argh! Beklager bøvlet, men det giver stadig ikke mening. Skal billederne uploades til forummet, før jeg kan indsætte dem i mit indlæg?
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

Det kan vist ikke bruges til moderne fjernsyn.


Hvorfor ikke?

Hvad er der af udgange på den?
Hvordan var den koblet til tv i "gamle dage"?

Klaus

Mit første indlæg var måske lidt for hurtigt skrevet. Den kommer med den klassiske pistol til at skyde mod skærmen med. Men jeg er faktisk ikke sikker på, om det virker eller ej. Det er en gammel dæwel (nok slut 70'erne). Ifølge manualen leveres spillet med standardstik (75 ohm - rund).

EDIT: hvilket så vist bare er antennestikket. Jeg har lige prøvet at sætte det til mit fjernsyn, men uden held. Jeg prøver igen senere efter en strandturCool 


Redigeret af Jewer - 13-Juli-2019 kl. 15:40
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:36
Billeder skal uploades før de kan indsætttes - lidt bøvlet... Billeder til forummet må kun være på 1 MB. Du kan også bruge imgur.com, og så linke derfra, i et nyt indlæg.
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Billeder skal uploades før de kan indsætttes - lidt bøvlet... Billeder til forummet må kun være på 1 MB. Du kan også bruge imgur.com, og så linke derfra, i et nyt indlæg.

Super! Tak for det. Det prøver jeg.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 16:09

 Hvis ikke der er Composite Out på den, hvad der næppe er på en enhed af den alder, så er eneste mulighed med RF, der var sjældent anden mulighed på TVer dengang, hvis i det hele taget.


Redigeret af Radiomanden - 13-Juli-2019 kl. 16:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

Det kan vist ikke bruges til moderne fjernsyn.


Hvorfor ikke?

Hvad er der af udgange på den?
Hvordan var den koblet til tv i "gamle dage"?

Klaus

Mit første indlæg var måske lidt for hurtigt skrevet. Den kommer med den klassiske pistol til at skyde mod skærmen med. Men jeg er faktisk ikke sikker på, om det virker eller ej. Det er en gammel dæwel (nok slut 70'erne). Ifølge manualen leveres spillet med standardstik (75 ohm - rund).

EDIT: hvilket så vist bare er antennestikket. Jeg har lige prøvet at sætte det til mit fjernsyn, men uden held. Jeg prøver igen senere efter en strandturCool 

Der må stå i brugsforvildningen, hvilken frekvens, der skal bruges - denne skal du så søge på TV'et, når konsollen er tilsluttet og tændt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 16:25

 Det er med god sandsynlighed på VHF der skal søges, det område er fra kanal 1 - 12, der bruges nok en af de lave kanaler, 2 - 6, som også bruges på en VCR. Den vil en Auto søgning hurtigt finde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 16:25
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

EDIT: hvilket så vist bare er antennestikket. Jeg har lige prøvet at sætte det til mit fjernsyn, men uden held. Jeg prøver igen senere efter en strandturCool 
Og husk, det er ANALOG tuner der skal søges med. Wink 

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu