|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|
Hej igen, Jeg afspiller faktisk det nævnte HD content over netværket fra en anden pc, men det skulle jo ikke have noget at sige.
Jacob |
||
![]() |
||
benzon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Du skal tænke på netværket trækker også ekstra Recurser specielt når den skal hente ekstremt meget på en gang og det er jo en rimelighøj bitrate der er på en HD Film det er en del data der skal flyttes.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Ja - det duer ikke Det klip du nævner fylder 7.4gb og har en spilletid på 60min. Prøv at flytte filen og afspil den direkte fra harddisken.
Redigeret af spawn - 23-Juli-2007 kl. 10:06 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|
ok. det vil jeg da lige prøve. begge pc'er har iøvrigt gigabit netkort. jeg har bare ikke fået flyttet stikkene i min gigabit switch endnu. det vil jeg da lige prøve. Troede bare ikke at det kunne være netværket.
Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.
Jacob |
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Okay det kunne man næsten sige sig selv... |
||
![]() |
||
benzon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
ChrisJJ der er nok stor sandsynlighed for det er downloadet :) - Med mindre han har købt et Internt eller Eksternt HD Drev samt lige været i Australien og købe en HD-DVD eller bestilt den via Nettet griner :D
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa,
Ja. det er downloaded fra nettet og det er kun til test. Jeg sletter det så snart jeg ved at mit setup køre ;) Jacob |
||
![]() |
||
![]() |
|
JA, det var måske en tanketorsk, men sad oppe til sent igår efter at have fået det hele samlet og da cpu util. var på næsten 100% tænkte jeg ikke lige på netværksflaskehalsen. Glæder mig til at se om problemet bliver løst enten ved gigabit eller ved at kopiere content til selve HTPC'en.
Jacob |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tjaa. det hjalp en lille bitte smule at skifte til gigabit. utilization is on 2-2.5% so on gigabit that must be 25 mbit = 3.1mb i sek anyways. den film ken t henviste til spiller jeg også fint med 30-40% cpu. det er dog en .mov ext. Den jeg spiller er en .ts fil det er dog meget tæt på at jeg kan spille den. den hakker ikke altid men kan ikke klare når der kommer rigtig mange detaljer. Jeg skulle nok have købt en hurtigere cpu :(
Jacob |
||
![]() |
||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
|
Ville det ikke være et forsøg værd at kopiere den til den masike du afspiller fra - hvis du har et gigabit netværk kan det jo ikke tage lang tid ...og det ville jo være fjollet at købe en ny processor hvis den du har virker fint nok... |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
http://www.theinquirer.net/?article=41419 |
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Fint Link KenT, dette giver nemlig andre ret og viser tydeligt at en 3800+ ikke er hurtig nok til 1080P hvis vi snakker rigtig H.264 At jeres 3800+ kan afspille en 1080P trailer fra Apple eller en MPEG2 stream betyder ikke at den har kræfter nok!! Selv med den nye BIOS opdatering til 690G kræves minimum en 4600+ for afspilning af H.264!! se artikel fra theinquirer.net Desuden er det bevist flere gange at AMD 2400 og Geforce 8500 ikke har kræfter nok til H.264 decode fra f.eks BlueRay / HD-DVD - Så stop dog med at anbefale de kort |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |