recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad hw skal der til for at spille 1080p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad hw skal der til for at spille 1080p

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:53

Hej igen,

Jeg afspiller faktisk det nævnte HD content over netværket fra en anden pc, men det skulle jo ikke have noget at sige.

Jacob

Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:56
Du skal tænke på netværket trækker også ekstra Recurser specielt når den skal hente ekstremt meget på en gang og det er jo en rimelighøj bitrate der er på en HD Film det er en del data der skal flyttes.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:05

Ja - det duer ikke

Det klip du nævner fylder 7.4gb og har en spilletid på 60min.
Dvs. den sikkert har en bitrate omkring 15mbps måske op til 20mbps peak - det kan du ikke afspille flydende over et 100mbit netværk der overfører max 10mbps

Prøv at flytte filen og afspil den direkte fra harddisken.

Redigeret af spawn - 23-Juli-2007 kl. 10:06
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:15

ok. det vil jeg da lige prøve. begge pc'er har iøvrigt gigabit netkort. jeg har bare ikke fået flyttet stikkene i min gigabit switch endnu. det vil jeg da lige prøve. Troede bare ikke at det kunne være netværket.

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.

Jacob

Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

ok. det vil jeg da lige prøve. begge pc'er har iøvrigt gigabit netkort. jeg har bare ikke fået flyttet stikkene i min gigabit switch endnu. det vil jeg da lige prøve. Troede bare ikke at det kunne være netværket.

Jacob

Okay det kunne man næsten sige sig selv...

Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:22
ChrisJJ der er nok stor sandsynlighed for det er downloadet :) - Med mindre han har købt et Internt eller Eksternt HD Drev samt lige været i Australien og købe en HD-DVD eller bestilt den via Nettet griner :D
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:37

Hejsa,

Ja. det er downloaded fra nettet og det er kun til test. Jeg sletter det så snart jeg ved at mit setup køre ;)

Jacob

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Jacob

Okay det kunne man næsten sige sig selv...

JA, det var måske en tanketorsk, men sad oppe til sent igår efter at have fået det hele samlet og da cpu util. var på næsten 100% tænkte jeg ikke lige på netværksflaskehalsen. Glæder mig til at se om problemet bliver løst enten ved gigabit eller ved at kopiere content til selve HTPC'en.

Jacob

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 20:20

Tjaa. det hjalp en lille bitte smule at skifte til gigabit.

utilization is on 2-2.5% so on gigabit that must be 25 mbit = 3.1mb i sek

anyways. den film ken t henviste til spiller jeg også fint med 30-40% cpu.

det er dog en .mov ext.

Den jeg spiller er en .ts fil

det er dog meget tæt på at jeg kan spille den. den hakker ikke altid men kan ikke klare når der kommer rigtig mange detaljer. Jeg skulle nok have købt en hurtigere cpu :(

Jacob

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:29

Ville det ikke være et forsøg værd at kopiere den til den masike du afspiller fra - hvis du har et gigabit netværk kan det jo ikke tage lang tid

...og det ville jo være fjollet at købe en ny processor hvis den du har virker fint nok...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det betyder at det er selvfølgelig ikke umuligt at afspille noget 1080p materiale med x1250, hvis de rette omstændigheder er på plads, korrekte drivere er installeret og der benyttes en egnet softwaredekoder - og hvis bitraten i materialet ikke er for højt.

Det kan jeg også på min prescott 3.4GHZ med et gammelt Radeon 9800pro

Jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl og kan sagtens have tolket de informationer ATI giver forkert - og så må man hjertens gerne korrigere mig, hvis man ved bedre

http://www.theinquirer.net/?article=41419
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det betyder at det er selvfølgelig ikke umuligt at afspille noget 1080p materiale med x1250, hvis de rette omstændigheder er på plads, korrekte drivere er installeret og der benyttes en egnet softwaredekoder - og hvis bitraten i materialet ikke er for højt.

Det kan jeg også på min prescott 3.4GHZ med et gammelt Radeon 9800pro

Jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl og kan sagtens have tolket de informationer ATI giver forkert - og så må man hjertens gerne korrigere mig, hvis man ved bedre

http://www.theinquirer.net/?article=41419

Fint Link KenT, dette giver nemlig andre ret og viser tydeligt at en 3800+ ikke er hurtig nok til 1080P hvis vi snakker rigtig H.264

At jeres 3800+ kan afspille en 1080P trailer fra Apple eller en MPEG2 stream betyder ikke at den har kræfter nok!!

Selv med den nye BIOS opdatering til 690G kræves minimum en 4600+ for afspilning af H.264!! se artikel fra theinquirer.net

Desuden er det bevist flere gange at AMD 2400 og Geforce 8500 ikke har kræfter nok til H.264 decode fra f.eks BlueRay / HD-DVD - Så stop dog med at anbefale de kort (Se f.eks review fra anandtech.com)

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu