|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
ildocteur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
![]() |
|||
Hmm - Dit regnestykke holder ikke helt. 7,4gb eller ca. 7400 megabytes på en time er 7400/3600 er ca. 2 megabytes pr. sekund eller 16,4 megabits pr. sekund. Denne datastrøm kan fint klemmes gennem en 100 megabit netværksforbindelse, selvom der er noget overhead og at de de 7,4 gigabytes muligvis svarer til 7577 megabytes (hvis der regnes med at een gigabyte er 1024 megabytes). I følge specifikationerne skal et Radeon 1250 kort kunne afspille HD op til 1080i fra krypterede HD-DVD og Blueray disks og op til 1080p fra ikke krypterede kilder som f.eks. HD WMV filer. Jeg tror mere at problemet med hakken ligger i at den anvendte codec'en ikke understøtter Avivo hardware acceleration. ildoc Redigeret af ildocteur - 03-August-2007 kl. 11:13 |
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
Hvor læser du de specifikationer henne ? Som jeg læser specs for Avivo er der ikke hardware accelleration af HD materiale - kun af SD materiale. Det er kun i de chipsets der også har UVD, nemlig HD2400 og HD2600 - eks. har HD2900xt også AVIVO men heller ikke UVD og derfor slet ikke samme hardware accelleration som HD2400/2600 af HD materiale. Med den nye biosupdate som Ken_T linker til - kommer der så åbenbart nu noget hardwareacceleration også til x1250, men det kræver stadig nogle ret heftige CPU specifikationer. Redigeret af spawn - 03-August-2007 kl. 11:43 |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
![]() |
||||
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
|||
Hmm , så har jeg testet lidt yderligere på mit set-up , ingen tvivl om at cpu bliver belastet max når jeg kører BD , via LG bd drev og Cyberlink Power DVD , derfor fryser billedet , MEN , hvis jeg afspiller download fra WM-HDcontent , ingen problemer selvom det skulle være 1080p.Jeg mener stadig at det nok er grafikkortet der ikke er tilstrækkeligt , med det rigtige kort burde cpu ikke skulle træke læsset med encoding , eller?? Som tidligere skrevet er cpu på3.2 Ghz hvilket skulle være nok , selvom det er minimumskravet ifølge Powerlinks testprogram. Hurra for den lille forskel i tolkningen af hd-ready og full-hd , det er nok der Nvidia kommer til kort med deres 7600GT , og det er trods alt billigere at bytte kort end at skulle speede cpu op , pt 3300,00KR for 3.8Ghzx P4. Men , hvis nogen har en skudsikker løsning hører jeg MEGET gerne herom!! |
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
Hvorfor i alverden skulle du bruge 3300,- på en 3.8ghz p4, den er heller ikke kraftig nok, udvikler en masse varme og bruger en masse strøm - den duer kun til 720p og korte demoklip i 1080p der er specialtilpassede med lav bitrate og i codecs så flest mulig kan spille dem. Der er et stort spring herfra og op til rigtig 1080p HDDVD/BD Du kan iøvrigt ikke bare bytte graffikkort - de fåes ikke til AGP Sikker løsning er Core2duo, den er både kraftigere, billigere, koldere og bruger mindre strøm. En E6600 som jeg bruger koster kun 1500,- Men du er nok nødt til at se i øjnene, at du vil ikke kunne opgradere dit eksisterende setup til en fornuftig løsning der virker. Det hedder ny pc. Ca.priser for en løsning der magter det. Core2Duo E6600 = 1500,- Ialt ca. 3600,- Forudsat du kan bruge dit eksisterende kabinet, PSU, harddisk osv.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
|||
Hej Spawn ,tak for et mere konkret input , det var savnet!!Jeg kører med Silverstone passivt kølet psu , 3xMaxtor 300gb Hdd og hele molevitten er monteret i Silverstonekabinet ATX , så jeg burde kunne genbruge det meste!!Mit Bundkort er et Intel D915GAV pci express , utroligt så hurtigt tingene bliver forældet
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Til opfølgning har jeg kigget på spec. for de nævnte grafikkort , ingen af dem kører tilsyneladende højere end 1080i , læser jeg forkert?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja - det går frygteligt stærkt - men sådan set er den du har jo fin nok til alt andet, det er bare lige det her 1080p dekodning der er så frygtelig krævende. Mht. specs. så er de nok bare ikke så tydeligt opgivet, men både 8600GT og 2600XT kører fint 1080p - begge kort er designede specielt med henblik på dekodning af hddvd/bd, og har hardware acceleration der aflaster CPU'en (forudsat der benyttes en afspiller der understøtter hardwareacceleration pt. vist kun cyberlink powerdvd) Du kan læse mere her: http://ati.amd.com/technology/avivo/index.html
|
||||
|
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Jeg har nogle spørgsmål til dig Spawn, hvis jeg må stille dem. Det er i al venlighed naturligvis. Vanskeligheden ved nettet er måske det manglende kropssprog, så jeg siger det lige i stedet.
Du siger "Sikker løsning er Core2duo, den er både kraftigere, billigere, koldere og bruger mindre strøm." Kraftigere, billigere, koldere og mindre strøm end hvad? Er det den omtalte pentium4 du tænker på, så er det jo korrekt. Men ellers kunne det måske være forkert? Og: "det er bare lige det her 1080p dekodning der er så frygtelig krævende." Tror du ikke du overdriver? Der er en tendens til at overdrive de krav der faktisk er nødvendige ved 1080P, herunder H264, som er det sværeste der bruges, særlig kombineret med en høj bitrate. Når nu man alle steder kan se at en PC med et grafikkort der aflaster CPU ved H264 (24-2600XT eller 85-8600GT), kun bruger 10-20% CPU load med en (ganske rigtig hurtig CPU), så er det vel ikke korrekt at snakke om "frygtelig krævende"? CPU load er jo nærmest ingenting og selv en ringere CPU kan let anvendes her, med en nedre bundgrænse naturligvis. Alle betragtninger er relative godt nok, men udtrykket "frygtelig krævende" syntes ikke rigtig at passe ind her, gør det? Det der sker ved en overdrivelse er at man får andre til at købe mere end der er behov for, det betyder igen en ekstra belastning på folks pengepung. Har man at gøre med en HTPC hvor kravet om absolut stilhed er det ønskværdige mål, vil en kraftigere sammensat maskine end den nødvendige, blot skabe et problem og bruge unødvendig meget strøm. Man kører jo langt hen af vejen slet ikke med nogen kraftig belastning i almindelighed, om overhovedet nogen for de fleste og heller ikke ved fx Blu-Ray og h264. En HTPC der ikke imødekommer de krav du tror skal opfyldes, men som alligevel kan anvendes, kan fremstilles lettere, betydelig billigere og være helt lydløs med almindelig blæserkøling af et kabinet. Hvis det kan lade sig gøre at anvende et bundkort med indbygget grafikkort sammen med den rette CPU og stadig nå frem til det mål man sætter sig ved afvikling af HD-DVD eller Blu-Ray, så er det den absolut bedste løsning, da et selvstændigt grafikkort bruger langt mere strøm og derfor også udvikler mere varme. (100watt kan godt komme på tale.) Varmen skal ledes bort og hvis der er noget der er absolut bandlyst i en HTPC er det støj, som uundgåelig stiger. AMD siger jo at en sådan løsning er mulig med den rigtige CPU (x2 4600+) og det rette bundkort. Indtil andet er bevist, kan man nok tillade sig at stole på det. Det er "billigere, koldere og bruger mindre strøm" ![]() |
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Jeg tror ikke der er nogen der siger at en x2 3800 er god nok til H264 ved høje bitrater. Men sagen er jo at nettet er en omskiftelig størrelse. det der sandt den ene dag, er undersøgt den næste og fundet for let, hvorfor en mening skifter. Det er sådan det er. På den anden side kan det der var forkert i går, være korrekt i dag med nye opdateringer eller drivere. Så derfor kan gårsdagens løsninger og ideer godt være forældet i dag uden at der er noget at skamme sig over ved det. Det er en naturlig udvikling ved nettet. Jeg har en hjemmeside hvor der stort set ikke gives udtryk for noget andet end det der siges på nettet. Forbehold er taget for det jeg ikke mener kan være korrekt, da der jo også er meget sludder at hente der. Et sted som Anandtech kan ikke nødvendigvis være min eneste Guru og kilde til information. Men da min side har vokset sig stor kan jeg ved en eventuel opdatering have overset noget, det er muligt. Tror lige jeg vil se på min side om grafikkort. Muligvis er jeg for optimistisk omkring nogle kort. Skal lige checke. Ting og meninger bliver let forældet. Og måske er de rigtige igen i morgen med nye drivere, særlig med grafikkort kan tiderne skifte. En x2 3800+ kan overclockes ret let. Fx har jeg en x2 3600+ der kører 1.9 Ghz. Den kan clockes til en 3Ghz med det rette bundkort. Det bundkort ChrisJJ har fra ASUS kan let clocke en x2 3800+ til at køre som en x2 4600+, blot med luft køling. Så det store problem med en x2 3800+ syntes ikke at være der. (seneste bios opdatering) I mit tilfælde ville jeg blot købe et 8600GT (eller måske et 2600XT) og ville let kunne imødekomme de hardwaremæssige krav der kunne være ved H264, hvis jeg fik et HD drev. Ville min CPU kunne klare det? Ja, det tror jeg nok. Måske ville jeg bruge mere end 20% load og hvad så? Det gjorde heller ikke noget. I mellemtiden har jeg sparet masser af strøm med min bundkortløsning, der hele tiden har muliggjort et ekstra grafikkort. (som vil bruge betydelig mere strøm) Og jeg har kunnet alt det jeg har villet indtil da, uden besvær, med 1080i som det bedste. Det er godt nok til HDTV. Og den siger ingenting, jeg kan ikke høre min HTPC, selv om jeg bruger en blæserløsning. Og jeg har normal hørelse. Det er et enormt vigtigt punkt ved en HTPC. "Min sjæl, hvad vil du mer?" Redigeret af Ken_T - 21-August-2007 kl. 11:26 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det må du ihvertfald ![]()
Ja - det er netop i sammenligning med den omtalte P4 Jeg ved selvfølgelig godt der er andre muligheder end Core2Duo - eks. AMD - men når jeg bliver spurgt efter en sikker løsning - vil jeg kun anbefale en løsning jeg har prøvet i praksis og derfor ved med sikkerhed er en sikker løsning. Jeg har ikke prøvet AMD løsninger, så andre med udfra deres erfaringer komme med råd om hvad der kan være en sikker løsning her.
Der er jeg ikke enig 1080p afspilning som folk ønsker ER netop så krævende som jeg skriver - det er altså fakta. Jeg syntes tværtimod man ofte ser folk vejlede for lidt i forhold til hvad der er nødvendigt, hvorefter folk står med en halvfærdig løsning der ikke kan bygges videre på. 1080p afspilning er jo mange ting - det er ikke bare afspilning af lav bitrates demoklip der er kodet i formater som er nemme at dekode. Skal du dekode H264 i 1080p bare ved 8mbit, så kan ingen P4 gøre det, og selv en dobbelt så kraftig Core2Duo bruger ved softwaredekodning i omegnen af 60% cpu kraft. Og taler vi HDDVD/BD er kravene endnu højere. Glem alt om mindre - for det kan simpethen ikke lade sig gøre. Fakta er at du har kun 2 muligheder idag for at dekode dette, enten med en kraftig CPU og en software dekoder, eller med assistance fra et grafikkort der kan aflaste. Men her skal du være opmærksom på at disse grafikkort fåes ikke til AGP, så det nytter ikke at anbefale dem til AGP baserede p4 løsninger. Du skal også være opmærksom på at pt. er der faktisk ingen af de softwaredekodere der er tilgængelige som overhovedet kan bruge hardwareaccelerationen - det er kun PowerDVD7 der kan det, og den understøtter ikke afspilning af eks. H264.mkv som de fleste der spørger vil afspille. Så er du altså overladt til softwaredekodning med ffdshow eller CoreAVC - og det kræver altså CPU kraft. PT. er det faktisk kun ved afspilning af hddvd/bd med powerdvd7 at vi kan udnytte disse grafikkort til noget, og langt de fleste der vil afspille HD filer, vil afspille noget helt andet. Nemlig bootleg HD rips i h264.mkv.
Som sagt - hvis jeg skal give et råd jeg kan stå inde for - kan og vil jeg kun anbefale noget jeg har prøvet i praksis - derfor må jeg nøjes med at anbefale Intelbaserede løsninger. ![]() Men det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg absolut ikke er AMD mand. Men det er en helt anden snak. ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Man kan faktisk afvikle H264 uden hardware decoding fra et grafikkort, hvis man har en Core 2 Duo E6600. Det siges flere steder. Men det siger igen noget om eventuelle krav. Man kan godt komme ud i overdrivelser til en maskine, ikke?
Men naturligvis, jeg var med ved en HTPC, hvor der var krav om mere end blot almindelige forventninger og den kom til at bestå af en core 2 duo E6750 og et 8600GT kort + 4GB ram. Men det kommer an på hvad man vil have og bruger sin HTPC til, eller vil anvende den til. |
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||
Medmindre man kan tage CyberLink's DirectShow filter og bruge det i ZoomPlayer eller MPC? Jeg har ikke mulighed for at teste, men eventuelle interesserede må kunne Google noget op. Tidligere versioner af CyberLink H.264 decoderen havde også noget delvist GPU-understøttet H.264 decodning. Alternativt kan man måske remuxe MKV til et format, som PowerDVD kan forstå. HD-DVD eller Blu-Ray authoring til harddisken måske? 720p@23.976fps er en godkendt opløsning i HD-DVD og Blu-Ray standarden. Der kan også være andre muligheder, transport streams eller .MP4 containere (selvom lyden så skal re-encodes til AAC, i praksis). Redigeret af JesperLund - 21-August-2007 kl. 16:28 |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |