|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det er jo netop det jeg siger Ken_T Det kan lade sig gøre enten med en Core2Duo og softwaredekodning eller med en mindre CPU hvis man kan få GPU dekodning. Jeg har netop en E6600 som klarer alt. Til en pris på små 1500,- samt 2gb ddr2 ram til små 600,- og et motherboard efter eget valg syntes jeg da ikke vi er ude i overdrivelser ? Om man så vil købe et bundkort med onboard X1250, et 8600GT, et 2600XT eller noget helt andet kan man selv vurdere.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Jeg er faktisk netop ved at teste PowerDVD filtret sammen med Mediaplayer classic og H264.mkv filer - og faktisk ser det umiddelbart ud til at være lykkedes mig at få aktiveret GPU acceleration den vej gennem DxVA med mit 2600XT kort. Jeg skal lige teste noget mere, så skal jeg nok vende tilbage med mine erfaringer. |
||
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Prøv med og uden DirectVobSub, og lad os se nogle GraphEdit screen dumps.
![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ok - her min erfaringer indtil nu - både dårlige og gode. Jeg kan godt få hardwareacceleration til at virke i MPC med Cyberlinks filtre, både for H264 og mpeg2 (1080iHDTV) Desværre, er der problemer med enten driverne eller powerdvd, så billedet duer ikke når der benyttes hardwareaccelleration. Der kommer nogle grønne flashes. Har fundet en lang tråd, hvor det diskuteres livligt, og der er problemer mellem nogle versioner af powerdvd og nogle driverversioner - men status er at pt. er der ikke nogen sikker løsning på hardware accelleration af H264 med powerdvd og ATI kortene. Bummer. Jeg må vente til der kommer bedre drivere, eller ny version af Powerdvd. For 1080iHDTV mpeg2, virkede det fint med hardware acceleration enabled og cpu forbruget faldt i mit setup fra 25% til 10% |
||
|
||
![]() |
||
period ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hvad med det her. Det er da et ATI HD2400 AGP. |
||
![]() |
||
![]() |
|
jeps, det er til AGP. Jeg havde godt læst efter mit indlæg at der skulle være kommet et par modeller til AGP også, men havde ikke set det inden jeg skrev indlægget.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
period ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Så dette kort kan altså udemærket anvendes hvis man ikke ønsker noget helt vildt? Jeg skal nemlig have opgraderet min gamle pc til et htpc. Og gider ikke til at skifte bundkort og det hele, jeg skal kun bruge til det at se tv og dvd på.
Jeg har en gammel AMD Athlon 3600+, men da det ikke skal anvendes til 1080p decodning kan det vel sagtens lade sig gøre, sammen med dette grafikkort (ATI HD2400 AGP) eller hvad? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja - det kan det sagtens.
TV og DVD dekodning kræver ikke ret mange ressourcer, og faktisk er der i de seneste drivere fra ATI ovenikøbet et mpeg2 directshowfilter der hardwareaccellererer så CPU ressource forbrug er næsten lig nul. Men selv uden dette blot med softwaredekodning vil du ikke få nogen problemer med dekodning af formater i almindelig opløsning. En 3600+ kan også dekode 720p materiale blot med en god softwaredekoder. |
||
|
||
![]() |
||
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
|
Ja , så er man efter endnu en dag på jobbet blevet klogere , eller mere konfus , døm selv..Hos en kunde som biksede en del med pc/htpc dømte han min xp ude , kun vista ville køre uden problemer ang. blu-ray , hmm. Dog mente han at core 2 duo og dobbelt op på ram måske kunne virke , jeg har ikke nævnt tidligere at jeg kører xp , har ikke turde satse på vista da man har hørt en del historier om manglende drivere til eksisterende hardware. Min kundes skudsikre løsning var Mac Mini suppleret med Vista ultimate , og så koster det igen kassen...! Tør man satse butikken på opdatering af et ellers ok fungerende Mediacenter med core 2 due , grafik , ram og bundkort? Eller nøjes med at vide at man kan brænde BD-skiver som det er , og købe Sony BDplayer som skulle komme asap til ca. 5K... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mac Mini: Jeg forstår ikke hvorfor Mac Mini skal blandes ind i det - det må vist skyldes noget fanboyisme. Mac Mini tilfører absolut intet i ligningen for at kunne afspille HD materiale. Opgradering af din hardware er en nødvendighed for at få tilstrækkelig kræfter til afspilning af HD materiale, enten via ren CPU/Softwaredekodning eller via GPU dekodning fra grafikkort. Om denne opgraderede hardware er pakket ind i en kasse der kaldes Mac Mini eller i en PC er fuldstændig ligegyldigt. Og den største færdige Mac Mini er væsentligt dårligere bestykket rent hardwaremæssigt end det forslag vi har talt om. Den har: Den har selvfølgelig et lækkert lille hvidt kabinet og et Mac logo - hvis det er det du er ude efter - men der er altså intet teknologisk der gør at en Mac Mini skulle være mere skudsikker til afvikling af HD materiale end en pc med tilsvarende eller kraftigere hardware. Designet på kabinettet har ikke nogen betydning for evnerne. XP kontra Vista: Vista er i sig selv ikke bedre egnet til afvikling af ikke krypteret HD materiale - det gør din XP ligeså godt. Men der kan måske være en issue mht. afspilning af BD film med HDCP - her er der nogle krav til at hele kæden, fra disk og ud til skærm, skal understøtte HDCP. Hvad det betyder for XP kontra Vista har jeg ikke lige styr på. Men hvis du idag kan afspille BD på din XP (selvom det hakker) ? Sony BDplayer Er selvfølge en skudsikker løsning på afspilning af BD - men det er jo ikke et mediacenter, det har ikke samme mulighed for afspilning af mange forskellige formater. Spørgsmålet er så, hvad er det egentlig du ønsker ? hvad er dit behov ? - hvis det blot er afspilning af BD så vil en dedikeret BD afspiller altid være den nemmeste og bedste løsning. Men som jeg forstod debatten så talte vi om optimering af et mediacenter så det var kraftigt nok til at afspille 1080p materiale - ikke specifikt eller begrænset kun til BD ? Redigeret af spawn - 23-August-2007 kl. 20:45 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Præcis!! og på flere punkter , jeg er ikke mac fan , og ønsker at mit nuværende set-up kommer til at .!køre bedst muligt med de tilgængelige løsninger , men man møder jo hele tiden dedikerede fans af både dette og hint. Jeg satser på en opgradrering i form af ny cpu , og det der kræves , og så ser vi om det er en succes!! Mit mål er at kunne se bd skiver på min pana 50pz700 via htpc , i 1080p , så må vi se om det lykkes! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |