|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Til MSI K9AGM2 kommer der en update, mage til den ASUS har fået, i september. Det skal man jo nok checke ud hvis man har et sådant board. Man skulle så, hvis man har en x2 4600+, kunne afvikle blu-ray. Jeg så en x2 4800+ til 663kr i dag. Sælg den gamle og køb ny, eller overclock. (ikke MSI) Det kunne jo være korrekt med de løfter der er kommet fra AMD, ikke?
Hvad er det i øvrigt for testmateriale man skal bruge når man ser på de muligheder der er med ens CPU? Kan man få nogle navne? Det er rigtigt svært at finde noget i 1080P der ikke vil køre, når man altså har installeret drivere korrekt. Hvor finder man det rigtig svære? Hvad hedder det? Jeg forstår godt at det rigtige er en BD plade og et Blu-Ray drev, men der må noget der kan teste uden en sådan løsning. Og jeg syntes i øvrigt det ser ud til at det i virkeligheden er et softwarespørgsmål i forbindelse med mangelfuld understøttelse af hardware decodning og manglende drivere, hvis man skulle drage en essens ud af denne tråd. Det kunne jo godt løses med tiden og der skal nok ikke drages for hurtige slutninger. Jeg syntes også det er situation der altid har været der med nye grafikkort og Vista har jo ikke forbedret det hele. Måske skal man væbne sig med lidt tålmodighed og ikke drage tidlige og forhastede slutninger. Navne på noget svært i 1080P og H264? Har denne som skulle være i den lidt tunge ende. Prøv selv, vil lige se om jeg kan finde et link. http://plonkmedia.org/ED_1080pAVChp-sample.mp4 http://plonkmedia.org/ED_720pAVCmp-sample.mp4 Forstår godt at der er endnu sværere ting. ED_1080pAVChp-sample.mp4 Et billede fra Gspot ville nok gøre gavn her. Noget må det jo fortælle hvis det kører flydende med den. (Men jeg har ikke sat min HTPC op til HD endnu, sådan er det ikke, det er senere) men jeg kan altså lige akkurat med en x2 3600+ Redigeret af Ken_T - 23-August-2007 kl. 22:34 |
|
![]() |
|
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Hmm , så var jeg ude og rive ned fra hylderne igår , og har installeret e6750 dual core , nyt bundkort , ny ram , og 8600gt grafik , alt spiller , undtaget Blu-ray , nu er min Panasonic Th50-pz700 ikke længere HDCP-kompatibel!?! Jeg formoder det har med konvertering fra DVI- til HDMI der er noget galt , nogen der har en løsning??? Fejlmeddelelsen kommer ved play af købte BD skiver |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Cyberlink/PowerDVD har et program, som kan checke om din computer er parat til Blu-Ray (jeg formoder at du bruger PowerDVD til Blu-Ray afspilning?). Det er næppe dit TV som der er noget galt med.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
jo , det er power dvd 7.3 , og jeg har installeret det lille test-program , den siger også den er gal med skærmen , men i mit "gamle" set-up med nvidia 7600 gt med hdmi out var det ikke noget problem , eneste ændring er en adaptor fra dvi-hdmi , denne er "fuldmonteret" , men måske understøtter den ikke hdcp , det er den eneste forklaring jeg kan se. Dog er der konflikt under enhedshåndtering , wmd driver ikke korrekt , jeg kan ikke tvinge driver fra cd-rom igennem.... |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Hvad er det for et grafikkort du har købt Beo1? Betegnelse mener jeg? Du har vel HDCP på udgangen. Men det har du selvfølgelig sikret dig. Men måske har alle 8600Gt kortene HDCP.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm , der bliver jeg jo nok svar skyldig , Nvidia 8600 GT dual DVI out , købt på anbefaling fra Forum'et her , må nok dykke lidt nærmere i den vinkel
![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du skriver du har en konflikt med WDM driveren ? Har du fået løst det ? Hvis ikke driverne er korrekt installerede kan det meget vel påvirke funktionalitet som eks. HDCP |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Den med driveren arbejder jeg på som sidste udvej , har lige checket på Nvidia.com , kortet skulle klare HDCP , selvom der ikke skiltes med det på emballagen , det gør der trods alt på mit "gamle" 7600GT , men det hænger nok sammen med det faktum at dette kort er med HDMI out... Måske konflikten ligger i drivere , kan som sagt ikke gennemtvinge wdm-driver fra installations-cdrom , forsøger at afinstallere kortet og re-inst. Ved nærmere check hos mine engros-leverandører SKAL kablet også understøtte hdcp , www.cim-interconn.dk , der kan man iøvrigt finde mange spændende ting , eks. convertere til cat5e/6 , så man kan trække op til 100 Meter!! mellem sender og modtager af digital billed og lyd Så kan man da gemme udstyret langt væk!! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |