recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad i alverden skal man vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad i alverden skal man vælge ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jan_stevns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad i alverden skal man vælge ?
    Sendt: 09-Juli-2007 kl. 21:36
Hej i hytterne

Besøgte Computercity i fredags og rendte hjem med et Philips 32plf522, som lignede noget jeg kunne tåle - indbygget digi og så videre ....  men ak ak

Jeg er jo miljøskadet af lyd - forstået på den måde at jeg ikke gider et tv der ikke har ordentlig lyd - og snurrerundt anlæg er ikke en option....

Da tv'et havde kørt en halv time, og der ikke var flere vatpinde tilbage i æsken, opgav brormanden og jeg, og pakkede tossen ned i papkassen igen

Findes der overhovedet et 32" LCD i prisklassen under 10k, der har lyd der blot minder om lyden i B&o's LX modeller ??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 21:47

Med ganske god sikkerhed. Nej, det gør der ikke. Man koncentrer sig om billedet, man bruger alligevel lyd over anlæget når det skal være godt.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 21:48

Hej jan_stevns velkommen til

Ja jeg synes jo at hvis man har 10k og vil fyre det af på et nyt tv  , ja så må billed kvaliteten være 1.prioritet

Så hvorfor ikke bruge 8k på et PANASONIC 37" og et par tusinde på et par højttalere , så får du måske både et godt billede og bedre lyd end det du kan få ud af et tv til 10k

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Med ganske god sikkerhed. Nej, det gør der ikke. Man koncentrer sig om billedet, man bruger alligevel lyd over anlæget når det skal være godt.

Det er jo netop der "filmen" knækker for mig ;)   Hvorfor nedgradere ?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 22:40
>>Hej jan_stevns velkommen til

Takker ...  har nu været her før ;)

>>Ja jeg synes jo at hvis man har 10k og vil fyre det af på et nyt tv  ,ja så må billed kvaliteten være 1.prioritet

Billedkvalitetet er bestemt en god ting.

>>Så hvorfor ikke bruge 8k på et PANASONIC 37" og et par tusinde på et par højttalere , så får du måske både et godt billede og bedre lyd end det du kan få ud af et tv til 10k

Pladsproblemer og andre ting, som f.eks at tv'et ikke er husalter her, gør at større end 32" ikke kan placeres.

Jeg har - til det kære gamle B&o udbygget lydsiden i forvejen, med subwoofer - i form af indmaden fra en audiopro + en 2x60w denon forstærker , der trækker bunden, og da tv'et i forvejen selv er velfornynet med "power", kører det fint siderne, blot er jeg lidt træt af at blæse højttalerne ad pommeren til

- mit grundlæggende krav er derfor , et TV der selv kan klare øvre bas og resten opad.  
Dem jeg har hørt og set på idag, både i computercity, elgiganten og såmænd også Fona i køge, faldt alle gennem på billedet alene,  måske deres antennesignal er elendigt ?

En demodvd kan alligevel ikke bruges til noget fornuftigt, da jeg hovedsageligt ser på ting, der arriverer fra fællesantennen, eller min egen pind oppe i masten  (dansk, svensk, tysk digitalsignal)

Jeg noterede mig på turen at kun ganske få havde lineout, hvor lyden fulgte med volumenkontrollen , og få andre havde særskilt antennestik til hhv. analog/digital tuner -  så det her bliver ej nemt  ;)  -  men lykken er jo en kæk bi

Venligst

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 09:59

Jeg mener at JVC har en forholdsvis god lyd, de har et system de kalder for Max-bas eller lign.,men det er muligvis på de større modeller (37")
Hvis du falder over sådan en, kunne du jo tjekke den ud...

mvh Christian
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 10:53
Panasonic 32" LXD700 har en klart bedre lyd end de fleste andre... kunne være en mulighed
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af jan_stevns jan_stevns skrev:

Hej i hytterne

...
.
Da tv'et havde kørt en halv time, og der ikke var flere vatpinde tilbage i æsken, opgav brormanden og jeg, og pakkede tossen ned i papkassen igen

...

Hvad skete der herefter? Kan du levere ting tilbage (og få penge tilbage) i CC?

Redigeret af jnvir - 10-Juli-2007 kl. 12:14
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Hej i hytterne

...
.

...

Jo da - de har returret, men forlanger dog et mindre gebyr - noget jeg kommer at slås med dem om, især da årsagen er noget jeg ikke - pga støjniveauet i butikken - kunne bedømme

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 21:28

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Hej i hytterne

...
.

...

Jo da - de har returret, men forlanger dog et mindre gebyr - noget jeg kommer at slås med dem om, især da årsagen er noget jeg ikke - pga støjniveauet i butikken - kunne bedømme

Ja, det er gyseligt. Ville engang købe en pc i Føtex. De havde ingen demomodeller, jeg kunne få en plomberet kasse med hjem, men så snart jeg klippede snoren, mistede jeg enhver form for returret. Købte den selvfølgelig ikke. Når man ikke se se eller på fornuftig vis afprøve en enhed, burde reglerne for fjernsalg faktisk gælde...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

Panasonic 32" LXD700 har en klart bedre lyd end de fleste andre... kunne være en mulighed

Hehe ..  temmeligt godt bud ! 
Efter en længere safari, hvor jeg endte hos Activ Radio i Ringsted, endte jeg op med at slæbe en Panasonic tx32lmd70f hjem til jordhulen.
Lyden er ganske acceptabel, og kassen har tilmed audio lineout.

Kunne måske finde den model lidt billigere andetsteds, men orkede ikke at fise land og rige rundt ....

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 18:35

Du fik vel forhåbentlig en god betjening.? Det har jeg altid fået i de omkring 30 år som der er blevet handlet i den forretning, det er ikke småpenge der er blevet lagt der. Den butik kan helt klart anbefales.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu