recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan 15 mbit bruges til?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan 15 mbit bruges til?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan 15 mbit bruges til?
    Sendt: 12-September-2016 kl. 08:24

Mine svigerforældre bor på landet og har i årevis haft TDC-internet med en maks hastighed på 2 mbit download (ja, du læste rigtigt …, til gengæld har de betalt fuld pris Confused).

Yousee er nu i gang med nogle forbedringer på en nærtliggende ”skab” som forventeligt vil kunne forbedre hastigheden til 15 mbit download.

For mig at se, er mine forældre herefter fortsat i et internetmæssigt u-land (nu hvor HD, 4K m.v. er fremtiden), men måske jeg skulle se det fra den positive side – og fokusere på hvad de 15 mbit egentlig kan bruges til. Og dét vil jeg gerne spørge Jer om!

Eksempel: Er 15 mbit nok til at modtage HD-TV via Yousee, samtidig med at et par andre brugere surfer på nettet, f.eks. med samtidig Netflix-streaming?

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 921
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:06
Ja det er jo mest Download man bruger når man surfer på nettet.
//Guldhammer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:29
15 mbit er ikke nok til Netflix + et par andre surfer på nettet. Har lige fået mit Stofa Bredbånd opgraderet til 50/50 mbit, og det klarer lige nøjagtig 4k streaming men ikke mere. Tjekker jeg iPadden, går streamingen i stå.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9422
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:48
Ok så er der noget galt med dit internet.
Netflix anbefaler en 25mbit til netflix UHD.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:57
Kampus, det lyder mærkeligt at du kun lige kan få 1 Ultra HD stream til at køre på Netflix via en 50/50Mbit, Netflix anbefaler faktisk kun det halve.

Jeg havde tidligere en TDC 20Mbps. Effektivt var den vel 16Mbps ned, og der kunne vi godt køre med 3x netflix HD stream på engang uden problemer, dog uden surf.
Netflix anbefaler i øvrigt en kun 5Mbps download til HD streams, så jeg kan ikke se hvorfor en 15Mbps ikke skulle kunne gøre det, og til en 4k anbefaler de faktisk kun en 25mbit.

BTW. Jeg har faktisk selv prøvet at køre 3 X Ultra HD streams fra Netflix mens der surfes, her oplevet jeg heller ingen problemer, alle HD streams kørte trådløst via app i tvet - 2 iMac's hvor der surfes kørte dog med kabel.
Køre på fiber 100/100Mbit.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Kampus, det lyder mærkeligt at du kun lige kan få 1 Ultra HD stream til at køre på Netflix via en 50/50Mbit, Netflix anbefaler faktisk kun det halve.

Jeg kan slet ikke forstå at Kampus kan trække noget som helst på en 50millibit linje.....

Klaus

Redigeret af KlausDM - 12-September-2016 kl. 12:17
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Eksempel: Er 15 mbit nok til at modtage HD-TV via Yousee,
samtidig med at et par andre brugere surfer på nettet, f.eks. med samtidig
Netflix-streaming?

YouSee har så vidt jeg ved ikke IPTV, så det skal du nok ikke bekymre dig om. Kabel-tv signalet kommer ikke i vejen for internettet.

15Mbit vil være fint til Netflix HD og lidt surf på samme tid.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 13:07
Hvis de har kabeltv fra YouSee er det vel en mulighed at få internet derigennem også?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 13:10
15mbit er rigtig fint til masser af surf og tv stream.   Dog ikke 4K.

Så intet u-land over det.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Eksempel: Er 15 mbit nok til at modtage HD-TV via Yousee,
samtidig med at et par andre brugere surfer på nettet, f.eks. med samtidig
Netflix-streaming?

YouSee har så vidt jeg ved ikke IPTV, så det skal du nok ikke bekymre dig om. Kabel-tv signalet kommer ikke i vejen for internettet.
Jo, da TDCs privatdel blev til Yousee, flyttede TDC TV (IPTV) med over.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:54
Jeg kører 10/10, og kan fint trække netflix, dog har jeg aldrig prøvet 4k. 

Skal siges at da jeg downloadede LBA på steam og streamede samtidig, blev kvaliteten dårligere og mere ustabilt.
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så intet u-land over det.
Jo, sådan tænker jeg lidt, med min egen 50/50-fiber forbindelse Smile
Men jeg er nok også lidt irriteret over, at Yousee ifbm. et igangværende gravearbejde (i nærheden) har nedprioriteret dén vej hvorpå min familie bor, og droppet nye kabler, for nu at levere 15 mbit som en "fremtidsløsning".
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu