recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan der være galt med min VHS -> DVD optager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan der være galt med min VHS -> DVD optager?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lau2807 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2021
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lau2807 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan der være galt med min VHS -> DVD optager?
    Sendt: 26-Juni-2021 kl. 20:34
Hej.

Jeg har en Samsung DVD-VR370 VHS -> DVD optager, hvor den laver 'bånd-salat' hver gang jeg forsøger at afspille eller spole på et VHS bånd.

Efter at have åbnet maskinen, kan jeg konstatere at den tandhjulet til venstre kører fint og trækker filmen ud af VHS båndet, mens tandhjulet til højre er låst, og dermed bliver filmet ikke kørt ind på rullen til højre i VHS båndet og derved opstår der 'bånd-salat'.

Se evt. denne lille fim jeg har lavet:


Er der mon nogen der kan give et bud på hvad der kan være galt med maskinen og om det er noget der kan fixes på et AV serviceværksted - eller om maskinen blot er 'død'.

Pft.
Jacob


Redigeret af lau2807 - 26-Juni-2021 kl. 20:35
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 20:44
Alt kan fixes, hvis man vil betale, men med sådan en oldsag kan det slet ikke betale sig. Jeg vil i stedet foreslå en løsning med en brugt VHS afspiller og optage på en PC. Ikke på DVD skiver, men på harddisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 22:20
Måske skulle du prøve at spørge på vintagehifi.dk eller i en eller anden båndoptagergruppe på facebook. Jeg tror, at du har større mulighed for hjælp et sådan sted.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu