recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan det her være?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan det her være?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan det her være?
    Sendt: 21-Marts-2016 kl. 15:19
Hej.

Min Panasonic G20 er begyndt at gengive billedet med lilla plamager ved komplekse farveovergange. Jeg hørte om fænomenet "purple snakes"  tilbage i 2008-2009 som nogle af Panasonics plasmaskærme var plagede af. Det var lidt af et lotteri dengang - ligesom med banding/clouding som vi ser på nogle LCD-/LED-skærme i dag.

Nogen der ved, hvad det skyldes? Er det de såkaldte "purple snakes"? 
Det er ikke selve kildematerialet - det har jeg testet. Plamagerne dukker også op periodisk og varierer i størrelse og form. 

Garantien udløber her sidst i april. Pinch 

Jeg har prøvet at snappe nogle billeder af dem. 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 15:36
Ja den er vist go nok!

Skynd dig at gribe fat i forhandleren, så du får lavet det på garantien.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den er vist go nok!

Skynd dig at gribe fat i forhandleren, så du får lavet det på garantien.

Tak for svar. Ja, jeg besluttede i sin tid at tegne en ekstraforsikring via Fona. Det var nok ikke helt dumt.

Men øv for pokker! Jeg er desværre lidt nervøs for, at serviceværkstedet ikke tester det godt nok, og derfor bare lader skærmen få en "ingen fejl fundet"-mærkat. For selve plamagerne/pixels dukker op periodevis og nogle gange skal de fremprovokeres.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 18:32
Du har allerede billeddokumentation.

Tag evt nogle flere med forskellige kilder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu