|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Ohhh.. betyder det at man kan styre tv'et igennem 'service only' rs-232 porten? ![]() Edit: Sorry for off-topic. Bevæbnet med fornyet tro fandt jeg http://www.awe-europe.com/documents/g9KuroRs232.pdf. Mærkeligt at den slags info ikke bliver gjort mere tilgængelig for 'normale' kunder. Redigeret af JannickB - 12-Maj-2009 kl. 10:38 |
||
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Ganz genau.
"Normale" kunder forventes ikke at bruge RS-232... |
||
![]() |
||
thomas_fogh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
|
Min Harmony 555 virker fint. Jeg kan pege i modsat retning uden problemer...
Kræver ligesom ikke at modtagerne bruger RF... ![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det afhænger jo lidt af setup'et. For nogle gør det ikke, for andre kan det være et problem hvis apparaterne står for langt fra hinanden. |
||
![]() |
||
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Hej, Nu har jeg efterhånden fulgt debatten om Nevo et stykke tid – og den ser ud til at være en mulig kandidant til at kunne løse mit betjeningsproblem. Mit nuværende setup ser ud som følger: · Pioneer 5090H Plasma · Pioneer SC-LX-71 Surround Receiver · Pioneer BDP-51FD Bluray · Wii · MediePC med Vista Media Center · FLAC musik bibliotek på MediePC via Asset UpnP audio server (http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm) · Logitech Harmony One · iPod Touch med Plugplayer (http://plugplayer.com/) Idag styres de forskellige aktiviteter enten via Harmony, iPod eller PC mus (RF): Tv: · Styres udelukkende af Harmony One · Signalet er DVB-T · Lyden sendes fra TV til SC-LX71 · Største problem ved denne aktivitet er at ikke alle i husstanden har indset at en IR fjernbetjening virker bedst når den peges mod udstyret, dvs hvis man peger betjeningen mod vinduet og ikke mod TV, så tænder TV ikke... DVD/Bluray: · Styres udelukkende af Harmony One · Lyd sendes fra BD51 til SC-LX71 · Største problem er udover ovenstående at BD51 er langsom (meget langsom). CD: · Styres udelukkende af Harmony One · BD51 bruges som CD spiller · Største problem er at BD51 er langsom (meget meget langsom). Wii: · TV & SC-71 startes af Harmony One · Herefter startes Wii · Igen problemet er mest at der er personer i husstanden som ikke helt kan acceptere at man skal pege på udstyret før betjeningen virker... MedieCenter: · MediePC’en er placeret i et tilstødende rum, den er tændt efter behov, dvs den er tændt eller i dvale efter behov. · Ved brug af VMC anvendes mus/tastatur. · Lyd/Billede styres af Harmony One · Største problem er at VMC styres af mus, samt at bruger interfacet til VMC er håbløst, men det forventer jeg nu ikke kan løses i denne tråd J Streamet Musik: · Musikken er gemt i FLAC format på MediePC . · Der bruges en Asset audio server, som via husets netværk streames til SC-LX71, som herefter spiller musikken. · SC-LX71 startes og styres (lydniveau) af Harmony One · Musikken vælges via Plugplayer app på iPod Touch. · Største problem er at Plugplayer ikke altid starter op med SC-LX71 som afspiller, men istedet vil spille på iPod’en. · Derudover er det ikke tilfredsstillende at skulle bruge 2 betjeninger til at vælge og styre volumen med. Det var så setup som det ser ud idag... Spørgsmålet er så om et Nevo system kan styre dette, således at jeg kan styre alle ovennævnte aktiviteter fra samme fjernbetjening ? · Ved streamet musik skal den virke som Upnp kontrol punkt, dvs der skal være support for ”Cover” view på displayet, så man kan se hvilket album der spilles. Samtidig skal man kunne styre volumen på SC-LX71 uden problemer. · SC-LX71 & 5090H skal kunne styres via RS-232. · BDP-51FD skal styres via IR repeater da den ikke har RS-232 interface. · VMC skal kunne styres fra Nevo, dvs PC skal kunne styres via WiFi eller RF Den idelle løsning er RF baseret, således at man kan stå i et andet rum og stadig betjende udstyret, da det nu som beskrevet er et problem at man skal pege på udstyret... Endvidere er den idelle løsning en enhed med fysiske knapper i passende kombination med et (touch) display så man får god visuel betjening specielt ved valg af musik. Så det ”enkle” spørgsmål er: Kan Nevo det ? |
||
![]() |
||
Fer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Hvilken model harmony havde du? Min 885 virker LANGT bedre end nogen andre fjernbetjeninger jeg har. Jeg kan egentligt betjene alt mere eller mindre lige meget hvor jeg peger hen. mvh Tommy Fer |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |