recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan en Nvidia Shield TV Pro?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kan en Nvidia Shield TV Pro?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan en Nvidia Shield TV Pro?
    Sendt: 16-Juni-2020 kl. 07:57

Jeg har brug for en medieafspiller der kan andet og mere end at afspille alle video-, audio- og billedformater.

Jeg har kig på Nvidia Shield TV Pro 2019 og har 3 spørgsmål vedrørende denne.

1.     1.  Den bruger en bluetooth remote. Jeg har læst et par steder, at det skulle være muligt at bruge en IR remote ved hjælp af en Flirc enhed: https://raspberrypi.dk/produkt/flirc-usb-v2-dongle-til-ir-fjernbetjening/. En Flirc kræver keyboard shortcuts for at virke, og hvor finder jeg dem til en Shield?

2.     2.  Jeg har en AX Quadbox stående i stuen. Det er en combo S2/DVB-T2/C modtager boks. Fra den kan jeg streame live TV og optagelser til min PC i et andet rum og se det på den tilsluttede skærm. Kan jeg på tilsvarende vis også streame fra Quadboxen til en Nvidia Shield?

3.     3.  Kan der på en Shield installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC?


FlFlFlemming



Redigeret af fltk - 16-Juni-2020 kl. 07:58
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 08:13
1. Shield Pro skulle have IR indbygget, men jeg ved ikke med Flirc - har en 2015 udgave, så jeg ved ikke helt, hvordan den nye udgave virker med IR...

2. Hvis boxen kører E2, så er det muligt med en app og endda at integrere direkte i Live Channels - men det kan godt være, at du skal lægge 50 kr. for app... (Edit: Fra Kodi kan det selvfølgelig gøres uden, at det koster ekstra)

3. Ja, fx Chrome - men det er lidt tungt, hvis det gøres med remote..... 


Redigeret af miri - 16-Juni-2020 kl. 08:16
miri
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

     3.  Kan der på en Shield installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC?

Hej.

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget. Men jeg kan godt fortælle om mine oplevelser med at bruge min H96 Max til at 'installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC'

Forskellen mellem en Android TV Boks, som betjenes fra en remote og min H96 Max, som kan betjenes fra en PC keyboard eller en Air Mouse Keyboard, er at du får et fuldt keyboard.

Jeg modtag pakken med min H96 Max på vej ud af døren til en 2,5 ugers ferie, og glemte derfor at tage min air mouse keyboard med.

Så jeg prøvede flere gange at koble min H96 Max til min PC monitor og et PC keyboard og enten en USB mus eller en USB WiFi mus. 

Forskellen på at surfe i chrome på Windows og Android er at på Windows sletter du det du var i gang med når du går ud, mens du i Android fortsætter hvor du slap, næste gang du bruger samme App.

Min H96 max har to UBS Porte, en USB 2.0 og en USB 3.0.  Keyboard og MUS i hver sin virker uden problemer. Men jeg fandt hurtigt ud af, jeg jeg på Android manglede en bestemt knap. Så jeg havde altid min H96 Max fjernbetjening liggende ved siden af mit PC Keyboard. Knappen jeg manglede var 'tilbage', så hver gang jeg ville gå et skridt tilbage, brugte jeg knappen på fjernbetjening.

Jeg kan huske, at jeg hurtigt fandt af, at sætte et PC tastatur til samtidigt med, at jeg så det virtuelle Tastatur på skærmen. Så vidt jeg husker var det virtuelle tastatur med ÆØÅ mens PC tastaturet var med US Layout.

Men jeg ikke havde tid til at kigge på det. Men nogle få gange tastede jeg på PC tastaturet, Og clickede så med musen på det virtuelle tastatur, for at skrive Æ, Ø eller Å.

Man kan sagten bruge en Android boks med en quad core soc til mail, surf osv. her er et link til det i8 air mouse keyboard jeg købte nyt fra ebay for 27 DKr:


Men jeg ved ikke noget om mulighederne for, at tilslutte et PC Tastatur eller en air mouse keyboard til en Android TV Boks?

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 16-Juni-2020 kl. 10:46
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 10:45
Min Shield står i skabet, styre den fint med TVets fjernbetjening igennem HDMI CEC ;)
Og har et Logitech K811 Tastatur som gør det nemt at taste ind på Shielden ;) (den kan styre 3 bluetooth enheder, hvor jeg blandt andet styre PC og Shield)


Redigeret af henriksommer - 16-Juni-2020 kl. 10:48
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget. Men jeg kan godt fortælle om mine oplevelser med at bruge min H96 Max


Som du sikkert ved afventer jeg stadig, at den H96 Max jeg den 24. april bestilte fra Kina, dukker op. Uanset om den dukker op eller ej agter jeg senere at købe en Shield TV Pro 2019.
Vedrørende surf agter jeg at bruge mus og keyboard.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

   2.  Jeg har en AX Quadbox stående i stuen. Det er en combo S2/DVB-T2/C modtager boks. Fra den kan jeg streame live TV og optagelser til min PC i et andet rum og se det på den tilsluttede skærm. Kan jeg på tilsvarende vis også streame fra Quadboxen til en Nvidia Shield?

Hej.

Jeg ved ikke hvor avanceret du ønsker det. Men jeg læste for et stykke tid siden en tråd, som jeg nu har fundet frem:

'Plex TV for enigma2 (Dreambox - Vu+) receiver DVB-S2'


Der bliver talt om:



Jeg har læst, at for at bruge Plex App på en mobil, kan man nøjes med at betale et engangsbeløb på 5$. Men det tror jeg ikke er nødvendigt for en Android TV enhed.


Men det skulle være gratis, hvis man gør det fra en browser på en mobil. Og skriver dette i adressefeltet:  http://192.168.1.xx:32400/web

Det virkede, da jeg testede Plex på min H96 Max Android Boks Chrome browser.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Juni-2020 kl. 17:56
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:27
PVR Live er ret nem at bruge på Shield til at streame fra Enigma bokse. Har skrevet en test her https://digitalt.tv/test-pvr-live-android-tv-app-bringer-tv-kanaler-ind-i-live-channels/

Redigeret af digitalt.tv - 18-Juni-2020 kl. 08:29
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

PVR Live er ret nem at bruge på Shield til at streame fra Enigma bokse. Har skrevet en test her https://digitalt.tv/test-pvr-live-android-tv-app-bringer-tv-kanaler-ind-i-live-channels/


Super. Jeg bliver mere og mere lun på den Shield. De 44 kr. overlever jeg nok.Smile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

3.     3.  Kan der på en Shield installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC?

FllFlemming



Hej igen. Jeg har efter lang, lang betænkningstid anskaffet mig en Shield TV Pro. Jeg har installeret Firefox browseren som skulle være specielt designet til Shield. Jeg er desværre blevet skuffet med hensyn til ovenstående spørgsmål: Mange af de sites som jeg fint kan tilgå fra en PC bliver blokeret på Shield'en. Er der noget at gøre ved det - eventuelt skift til en anden browser?
Hvis ikke det kan løses ryger den retur til forhandleren indenfor returfristen.

Flemming


Redigeret af fltk - 06-November-2021 kl. 17:54
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

3.     3.  Kan der på en Shield installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC?

FllFlemming


 Jeg har installeret Firefox browseren som skulle være specielt designet til Shield. Jeg er desværre blevet skuffet

Hej.

Jeg bruger Chrome browseren, både på Windows 10 og Android. Der er mange ligheder, men også flere forskelle.

Jeg har tidligere skrevet: 'Forskellen på at surfe i chrome på Windows og Android er at på Windows sletter  du det du var i gang med når du går ud, mens du i Android fortsætter hvor du slap, næste gang du bruger samme App.'

Det gælder stadigt.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 18:24
 En Shield kan meget, men ligefrem at bruge den som en PC må være at forlange for meget, det er jo ikke det den primært er til, dens Force er App's til fortrins vis Streaming og spil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

3.     3.  Kan der på en Shield installeres en browser så man kan gå på nettet, gemme favoritsider og surfe på nettet ubegrænset som på en PC?

FllFlemming


 Jeg har installeret Firefox browseren som skulle være specielt designet til Shield. Jeg er desværre blevet skuffet

Hej.

Jeg bruger Chrome browseren, både på Windows 10 og Android. Der er mange ligheder, men også flere forskelle.

Jeg har tidligere skrevet: 'Forskellen på at surfe i chrome på Windows og Android er at på Windows sletter  du det du var i gang med når du går ud, mens du i Android fortsætter hvor du slap, næste gang du bruger samme App.'

Det gælder stadigt.

Hilsen Carsten.



Jeg er ikke helt sikker på du forstår hvad jeg mener. Det er ikke et spørgsmål om hvad der slettes når jeg går ud, men derimod, at jeg bliver nægtet adgang til nogle sider jeg sagtens kan tilgå fra en PC. Er det Android eller Shield eller browseren der sætter denne begrænsning?

Flemming


Redigeret af fltk - 06-November-2021 kl. 18:28
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu