|
Hvad kan en Yamaha RX-V2600 være værd? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2025 kl. 16:56 |
|
Hej alle
Jeg har fået sådan en forstærker her. Jeg aner virkelig ikke hvad den skal koste? Har i nogen ideer? Yamaha RX-V2600 130 watts x 7 into 8 ohms (20-20,000 Hz) at 0.04% THD Dolby® Digital EX, DTS-ES®, DTS Neo:6, Pro Logic® IIx, and DTS 96/24 processing THX Select2 certification and THX Surround EX™ processing HDMI switching (2 in, 1 out) HDMI version 1.1 selectable 720p/1080i video upconversion for all non-HD sources (upconverted video available through HDMI output only) triple-room/triple-source capability (powered and line-level stereo audio output for 2nd and 3rd rooms, composite video output for 2nd room) back surround speaker channels re-assignable for bi-amping front left and right speakers YPAO sound optimization for automatic speaker setup (microphone included) XM Satellite Radio Ready (requires XM subscription and optional XM Mini-Tuner package) Digital ToP-ART design high-current, low-impedance amplifier construction 192kHz/24-bit Burr-Brown DACs for all channels audio delay helps align out-of-sync audio and video for digital sources Silent Cinema for simulated surround sound via standard stereo headphones Pure Direct mode for better sound from stereo sources component video switching: 3 in, 1 out (100MHz) component video conversion digital audio inputs: 5 optical (including 1 front-panel), 3 coaxial digital audio outputs: 2 optical 4 audio inputs (including phono) 6 audio/video (including 6 S-video and 1 front-panel) inputs 7.1-channel audio input 7.1-channel preamp output for connecting optional external amplifiers on-screen display (requires TV with direct video input) illuminated learning/multibrand remote basic remote for 2nd or 3rd listening room (requires remote control extender system, not included) 2 sets of main speaker outputs selectable subwoofer crossover frequencies and phase switching 40 AM/FM presets 17-1/8"W x 6-3/4"H x 18"D 60-day returns MFR # RX-V2600 Item # 022RXV2600 Mange tak! |
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
200-300 kroner som symbolsk betaling.
Den er snart 20 år gammel. Alle features i den er forældede, 2 hdmi ind og 1 hdmi ud (hdmi version 1.1). Klaus
|
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
|
Ja det har du nok ret i :) Mange tak!
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
Vil mene den er tæt på 0.- værd
Der er ikke efterspørgsel på sådanne gamle enheder mere. Hvis man kikke i containeren på genbrugspladsen er der meget af sådanne smidt ud. |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6360 |
|
Måske kan nogen bruge den til TV-lyd i stereo med subwoofer
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5166 |
|
Hvis den er 20 år gammel og stadigvæk virker, så er den da noget mere værd end nul kr. Det AV udstyr der fremstilles i dag, holder dæleme ikke lige så længe
![]() |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19748 |
|
Tjah, det kan også være at den går i stykker 3 timer efter man har købt den.... Men, jeg er da sikker på at du godt må købe den for 4000 kroner :-) Klaus
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
20 år gammelt elektronik må formodes at være på det sidste
Man kan være heldig at den lever længere.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
|
Ja, mine B&W højttalere fra 1982 lever i bedste velgående. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Der er kæmpe forskel på passive komponenter og aktive komponenter med masser af varmeudvikling.
Desuden kan kondensatorerne i dine 40+ år gamle B&W sagtens være delvist udtørrede, så højttalerne lyder anderledes i dag end dengang de var nye. Det lægger du bare ikke mærke til, da forandringen er sket laaangsomt over de sidste 20 år. Klaus (som selv lige har kasseret en 35+ år gammel stereoforstærker)
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5166 |
|
Nej tak! Jeg køber selv nyt og håber det holder…
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
|
Ja og mine B&W DM 7 fra 1981 har aldrig spillet bedre end nu og de fejler intet.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |