recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan et CA modul som mit tv ikke kan ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad kan et CA modul som mit tv ikke kan ??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
r214si Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:27
@flemming. Ok det forklarer jo hvorfor jeg f.eks ikke kan se Kanal5 HD. Med indbyggede mente jeg det slot som Ca modulet skal sidde i :-)
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af r214si r214si skrev:

...
@Vilhelm. Pay-pr-view kan jeg godt undvære, men at jeg kan få favorit pakken er interesant. Det har jeg jo idag via 3126 boksen, men godt at den måske kan undværes. ....

Hvorfor skriver du "måske"?

DR HD sendes ukodet ligesom de andre digitale kanaler tilhørende din abonnementspakke (Grund-, Mellem- eller Fuldpakke) og kræver derfor ikke YouSee kort. Men alle øvrige digitale kanaler er kodet  (HD-bonuskanaler og Ekstrapakker - herunder HD-pakken og Favorit) og kræver YouSee Kort, enten i CA-modul eller i modtagerboks.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
r214si Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:59
@Vilhelm. Mit "måske" betyder at jeg er ret glad for de muligheder 3126boksen giver (cinema, startforfra, optage programmer) på TV´et i stuen men det er godt at jeg med et CA modul stadig kan få favorit uden boksen, så jeg kan spare boksen f.eks på tv i køkken og stadig se de HD favoritkanaler jeg måtte vælge, inkl Kanal5 HD fra mellempakken som jeg har.
Til top
r214si Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:04
Kan i iøvrigt anbefale et CA modul ?
Jeg tror jeg vil have et til køkkenet.

På QXL er der bl.a. Viaccess og Maximum kort til 2-300 kr men jeg vil have et der funker, og gider ikke "problem" kort.

Hos Yousee koster det 595 kr. Ved I hvad det er for et mærke og om det er særligt egnet i forhold til "OEM" kort ??

Eller er det ligemeget hvad for et jeg køber bare det understøtter DVB-C og MPEG4 ??

På frohånd tak
Til top
r214si Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:15

Kan i iøvrigt anbefale et CA modul ?
Jeg tror jeg vil have et til køkkenet.

På QXL er der bl.a. Viaccess og Maximum kort til 2-300 kr men jeg vil have et der funker, og gider ikke "problem" kort.

Hos Yousee koster det 595 kr. Ved I hvad det er for et mærke og om det er særligt egnet i forhold til "OEM" kort ??

Eller er det ligemeget hvad for et jeg køber bare det understøtter DVB-C og MPEG4 ??

På frohånd tak

PS: Jeg har et Samsung LE26B546 og et Sony 52z5500 for det er vist TV afhængigt hvad for et kort der passer bedst, eller hvad ??
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:54
Det Yousee sælger er et Smit, jeg har selv haft et Maximum og havde problemer med det. Så hvis jeg skal købe et i dag, vil jeg bestille igennem Yousee.
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2009 kl. 00:51
Smit CA moduler kan købes billigere andet steds end hos Yousee, computersalg.dk tager lige omkring 302kr for dem. Bare skriv ca modul i deres søgefelt.

Kender også alt til det fra Maximum, havde heller ikke andet end bøvl med det, så det er også et fra Smit jeg selv har idag.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Tak for svarene. @Flemming, jeg ved godt jeg ikke skal putte kortet ind UDEN et CA modul, så der har Jørn ret :-)

Hvad mente du så med "det indbyggede"?

Flemming

Fårk du roder rundt med noget insekt erotik ;)

Men det er rigtigt at folk bruger begreberne lidt løseligt - "TV med indbygget CA Modul" hører man ofte, men det der er indbygget er et CI (Common Interface) som man så sætter sit CA Modul i...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
S@ndman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 12:27

Lige for at være helt sikker...

Hvis jeg køber en Pana DMR-EX88 og smider et CA modul i - kan jeg så ikke benytte mig af DR arkiv m.m eller?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af S@ndman S@ndman skrev:

Lige for at være helt sikker...

Hvis jeg køber en Pana DMR-EX88 og smider et CA modul i - kan jeg så ikke benytte mig af DR arkiv m.m eller?
Her kan du se, hvad du får og må undvære med et CA dodul.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
S@ndman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 12:40
Tak for hurtigt svar...

Synes nu tv arkiv er meget rart at have....så vil jeg kun "vinde" en bedre recorder og bedre billede ved at skifte min gl. philips ud......da jeg ikke kan eliminere en boks...
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af S@ndman S@ndman skrev:

Du har intet at bruge et CA-modul til i forbindelse med DMR-EX88. Den har ikke DVB-C tuner og kan dermed ikke modtage digitale kanaler fra YouSee.
Da den ikke har MPEG4 kan den heller ikke bruges til betalings-tv (Boxer) via egen antenne.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu