|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Andy_Moller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 139 |
![]() Sendt: 21-August-2006 kl. 13:17 |
Tænker lidt på at købe et mediacenter, fremfor at investere i en HDD-optager, men hvad skal man "punge" ud med? Det skal ikke være noget fuldstændig vildt, men tænker mere på hvad priserne i den laveste klasse ligger på?
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Du kan vel få noget fra 4000,- tænker jeg. (almindelig PC med tunerkort og MCE)
|
|
![]() |
|
ElGurappo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Hvis du vælger at køre Mediaportal på dit mediecenter skal følgende hardware requirements bare være opfyldt. http://wiki.team-mediaportal.com/MediaPortalRequirements Det burde du kunne gøre rimeligt billigt. Evt nogle af delene brugt |
|
![]() |
|
Andy_Moller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 139 |
![]() |
hvis man går ind på www.aldi.dk, har de en rimelig billig PC, kan det bruges som mediacenter, hvis jeg forstået det rigtig skal den nok lige have windows media-center også?
Nu har jeg en bærbar, kan det lade sig gøre at lave den til et mediacenter? Redigeret af Andy_Moller - 23-August-2006 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Ja til begge dele. Aldi PC'en ser fin ud (dog er det onboard grafik, der nok ikke klarer så mange spil, men der er en AGP port til udvidelse, burde måske have været PCI express). Ellers har den det der kræves. Du mangler dog noget software, det kunne være Windows Media Center, men kunne også være Media Portal, som er gratis. Hvor god tuneren i DVB-T kortet er, eller om du hellere vil have et analog tunerkort, ved jeg ikke. Og der er måske risiko for at den støjer. Din bærbare vil også kunen bruges (alt efter alderen på den), men det forudsætter jo så et tv kort enten som USB eller PCMCIA. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Det lyder spændende med ALDI PC'en... Hvis nogen køber den og evt. installerer Win XP MCE på den, må de da gerne dele erfaringerne her
![]() |
|
![]() |
|
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Ja, men de er som regel udsolgt inden middag, når ALDI har dem på tilbud, så du skal nok besltte dig, eller vente til næste gang.
/Torben |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er en media portal, og hvor kan den hentes?
Jeg kunne godt tænke mig at få tv-kort til min bærbar, men hvor kan sådan en købes! tænker lidt på hvis man skal have digital tuner, og jeg har stofa-tv, skal det så ikke hedde DVB-C? |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Media Portal er et program der kan sammenlignes med Media Center delen af Windows Media Center.
"media portal" i google gør underværker. Hvis du vil have en digital tuner i din computer, som skal kunne modtage alle dine stofa kanaler digitalt, skal du rigtig nok have et DVB-C kort (og nogle andre moduler, til at stikke abb. kortet fra Stofa ind i, jeg er ikke inde i dette, men der er masser af info at hente her på sitet). Derudover skal du jo så købe abb. hos stofa til 50kr/md. DVB-C til PC er ikke lige ud af landevejen. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
![]() |
ok tak for svarene...
Men hvis jeg går ind på edbpriser.dk og søger efter et USB tv kort, så kommer der en masse, hvad skal man gå efter? Nogen har fjernbetjening, hvilket jeg synes er rimelig lækkert! men har i et godt råd til et fornuftigt kort, jeg er gået bort fra dvb-c! Ydermere kunne det være lækkert hvis det var trådløst, specielt når man kører bærbar, hvis det altså findes som trådløs fra usb til selve connectoren? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |