|
hvad kan lave Striber på mit tv ?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2012 kl. 00:59 |
sidder og er lidt uforstående...
for nogle måneder siden skiftede jeg mit Phillips 47" 7606 ud med Pana 50" GT30, fordi jeg var så træt af lodrette og vandrette mørke striber ved panorering.. dem der købte mit phillips synes ikke det var slemt da de så på det, men det utrolige er at nu har jeg været ude hos dem 4-5 gange og se forskellig matriale på tv'et og der er IKKE SKYGGEN AF EN STRIBE eller andet træls... Mit Panasonic kan jeg også nogle gange fornemme de samme striber dog i meget mere mild omfang.. jeg sidder lige nu med tanken om at der er noget i min stue eller hus der forstyrrer eller lign.. aner dog ikke hvad det er og kan være ?? nogen ideer ??
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder til at være noget i din stue der generer skærmene ja. Hvad har du på den anden side af væggen hvor tv står/hænger?
|
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
intet der er soveværelse og har også haft begge tv oppe på en anden væg som er ydervæg... det eneste jeg har i stuen er. Min denon 1908 reciver som står under tv, min center system audio 720av, front højtalere system audio 1280mk2, playstation 3 og en popcorn hour a-300... det hele er samlet får strøm fra samme stik kontakt..
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Er det ved film eller almindeligt tv? Hvis det er sidstnævnte kan du måske forsøge dig med en signalforstærker eller et andet udtag til antenne? Står dine fronter tæt på tvét måske?
|
|
![]() |
|
mine fronter står ca. 1 meter fra skærmen og center er der 20 cm op til fladskærmen...
oplever det ved alt både film og tv, dog er det ikke så slemt ved HD men det er der..
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Har du forsøgt at pille alt andet udstyr fra, og så kun afprøve tvet for at se om det hjælper? Her tænker jeg bare på strøm, hdmi-kabler osv. Så er det jo muligt at fejlfinde løbende ved at tilslutte mere udstyr, flytte højtalerne tilbage osv? |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Ja det er nok den nemmeste måde at fejlsøge problemet på. ![]() Alle vores gætterier er nok ubrugelige sat op imod at prøve hvad der foreslås her.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |