|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() Sendt: 14-December-2006 kl. 16:15 |
Ok, hvad koster det egentlig at lave en HTPC af god kvalitet og som man kan være bekendt at have stående i stuen?
Er det 6000- 8000 eller måske 10000 kr vi snakker om? Engang påstod jeg, at man kunne fremstille en sådan for omkring 4000 og det har jeg tit haft lyst til at bevise. Så nu har jeg lige sat en hjemmeside op, ikke helt færdig, men sådan ok lige nu. Der skal da nok være en fejl eller flere, der dukker op, men måske ikke. Helt færdig er siden ikke, der mangler lige noget om den praktiske opbygning, men det kommer. http://home20.inet.tele.dk/wicb/ Ken |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Første punkt jeg vil kommentere er valget af CPU køler. Jeg hører godt nok at AMDs kølere er blevet bedre med hensyn til støj, men derfor ville jeg nok alligevel vælge en anden køler. Jeg brugte selv en box køler på min Athlon XP 1800+ og valgte at skifte på grund af støj. Min reaktion derefter var jeg kunne konstatere at min strømforsyning nu var den største støjkilde og at den rent faktiske larmer en del. Det behøver ikke at være dyrt at skifte til en anden køler, en hurtig søgning på edbpriser.dk viser ikke mindre end 73 kølere med en støjniveau på under 20dB med priser fra 68 kr. Vær dog opmærksom på at det kan være billigere at købe en AMD CPU med køler selv hvis den ikke skal bruges.
Andet punkt jeg vil kommentere er valget af DVD drev. Jeg har selv to optiske drev fra LiteOn i min computer og de virker perfekt, men jeg har flere gange fået fortalt at LG er værd at overveje. Specifikationerne er lige så gode, men de skulle være mere støjsvage i forbindelse med at man åbner og lukker skuffen. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, jeg er opmærksom på en anden køler, men det er værd at overveje den originale køler fra AMD først, da de seneste kølere fra dem er langt bedre en tidligere, også med hensyn til støj. De fandt ud af det ikke var så godt. Man kan derefter skifte til noget andet hvis man vil. Men ofte er det ikke specielt let at skifte køler medmindre den rigtige type anvendes og mit forslag er i første række et system der virker uden den store eksamen i forbindelse med at samle. AMD kølere har en bøjle der låses, det er enkelt og godt, frem for noget der skal boltes fast. Skulle man nu erfare at der er støj fra køleren, kan man jo købe en anden med samme låsesyssstem. Det er et punkt der godt kan vente, særlig fordi man ikke kan spare ved at købe køler separat, altså købe bulk type uden køler.
Strømforsyningen i det pågældende kabinet er meget lydsvag, det er noget man kan se af de reaktioner der fra brugere af det anbefalede kabinet, der roser kabinettet for udseende og mangel på støj. Men mange tak for de gode råd, dem kan man altid bruge. Faktisk overvejer jeg at undersøge en mere støjsvag løsning, der er til at gå til med hensyn til CPU køler i det mindste. For du har jo ret i at det er et meget vigtigt punkt. ken |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg kører med en Pentium 4 (3.4ghz) og en box køler. Man skal have hovedet helt ned til kabinettet for at høre den.
|
|
![]() |
|
![]() |
CrissJJ:
Jeg vil anbefale den køler du nævner, har også set på et par andre, men den du bruger er nede på 16dba det er lavt - det er lige den Og den er let at sætte på. Men som Kim (Kandersen) siger, en box version kan godt være ok. Men behøver jo ikke at være det. |
|
![]() |
|
KingManon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Jeg er ved at undersøge noget af det samme, nærmere bestemt hvad det koster at lave et high-tech media center af kvalli dele der ikke siger meget. Bloggen står lidt stille for tiden pga. tidsnød, men der skal nok komme gang i den igen efter jul: http://mceresearch.wordpress.com/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |