|
Hvad koster surroundreceiver i strøm 24/7? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er ikke tale om standby forbruget. Den skal være tændt hele tiden skriver han.
|
|||
![]() |
|||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
||
Så lad os kalde det "tomgangsforbrug"
|
|||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Hvis den bare står tændt uden at spille, kan det ikke være mange watt den trækker på elnettet. Men hvorfor hulan behøver den stå tændt 24/7?
|
|||
![]() |
|||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
||
Du vil blive overrasket, mener at have målt min Denon 3808 til omkring 60 eller 80 Watt i tomgang. Forstærkeren til subwooferen er endnu værre. Da jeg oprindeligt havde "hdmi through" i standby til, der kunne man også mærke at den var lidt lun.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
||
Det var godt, så er vi engie.
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Denon AVR-4520 tændt uden indgangssignal 115 watt pr. time x24x365/1000= 1007,4 kWx2kr.=2000kr.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
![]() Altså jeg bruger kun min til film og CD musik. Resten af tiden er den slukket og DAB/transistorradioen kører i døgndrift
![]() |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||
El-prisen er nu nærmere 2,50. |
|||
![]() |
|||
||
Hvad er definitionen så på "mellemhøjt"?
![]() Angående tomgangsforbrug afhænger det også af forstærkerteknologi og hvor meget elektronik der er stoppet i receiveren. En klasse A forstærker feks trækket jo fuldlaststrøm konstant uanset hvor højt den spiller. Klasse AB eller lignende er vist den mest benyttede teknologi i surround recivere, jeg kan dog ikke lige huske en tommelfingerregel for tomgangsforbrug for dem. Klasse D (og ligende varianter) er det vist ikke ret mange andre ind Pioneer som bruger af (og der er det kun på de store modeller?), de har så et endnu lavere tomgangsforbrug. Dertil skal der så også lige ses på hvor stor tomgangsforbrug selve trafoen har. |
|||
|
|||
![]() |
|||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
||
Til sammenligning bruger min surround reciever, jamo sub og 40" tv til sammen 175 w/t
|
|||
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|||
![]() |
|||
||
Kommer nu lidt an på hvor i landet man bor, før der blev lavet en el-forbindelse mellem sjælland og fyn var prisen øst for storebælt synligt højere end vest for storebælt. Samtidigt er der også være forskel på hvor meget elselskaberne kræver per kWh, både i transport og for "elprodukt". Fandt lige hurtigt priserne inkl moms hos mit el-selskab som er Tre-for, er med prisen for "standard el". 1,99kr http://www.trefor.dk/default.aspx?m=2&i=1716 Dertil skal dog lægges et årligt abonnement etc. på sammenlagt knap 1000kr, så ja ved et forbrug på 2000kWh årligt har du ret i din pris. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |