recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad lå der under juletræet af Blu Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad lå der under juletræet af Blu Ray

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg må sige at man skal ikke starte med at se Celine Dion live at las vegas før man ser de andre musikbluray så er forventningerne høje.....

Jeg fik set noget af michael buble.. den er ok.. men så heller ikke mere.. den virker lidt stiv, også er lyden "kun" i 48khz... hvorfor ikke bruge den kvalitet der nu er til stede.

Så lidt af Lionel richie, men det var sent så den skal jeg lige have i igen.

Men John Mayer live in los angeles er en ualmindelig god koncert (krydret med lidt interview med john mayer), han har egentligt ikke lige været helt min kop the inden, men jeg må erkende at en meget stor del af blu rayen er fuld af godt live musik indspillet i en supergod kvalitet (96khz) der er saft og kraft bag... masser af fylde så den kommer lige over på serveren, til nærmere lytning og sammenligning med celine dion som jeg kvalitetsmæssigt snart kan udenad.

Så indtil nu vil jeg sige 2 musikblurays man ikke kan undvære i hver sin stil er celine dion live in las vegas a new day, også john mayer´s live in los angeles where the light is

Det forstår jeg ikke! Celine Dion er klart det flotteste show, men lyden er kun lige ok. Men Michael Bublé, her er der da bare den fedeste lyd jeg har hørt på en BD. Alle instrumenter står knivskarpt, og især kontrabassen og trommerne er creme for øregangen.Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 13:23

Jeg må sige at man skal ikke starte med at se Celine Dion live at las vegas før man ser de andre musikbluray så er forventningerne høje.....

Jeg fik set noget af michael buble.. den er ok.. men så heller ikke mere.. den virker lidt stiv, også er lyden "kun" i 48khz... hvorfor ikke bruge den kvalitet der nu er til stede.

Så lidt af Lionel richie, men det var sent så den skal jeg lige have i igen.

Men John Mayer live in los angeles er en ualmindelig god koncert (krydret med lidt interview med john mayer), han har egentligt ikke lige været helt min kop the inden, men jeg må erkende at en meget stor del af blu rayen er fuld af godt live musik indspillet i en supergod kvalitet (96khz) der er saft og kraft bag... masser af fylde så den kommer lige over på serveren, til nærmere lytning og sammenligning med celine dion som jeg kvalitetsmæssigt snart kan udenad.

Så indtil nu vil jeg sige 2 musikblurays man ikke kan undvære i hver sin stil er celine dion live in las vegas a new day, også john mayer´s live in los angeles where the light is
Egentligt pudsigt. Jeg synes lydmæssigt Michael Bublé lydmæssigt er langt bedre end Celine Dion. Til gengæld kan hans show på ingen måde måle sig med Celine (den dejlige rapandEmbarrassed)Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lubzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 13:24
Jeg fik disse blå

Monsters Vs Aliens
The Battle Of Red Cliff
Engle & Dæmoner
The Hitcher

Fik også lige et enkelt PS3 spil

CoD: Modern Warfare 2
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:01

Enig, den lyd er i en klasse for sig. The Police certifiable syns jeg dog lige er en tand bedre, iøvrigt også i 24/96 

Gaver: ligesom Hother, ingen noget der bare minder av.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:10
Kampus: jamen lydmæssigt er jeg som sådan ikke skuffet over buble i forhold til dion, jeg mener de 2 imellem vinder dion på et ualmindeligt velkomponeret show med en sanger som er perfektionist til fingerspidserne, samtidigt er der meget mere at kigge på.. dansere osv og de gør det superflot... for slet ikke at snakke om den kæmpe stemningsskærm som der er bag scenen... jeg har faktisk ikke fået set om dion er i 48 eller 96khz, men det tjekker jeg lige senere.. lige nu er der inglorius bastards på grillen.
Jeg vil lytte lidt mere til buble senere i ferien, den ryger også lige over på serveren for nærmere sammenligning.

Min kommentar var nok mest møntet på John mayer kontra buble, da jeg så dem lige efter hinanden, og der synes jeg bestemt godt man kan høre og mærke forskellen i lyden.. alt andet ville vel også være mærkeligt når bitraten er dobbelt så høj. 

Hother: det er muligt at showet snyder mig...det er svært ikke at blive imponeret over sådan et show... men som sagt ovenfor var min henvisning til kvaliteten mest hentydet til sammenligning med john mayer... men det fik jeg vist ikke skrevet så tydeligt... men jeg kværner dem igennem her i ferien... jeg vil forvente hvis de begge er i 48khz optagelser at så burde den lydmæssige kvalitet være ens da i begge situationer det er seriøse og veloptagede shows... måske lige med en lille edge til dion der ihvertfald på billedsiden virker mere velindspillet og velkomponeret... på buble er der lidt nogle billedmæssige hovsaer fra tid til anden... det er der ikke på dion.. den er noget af det mest perfekte live optagelse jeg nogensinde har set (på billedsiden) 

edit et eller andet sted er det vel også unfair at sammenligne et live bigband med et live poporkester, uanset hvor dygtige poporkestret er så kan de jo aldrig skabe de nuancer som kan skabes med en stor mængde ægte instrumenter, så jo det kan da høres på buble.. så fra den vinkel er jeg egentligt enig

Redigeret af rhsin - 25-December-2009 kl. 14:18
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:17
Hva' skal jeg sige? Dion er da både dygtig og smuk, men Bublé er altså sødere og mums!!!Big smile
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hva' skal jeg sige? Dion er da både dygtig og smuk, men Bublé er altså sødere og mums!!!Big smile
hallo der er da masser af mandlige dansere topløse i dions show... det må da lige være noget for dig... det ser du sguda ikke på buble´s show LOL
For at bruge dions ord... "kunne du ikke tænke dig at prøve den stol" dem som har set showet ved hvad det går ud på.... og mit svar.. jo hvis det var kvindelige dansere Big smile
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:32

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hallo der er da masser af mandlige dansere topløse i dions show... det må da lige være noget for dig... det ser du sguda ikke på buble´s show LOL
For at bruge dions ord... "kunne du ikke tænke dig at prøve den stol" dem som har set showet ved hvad det går ud på.... og mit svar.. jo hvis det var kvindelige dansere Big smile
Hold da op hvor er vi skønt enige herClapLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 14:53
Kan iøvrigt lige supplere med at Celine dion live in las vegas a new day ifølge coveret er 96khz/24bit så min ummidelbare vurdering uden at have lavet track by track vurdering var nu rigtig, lydkvaliteten (musikken uanfægtet) bør være bedre på Celine Dion da den er lavet i en bedre kvalitet optagelse/gengivelse

Redigeret af rhsin - 25-December-2009 kl. 14:54
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 15:00

Kan iøvrigt lige supplere med at Celine dion live in las vegas a new day ifølge coveret er 96khz/24bit så min ummidelbare vurdering uden at have lavet track by track vurdering var nu rigtig, lydkvaliteten (musikken uanfægtet) bør være bedre på Celine Dion da den er lavet i en bedre kvalitet optagelse/gengivelse
Det er muligt at det tekniske taler for Celine. Men i mit setup, lyder Bublé langt mere detaljeret, klangfuldt og nærmest en enstående adskillelse af de forskelige musik instrumenter.

Celine lyder rigtigt godt, men har i mine ører ikke det samme skønne lydbillede som BubléTongue

Havde i øvrigt Sani på besøg for nogen tid siden, og jeg mener at vi gjorde samme iagttagelse mellem de 2 optagelserSmile
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 15:17
jamen nu har du jo heller ikke gulvhøjtalere LOL
edit den vil jeg gerne uddybe.. en del af den forskel jeg oplever kan ikke kun høres, men især også mærkes i kraft af en meget nuanceret bund, det kan jeg også til dels på 48khz, det er bare mere tydeligt med 96khz... og som tidligere anført vil det vel også være underligt andet.... tænk på hvordan buble havde lydt i 96khz... og det var min pointe... hvorfor ikke lave det i en bedre kvalitet når det nu er muligt (og her tænker jeg ikke musik, men komprimering)

Redigeret af rhsin - 25-December-2009 kl. 15:22
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 15:26
Øh..........Jeg har da gulvhøjttalere, og synes stadig at lyden på Bublé er bedre end Dion.Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu