|
Hvad man skal kigge på af Parabol. |
Besvar |
Forfatter | |
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juli-2014 kl. 18:29 |
Hej. Jeg tilbød i en anden tråd at opdatere min et år gamle liste over hvad jeg syntes at man skal kigge på af parabol osv, frem for bare køre ud og købe noget tilfældigt i Harald Nyborg. Jeg har prøvet at finde noget som som jeg syntes er bedre og som stadig koster det samme: Hvis man selv vil justere sin parabol skal man bruge en SAT Finder. Hvis man kan vente i 3-4 uger på at den bliver leveret kan den købes billigt i Hong Kong til US $6.25: Den billigste jeg kan finde i Europa er kun lidt dyrere. Det er denne til £5.11: Jeg fandt denne gode Inverto 90 cm parabol. Her følger et LNB med til EUR 40,80: Hvis man syntes at man kun skal have en 80 cm kan det blive denne Strong til EUR 33,98: Og den samme med et QUAD lnb med 4 separate udgange til EUR 38,78: For alle parabolerne gælder dog at firmaerne ikke skriver hvilket mærke LNB de sender med, det er nok noget man lige bør checke op på inden man bestiller. Hvis man skal bruge ekstra LNB'er vil jeg foreslå Inverto, hvor jeg syntes at man får meget for pengene. De findes både i Single, Twin og Quad fra EUR 10,89: Men ellers kan alle ovenstående paraboler monteres på et af disse Vægbeslag fra EUR 20: Hvis man ønsker at modtage fra flere LNB'er inden for en bue af 20 grader kan man bruge denne Triax multiblock til £13.45: Jeg har den både hjemme og i sommerhuset hvor jeg det ene sted har klikket den ind i enden af bommen på en Triax parabol og det andet sted har skruet den fast oven på enden af bommen på en ikke Triax parabol. Hilsen Carsten. Link til den gamle liste: |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |