Hej.
Jeg har netop via Hifi.lageret, anskaffet mig vidundermaskinen DVR-545HX-S og er ganske tilfreds med den. Jeg har ikke tidligere haft HDD recordere så jeg kan ikke drage sammenligninger, men her er flg.
EPG virker ganske fint, dog har jeg bemærket at den ikke altid er synkroniseret, da jeg et par gange har oplevet at de sidste 2 min. mangler. Der er dog en feature, hvor du kan lægge f.eks. 10 min oven i optagelsen.
USB'en kan godt bruges til bl.a. MP3 og billeder, dog kan man ikke bruge en ekstern harddisk via USB. Så for overførsel, skal man enten bruge USB-stick eller DVD skiver med filerne på. Den overfører ikke alle data fra dine albums. æøå mangler, og max. 12 cifre. derudover kommer der ~1 som i gamle dage på DOS.
Støjniveauet er tåleligt, men de ømme kærligheds scener, med pinlig stilhed i stuen, kan godt forstyres af blæseren. (Det siger min kone)
Ellers er den ganske fornuftig at betjene, dog er der en del ting jeg ikke har styr på.
Jeg har indtil videre bare brugt min antenne på taget, uden at vende og dreje den. Signalet er 98%, og kune ganske givet blive 100 % hvis jeg gad gå op på taget og justere den.. Fordelen er at jeg så samtidig kan bruge den analoge tuner. Dvs. optage på den digitale, mens man ser et andet program på den analoge.
Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal få overført mit video signal fra min gamle VHS. Jeg har Video-S udgang og rød-hvid stik. Aner ikke hvad de hedder. Derud over er der scart, som jeg har kørt ind på en indgang på optageren, dog uden held.
Ligeledes kan jeg ikke få Pause Live TV til at virke. Mit fjernsyn (6 år gl. Finlux), kan muligvis ikke kommunikere med optageren.
Ej heller Text-TV kan jeg få til at virke.
Ellers er redigering og navigering ganske fornuftig bygget op.
Det var mine erfaringer.
Jesper Schack