Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:29 |
Pallec skrev:
BeoBrian skrev:
...., dog vil en japaner aldrig købe Samsung og LG, fordi de er fra Korea.
|
Jeg vil ikke kommentere på alle dine andre argumenter, men lige det her er ihvertfald noget værre sludder.
Du har tydeligvis ikke været i Japan, for så ville du vide at LG er OVERALT.
| At være den som annoncerer og reklamerer mest er ikke nødvendigvis også den der sælger mest. Det handler om at forsøge at vinde et marked og vende forbrugernes øjne, ved at vise man er stor og stærk og har råd til reklameplads. Jeg har selv været ansat i en japansk virksomhed, så jeg kender japanernes holdninger. Samsung annoncerede i årevis før de blev så store som de er idag i Europa. Så bliver man ved kan man godt være heldig at vinde nogle markeder ved massiv markedsføring.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:34 |
BeoBrian skrev:
Har du tænkt over at den farve som kunstneren har valgt er nok den farve som maleriet skal have. |
Det er jo også det en kalibrering vil sikre ;-)
BeoBrian skrev:
Jeg føler mig ikke overfaldet, men jeg kan se andre blive slagtet når de anfægter eksempelvis kalibrering. |
Var der overhovedet nogen i denne tråd der anfægtede kalibrering før dit første indlæg?
Jeg synes ikke ligefrem det var trådens tema.
|
 |
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:45 |
Jeg synes personen kaldet Roundup er jaget vildt. Det er det jeg anfægter, og så er det set så mange gange tidligere i trådene omhandlende kalibrering. Men i misforstår mig, jeg synes kalibrering er fint, jeg siger bare det måske ikke er til alle kundetyper, det er facts of life.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:49 |
Hvor mange kunder får så lavet en kalibering, forelægger der en undersøgelse på det
måske for b&O kunder.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8683
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:57 |
BeoBrian skrev:
Jeg synes personen kaldet Roundup er jaget vildt. Det er det jeg anfægter, |
Du taler om en person der ikke ønsker at svare på folks spørgsmål eller for den sags skyld kan argumentere for sin holdning (og han taler i øvrigt slet ikke om kalibrering, men om Ambilight).
Hans første indlæg inkluderer dette: "Problemet er nok at især Otto (men med støtte af alle med-løberne så som TommyBoy etc, etc) konstant køre en negativ kampagne mod Philips. Jeg fatter ikke at så mange tager Otto alvorlig, når det er tydeligt at han er stærkt farvet i sine holdninger til Philips."
I øvrigt er han vel nu oppe på sit 5-6. brugernavn, hvilket måske også siger lidt om ham.
BeoBrian skrev:
og så er det set så mange gange tidligere i trådene omhandlende kalibrering. |
Og nu kom denne tråd så i den grad også til at omhandle kalibrering i stedet for LED LCD
Redigeret af lunddal - 21-Juli-2010 kl. 15:03
|
 |
Roundup
Ny bruger
Oprettet: 13-Juli-2010
Point: 10
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 16:19 |
lunddal skrev:
BeoBrian skrev:
Jeg synes personen kaldet Roundup er jaget vildt. Det er det jeg anfægter, |
Du taler om en person der ikke ønsker at svare på folks spørgsmål eller for den sags skyld kan argumentere for sin holdning (og han taler i øvrigt slet ikke om kalibrering, men om Ambilight).
Hans første indlæg inkluderer dette: "Problemet er nok at især Otto (men med støtte af alle med-løberne så som TommyBoy etc, etc) konstant køre en negativ kampagne mod Philips. Jeg fatter ikke at så mange tager Otto alvorlig, når det er tydeligt at han er stærkt farvet i sine holdninger til Philips."
I øvrigt er han vel nu oppe på sit 5-6. brugernavn, hvilket måske også siger lidt om ham.
BeoBrian skrev:
og så er det set så mange gange tidligere i trådene omhandlende kalibrering. |
Og nu kom denne tråd så i den grad også til at omhandle kalibrering i stedet for LED LCD  |
Lad os nu slå en ting fast. Jeg har ikke haft 5 - 6 brugernavne. Det ville være klædeligt for en der postulere noget sådan i det mindst at anføre disse 5 til 6 navne (hvilket selvfølgelig ikke er muligt). Xcardmann har også postuleret at jeg skulle være JA, dette har heler ikke noget på sig og jeg føler mig på ingen måde som jaget vildt.. Hvad jeg har anfægtet er noget det kommer til Philips er der ingen ende på nedrakningen fx af Ambilight (dette kan tydeligt ses i Tommyboy´s og Ottos indlæg og ovenstående citat er jo taget ud af den sammenhæng). Ambilight har kun Philips og derfor skal det latterliggøres. Det jeg har prøvet at anfører er: 1) det er bagrundsbelysning (kan opsættes på mange) og dette virker afslappende og beroligende når man ser TV. Dette er bevist i en række studier 2) de fleste som har oplevet Ambiliht erklærer at det gør deres tv oplevelse større 3) det kan slukkes
|
 |
mikp
Ny bruger
Oprettet: 14-Juli-2010
Point: 13
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 16:37 |
Man skal lige vide at dette forum primært er for nørder og miniguroer  Når der tales om "billedekvalitet" er det flueknepperi og har ikke ret meget at gøre med virkeligheden. Få vil kunne se de forskelle der her diskuteres - man blæser som jeg ser det en myg til et luftskib. Og forstår slet ikke diskussionen om ambilight eller ej - kan du lide farven gul eller ej - er der et facit her ? Hele denne ensidige ståhej med anti Philips er jo fordi det er miniguroer på tugt - bedste forsvar er et angreb. Naturligvis kan ingen Philips vise hverken rigtige farver eller et godt billede  . Plasma har fosforslør, farve dittering, visse larmer, flimmer, ikke særlig lysstærkt, mister sort over tid, men billig - derfor typisk et "studenter TV". Og meget afholdt af nørder, måske fordi det var det de havde råd til ? LCD er typisk dyrere end plasma, har lidt problemer med artifakter i ny og næ når det går rigtig stærkt, men i 2010 ellers ingen svagheder.
Redigeret af mikp - 21-Juli-2010 kl. 16:49
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 16:53 |
mikp skrev:
Man skal lige vide at dette forum primært er for nørder og miniguroer 
Når der tales om "billedekvalitet" er det flueknepperi og har ikke ret meget at gøre med virkeligheden. Få vil kunne se de forskelle der her diskuteres - man blæser som jeg ser det en myg til et luftskib.
Og forstår slet ikke diskussionen om ambilight eller ej - kan du lide farven gul eller ej - er der et facit her ? Hele denne ensidige ståhej med anti Philips er jo fordi det er miniguroer på tugt. Naturligvis kan ingen Philips vise hverken rigtige farver eller et godt billede .
Plasma har fosforslør, farve dittering, visse larmer, flimmer, ikke særlig lysstærkt, mister sort over tid, men billig - derfor typisk et "studenter TV". Og meget afholdt af nørder, måske fordi det var det de havde råd til ?
LCD er typisk dyrere end plasma, har lidt problemer med artifakter i ny og næ når det går rigtig stærkt, men i 2010 ellers ingen svagheder.
|
Se, DET er et rigtigt JA indlæg! 
Jeg har 2-3 kammerater der alle har Philips tv, og alle med Ambilight. Jeg har set flere film, og spillet flere konsolspil hos dem, og jo - det er da ganske morsomt, men bedre billedekvalitet får man ingenlunde af det, og når jeg kommer hjem savner jeg ikke det lysshow på nogen måde.
Et argument som "jamen du kan bare slukke for det" er imho dybt underligt. Hvis jeg alligevel skulle slukke for det, så havde jeg nok IKKE købt et tv med Ambilight, det er jo netop det der gør det pågældende apparat specielt, og det er det jeg slipper ekstra slanter for - det er i hvert tilfælde ikke nogen specielt højere billedekvalitet man betaler for.
At folk er efter Philips fordi de er de eneste der har "set lyset" (punt intended!!!  ) er også mærkværdigt...
Redigeret af zulfo - 21-Juli-2010 kl. 17:13
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 17:02 |
Roundup skrev:
Hvad jeg har anfægtet er noget det kommer til Philips er der ingen ende på nedrakningen fx af Ambilight (dette kan tydeligt ses i Tommyboy´s og Ottos indlæg og ovenstående citat er jo taget ud af den sammenhæng). Ambilight har kun Philips og derfor skal det latterliggøres.
|
Der er noget du har misforstået. Jeg latterliggør ikke Ambilight fordi det er lavet af Philips. Jeg latterliggør Philips fordi de har lavet Ambilight.
|
 |
mikp
Ny bruger
Oprettet: 14-Juli-2010
Point: 13
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 17:10 |
At folk er efter Philips fordi de er de eneste der har "set lyset"
(punkt intended!!! ) er også mærkværdigt...Du mener janteloven ;-) Og jeg siger jo ikke JA, men NEJ til miniguroer og deres lille verden ;-) Hvis jeg alligevel skulle slukke for det, så havde jeg nok IKKE købt et
tv med Ambilight, Jeg tror det er lidt misforstået her, medmindre man er studerende og kun har råd til de billige modeller - der er Ambilight på alle mellem og top modeller, det er gratis med, jeg bruger heller ikke de sidste 2 HDMI, PIP/PAP, Kabel tuner etc, det betaler jeg jo også for .... se det som en feature der er der for de der vil bruge det ;-) Debatten er jo tidsspilde - hvad kan du bedste lide gul eller blå ..
Redigeret af mikp - 21-Juli-2010 kl. 17:17
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 17:14 |
mikp skrev:
At folk er efter Philips fordi de er de eneste der har "set lyset" (punkt intended!!! ) er også mærkværdigt...
Du mener janteloven ;-) Og jeg siger jo ikke JA, men NEJ til miniguroer og deres lille verden ;-)
|
så du mener du er seriøs med dine indlæg og alle andre er miniguroer
JA tak
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 17:14 |
mikp skrev:
At folk er efter Philips fordi de er de eneste der har "set lyset"
(punkt intended!!! ) er også mærkværdigt...
Du mener janteloven ;-) Og jeg siger jo ikke JA, men NEJ til miniguroer og deres lille verden ;-)
|
Jantelov?
Tror du ikke du skulle læse op på hvad jantelov'en faktisk er for en størrelse?!
Hvis jeg ville have et tv med Ambilight så kan du nok godt regne med at jeg bare havde købt det...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |