recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad mener i om denne påstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad mener i om denne påstand

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

derfor gider jeg ikke det mere.

Stop nu det tilbagevendende flæberi. Du har gentagne gange skrevet at 'du ikke gider mere'. Og du bliver ved og ved. Det er da pinligt barnagtigt, iøvrigt nu hvor du selv omtaler forummet som en børnehave.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

derfor gider jeg ikke det mere.

Stop nu det tilbagevendende flæberi. Du har gentagne gange skrevet at 'du ikke gider mere'. Og du bliver ved og ved. Det er da pinligt barnagtigt, iøvrigt nu hvor du selv omtaler forummet som en børnehave.

Hvad har du i bidraget med på dette forum ud over at skrive nedladende indlæg og være flabet.
men du kan overtage og rådgive folk, hvis du er så klog
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:03

Jeg har det lidt omvendt end andre , tror jeg , jeg synes nemlig at det der er nogle der kalder " religions krige LCD/Plasma " er de mest spændende tråde , men man skal selvfølgelig skrive pænt til hinanden...For dette er jo et debat forum , og jeg synes at det er fint at hver især holder fast på sit , for inderst inde anbefaler man jo , forhåbentlig , kun det man virkelig mener ville være det bedste efter hvad en trådstarter spørger om...Der ville jo ikke være noget ved det , hvis der bare var en facit liste man kunne slå op i , hver gang man har et spørgsmål...Og bare vent til om nogle år , hvis fex OLED slår igennem , der vil der sikkert være en lang periode med diverse " børne sygdomme " i den nye teknologi , hvor vi rigtig kan diskutere , for og imod de forskellige teknologier....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 14:34

Hvad er formålet med denne tråd?

Så vidt jeg kan se, går den ud på at brokke sig over, at folk ikke altid påskønner at andre går ind og missionerer for den eneste rigtige saliggørende TV teknologi, når de spørger om råd.

Det er da mærkeligt, hvis folk ikke er glade for at få at vide, at de er godt dumme, hvis de ikke køber det, som andre synes er det eneste rigtige.

Eller har jeg misforstået noget?

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 16:06
Jeg tror bare folk generelt skal acceptere at deres ord ikke er lov. Folk kommer herind og spørger om råd, det gives som regel gerne fra begge lejre, og så må de rådsøgende selv bestemme, hvad de vil gøre med de råd - det er trods alt deres penge.

Tit og ofte er svarene også bare noget der kommer per automatik, uden "rådgiveren" egentlig har læst andet end "jeg skal have nyt tv til så og så mange penge"-overskriften: BAM! du skal da have sådan et fint plasma her, det er svaret 90% af tiden. Plasma er det TV, der målbart kan give det bedste billede, men folk glemmer, at så snart der bare er almindelig stuebelysning i rummet, så forsvinder bl.a. det gode sortniveau som plasma som regel holder over lcd og billedet bliver mere udvasket. Er man ikke en entusiast indenfor det her område, er der ikke længere nogen klar vinder, synes jeg. Opgaven består i bund og grund i at finde ud af, hvad der passer trådstarter bedst - er det et problem med betragtningsvinkler? hvad med lysforholdene i rummet? er han/hun villig til at investere i kalibrering? - og så rådgive efter det i stedet for bare at fremme det man selv har valgt.

Folk har forskellige behov, og så må man lade være med at tage det personligt, hvis der kommer en person, som ikke har de samme behov som én selv. LCD kan være en mulighed, måske er det plasmafolket, der skal acceptere DEN realitet?

Inden folk hænger mig for det sidste der, skal det siges, at jeg selv er plasmatilhænger, men det hænger sammen med, at det er det bedste til mine behov....
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af Chabang Chabang skrev:

Jeg tror bare folk generelt skal acceptere at deres ord ikke er lov.

Det er jo slet ikke dét der er emnet her. Denne tråd er startet for at føre diskussionen om hvorvidt plasma har flyttet sig væsentligt de sidste 3-4 år, i forhold til LCD, fordi dén diskussion ikke hørte hjemme i den tråd hvor argumentet blev fremsat. Det at starte en ny tråd burde _netop_ være med til at undgå at en rådgivnings-tråd bliver forplumret af den generelle debat, hvilket netop er den rigtige måde at gøre det på.

Personligt er jeg enig i at i hvert fald Pioneer og Panasonic plasma ikke har flyttet sig ret meget de sidste 3-4 år. De har flyttet sig, absolut, men langtfra lige så meget som LCD. Samsung har flyttet sig en del mere, men har dét til fælles med LCD, at de startede fra et markant lavere niveau. Som en anden vist allerede har fremført, hvis man starter som nummer sjok så er det noget nemmere at vinde positioner, end hvis man starter i pole position. Men hvis man starter i pole position, så er det vanskeligt at kritisere én for at man "kun" holder sin position.

Uanset hvad, så er det forkert at sige at LCD har nået plasma's niveau. Det kommer det aldrig til, af den simple årsag at de to teknologier ser grundlæggende forskelligt ud. Det er muligt at LCD i nogle sammenhænge kan siges at være bedre, men det er forkert at sige at de er så ens at det er lige meget hvad man køber.

Dét jeg synes er meget mere interessant at diskutere, er at 95% af tv'ene på markedet i dag er ringere end de bedste skærme på markedet for 5 år siden. Derfor drejer det sig slet ikke om at diskutere hvor langt de forskellige teknologier er kommet, men om at diskutere hvorvidt udviklingen overhovedet går i den rigtige retning - når vi taler om det brede marked.

Uanset hvad, så er det meget ignorant at sige at et Philips tv har overhalet Pioneer eller Panasonic, eller for den sags skyld omvendt. De prøver simpelthen på noget helt andet end Pioneer og Panasonic gør, så hvis man synes en Philips er lige så god eller bedre, så siger det mere om éns egen definition af hvad et godt billede er, end om tv'enes reelle billedkvalitet. Hvis vi skal debattere hvilket tv der er bedst, så er vi pinedød tvunget til at starte med at definere hvad "bedst" overhovedet er.

Det er DET der er problemet her på Recordere.dk, og et hvilket som helst andet forum iøvrigt - også real-life. Man skændes på kryds og tværs om hvad der er bedst, uden overhovedet at være enige om hvad "bedst" er. Folk skændes om hvorvidt en Mercedes S-klasse eller en Ferrari F430 er den bedste bil, men hvis den ene søger en komfortabel familiebil, og den anden søger en lynhurtig sportsvogn, hvordan skulle de to så nogensinde kunne blive enige?

Balladen kommer fordi 95% af befolkningen ikke har nogen som helst klar idé om hvad "bedst" er, når det drejer sig om billedkvalitet, men alligevel springer de direkte til at forsøge at se på billedet om det er godt eller ej. Hvordan gør man det, når man ikke ved hvad "godt" er? Selv rigtigt mange af dem der tror de har en klar definition af det (gengive dét der er på skiven), ved i realiteten ikke præcist hvad dét indebærer.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 15:33

kan det egentligt ikke også være ligegyldigt om hvad der er bedst... bare man er glad for det man har... så kan naboens jo være ligegyldigt... så kan de sidste 5% som er villige til at betale for det nok finde det som er kvalitet via rådgivning fra firmaer som htp av-precision cinemacig og hvad de nu hedder allesammen.

I nogle situationer er det marginaler der skuller det ene fra det andet andre gange mere.... men det er sørme ikke noget at ryge i totterne på hinanden over.. det er jo ikke religion.... hmmm (og dog  )

Mvh

René
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:24

... der er 2 problemer her:

1) det er dårlig rådgivning i butikkerne, som i bund og grund sælger først de varer, som giver dem stor fortjeneste.

2) Man ikke sætter sig inde i tingene, før man brænder flere tusinde kroner til noget, man ikke selv har forstand på.

Man skal spørge sig selv:

Hvad er mit behov.. og ikke naboens eller kollegaernes på arbejde.

Hvad skal jeg brug "f. eks." TVet til, udover TV kiggeri.

Hvad er mit budget,  hvad giver mig bedst kvalitet for pengene. 

I dag med alle de informationer, der er på nettet, er det næsten umuligt at gå galt i byen. Og hvis man ikke gider bruge tid på det, så er det eget skyld, at man bliver narret til at smide pengene ud af vinduet.

Vi taler selvfølgelig ikke om èn på 80 år, (med al respekt for dem), som ikke ved, hvordan man finder informationer... Hvis man ender i sådan et forum, så kan man også Google sig frem til en masse af test, reviews og hvad ellers man kan ønske sig.

Jeg har selv været i samme situation.. og dette forum, andre forums og Google har hjulpet mig at finde et TV som passer til vores behov og pengepung.

Tingene/info kommer ikke af sig selv, og det er ikke "samfundets skyld"... at man vælger forkert.

Mvh

Redigeret af bimbobo - 30-August-2009 kl. 16:27
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

I dag med alle de informationer, der er på nettet, er det næsten umuligt at gå galt i byen.

Det er godt nok en sandhed med modifikationer. Flertallet af dem jeg møder der er blevet meget skuffede over et tv de har købt, har købt noget de har læst sig til på nettet skulle være godt, men som har været direkte forkert til dét brug de har - eller som bare ikke var godt selv om 10 mennesker på nettet skriver at det er noget af det bedste man kan få (der ligger en hel del Samsung, Sony og Philips LCD'er i dén statistik). Det bedste for den almindelige forbruger ville have været at kunne gå til en forhandler der rådgav seriøst og vidste hvad han talte om. Dem findes der bare ekstremt få af, især blandt forhandlere der sælger tv'ene til de priser folk vil betale.

Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det bedste for den almindelige forbruger ville have været at kunne gå til en forhandler der rådgav seriøst og vidste hvad han talte om. Dem findes der bare ekstremt få af, især blandt forhandlere der sælger tv'ene til de priser folk vil betale.

Ja tak :-) men de kan tælles på en hånd.. De eneste gode råd jeg har hørt/læst var herinde og i Flatpanels.dk

Jeg købte mit TV uden at se billederne nogensinde.. det er dumt, risikabelt og tåbeligt, men efter 1 måneds tid er jeg supertilfreds, og vores gæster siger det samme...

Måske er jeg heldig, men for mit budget, behov og "plads", har jeg ikke fortrydt det.

Mvh

IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

Ja tak :-) men de kan tælles på en hånd..

Ja, og derfor skal man have et temmeligt kraftigt filter for hvilke butikker man vælger at lytte til, og hvilke man ikke gør. Det samme skal man om noget have når man læser i et internet-forum. Der er mange fordele ved internet-fora (det er jo derfor jeg har frekventeret dem mere eller mindre dagligt i 10 år), men hvis man vil have glæde af de fordele, så er det ekstremt vigtigt at man også er bevidst om at den store fordel ved fora - det er 100% demokratisk - samtidig er den største ulempe. Der gives lige meget taletid til über-eksperten som til 14-årige Brian der så et fjernsyn i Fona i går og nu mener at han lige skal belære alle i hele verden om hvordan dét der fjernsynsræs hænger sammen. Jeg synes generelt folk er ret dårlige til at tage stilling til troværdigheden hos afsenderen. Det er rent ud sagt pisse irriterrende at blive sidestillet med "internettet", når man forsøger at forklare folk hvordan ting hænger sammen. "Jamen, jeg har da ellers hørt at man skal købe 8 ohms højttalere". Nå, hvor har du det fra? "Det har jeg læst på internettet!!" DET ER ET AUTENTISK EKSEMPEL!!! Nå, jamen hvis det står på INTERNETTET, så er det nok rigtigt, så kan jeg godt se at jeg skal hive nogle VIRKELIGT tunge argumenter frem for at overbevise dig om at det er mig der har ret...

Det er sjovt, alle synes det er umådeligt svært at finde noget seriøs rådgivning om tv. Når man så giver dem det, så sidestiller folk troværdigheden i dét med alt hvad de kan google sig til om pågældende tv, og så kan de SLET ikke finde ud af det, for hvem har mon nu ret?

Hvis du hører en fuld Brøndby-fan og en 12-årig AGF-fan diskutere hvordan man spiller bedst fodbold, og du så bagefter hører Michael Laudrup fortælle hvordan han mener man spiller bedst fodbold, hvem vælger du så at tro på - Michael Laudrup eller den 12-årige AGF-fan? (jeg antager per definition at ingen gider høre på den fulde Brøndby-fan... )

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

(jeg antager per definition at ingen gider høre på den fulde Brøndby-fan... )

Nu skja jeg sgju lige sige dig et par tjing - hik - skååååål - host host

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu