recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad mener I om mine overvejelser her...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad mener I om mine overvejelser her...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:06

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Øhh? nej den scalere nedaf, hvis det kun er et HD tv der modtager Full Hd opløsning kan det kun scalere nedaf, ellers er der noget helt galt med det tv..

Nu var det jo dig der skrev, at det var ligemeget om det var HD eller 'Full HD'. Med HD mener du jo 720p, altså 1280*720, og der skal altså skaleres op ad på den ene led, hvis du smider sådan et signal ind i et 1024*768 plasma TV. Og over det hele hvis opløsningen er 1365 eller 1366*768.

jeg har slet ikke snakket om plasma, det handlede om at signalet var 1080p(som alle BD jo er), og om tv'et var et 1080p eller kun 720p. og der kan kun scaleres ned.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:25

Som en sidste point, kig ind på den her side.

http://www.moviezoo.dk/Blu-ray-film

klip ind på de forskellige film og kig under tekniske specificationer

på nogen af står der 1080p, high definition.

på andre står der bare high definition..

der er ca halvt af hvert, så alle BD er ikke i 1080p, mange af dem er i 720p, og selvom de er i 1080p betyder det ikke kvaliteten er meget bedre end SD, og vil derfor ikke betyder det vilde om ens skærm er HD eller Full HD.

Så gider jeg ikke lede mere i aften..

Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:36

Oprindeligt skrevet af Indy Indy skrev:

Har set til fra sidelinen hvor hele hr. og fru. Damnark har købt sig fattig i fladskærme og uden at vide en pind om dem andet end sælgeren sagde den ”var klar til digital tv”

Men når man godt kan lide og se gode fil hjemme i sofaen og gerne vil have en stor skærm og lyd så kommer jeg ikke uden om at jeg på et tidspunkt skal have sådan en fladskærm og det var måske nu ellers kan jeg blive ved med at vente på noget bedre som jo altid kommer.

Det skal være et Sony og da jeg nu så de var kommet med nogle nye som kunne afkode digitalt tv fra kabeltv som har været den største grund til jeg ikke har købt endnu. Men nu er det her hvad skal jeg så?

Mit indtryk af alle de tv’er der sælges i dag til alm. folk til de 10-15.000 kr. godt nok er til digital tv men ikke i den ”ægte” høje opløsning som mange i dette forum kender til og efter spørger og som også er det jeg gerne ville have.

Spørgsmålet er så når man pt. i dag ikke kan købe sådan en stor fladskærm med høj opløsning, DVB-C m.m. for realistisk budget (15-20.000 kr.) om så jeg ikke bare skulle købe ofte de 16.000 kr. som Sonys nye 46” LCD tv koster også få glæde af det de 2-5 år indtil udviklingen er kommet lidt længere.

Eller skal jeg holde fast i mit 8 år gamle Sony 32” CRT tv. For overordnet set så er det jo penge ud af vinduet når ikke men får helt det man vil have. Samtidig så er der hverken HD/DVD optager på markedet til at udnytte den høje opløsning endnu så der er noget jeg bestemt skal investere (udskifte nuværende) senere.

Er dog meget fristet af at anskaffe sådan et tv men er det helt dumt gjort eller hvad… Man kan jo også blive ved med at vente på noget bedre og aldrig få glæde af det?

/Magnus

Jeg synes selv du er god til at se det dumme i at købe nu. Hold fast i det. Nu har du jo ventet så længe, så vent til efter 2009, da er standarderne mere på plads, priserne sikkert også lavere, og du vil kunne købe noget som er mere brugbart fremover. Bare mit råd. Men der er sikkert en del, som mener noget andet...

Redigeret af Garfield - 19-Juli-2007 kl. 23:43
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:48

Hej

Det synes jeg er forkert , hvis man venter får man jo aldrig noget nyt....

Og tænk på hvor stærkt udviklingen går , næste år kan man MÅSKE købe noget der er dobbelt så godt som i dag , til den halve pris , tænk på jeres pc , tænk hvis der kom noget der var hurtigere næste år...

Så køb nu og glæd jer over det nye i får , for man kan altid få noget der er bedre.... ude i fremtiden.

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 23:52
Der giver jeg hopgreve ret, har man råd så køb nu og glæd dig over din skærm.. der vil altid komme noget bedre, også man bare købe nyt igen nå man har pengene til det, et tv er ikke som en vaskemaskine, man kan godt sælge den og købe noget bedre før den er slidt op
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 00:08

Som en sidste point, kig ind på den her side.

http://www.moviezoo.dk/Blu-ray-film

klip ind på de forskellige film og kig under tekniske specificationer

på nogen af står der 1080p, high definition.

på andre står der bare high definition..

De har sandsynligvis ikke skrevet 1080P ved alle film. Som du selv er inde på er alle BD 1080P.

der er ca halvt af hvert, så alle BD er ikke i 1080p,

Kan du finde ud af hvad du mener? I det ene indlæg skriver du "Alle BD er i 1080p okay" og nu skriver du ovenstående. 

Redigeret af Gerdes - 20-Juli-2007 kl. 00:11
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 00:17

Citér

De har sandsynligvis ikke skrevet 1080P ved alle film. Som du selv er inde på er alle BD 1080P.

hvorfor skulle de skrive det på nogen af dem og ikke alle?, det er jo tilfældig rækkefølge de er udkommet i. så burde der stå det samme i dem alle

Citér

Kan du finde ud af hvad du mener? I det ene indlæg skriver du "Alle BD er i 1080p okay" og nu skriver du ovenstående. 

Jeg skrev at alle BD er 1080p fordi en anden skrev det..

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 00:21

Hmm... Er emnet ikke lidt uden for kategori i forhold til det indledende spørgsmål ???

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 01:27

jeg har slet ikke snakket om plasma, det handlede om at signalet var 1080p(som alle BD jo er), og om tv'et var et 1080p eller kun 720p. og der kan kun scaleres ned.

Jeg siger ikke du har snakket om plasma, men når du ikke forstår hvad du selv skriver, så er det lidt svært at komme videre...
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 08:25

Hvis du vil vente på et eller andet, så kan du vente i en evighed, at sige at man til vente til 2009 er noget fis. For til næste år kommer der bare noget andet at vente på. Køb når du er klar til det, og få fornøjelsen af det. Ellers kommer du til at vente i evigheder. Som der også er beskrevet med computere.

Alle BD titler er i 1080P.

The 5th element, som beskrevet kun er lidt over SD i kvalitet, der står jo i den citeret artikel at det kun er den ene title som det omhandler, og på ingen måde alle BD titler.

Redigeret af ashdk - 20-Juli-2007 kl. 08:27
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 08:28

Helt enig.

Kig dig godt omkring, lyt til andres erfaring og KØB. (MINIMUM 37")

MVH

Henrik

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 09:53
Hvis man ikke har købt - bør man vel overveje - om man vil købe TV med forældede tunere eller vente at få tunere med mpeg4 og evt. HD tunere. Hvis det blot er et spørgsmål om kort tid.
For de der køber i dag har tunere, der er stort set er værdiløse om kort  tid. Det kan man da ikke blot ignorere, hvis man står og overvejer køb.
Det synes jeg da ikke det er forkert at påpege at om kort tid er standarderne endeligt fastlagt ,og så vil rimeligt tidssvarende tunere være indbygget i nye TV.   Så at hævde at det er noget fis, synes jeg er noget fis.

Redigeret af Garfield - 20-Juli-2007 kl. 09:54
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu