|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Hvad er kort tid??? du ved godt der ikke er nogen planer om HD på dvb-t nettet, og hvis der ingen planer er om det, vare det nok ikke kort tid, men ret lang tid før der kommer hd tv. hvorfor skal de folk vente? der er begyndt at komme tv ud med dvb-c tunere, jeg ved faktisk ikke om det kan vise hd i den rigtige opløsning, men på tdckabel tver der endnu kun 2 kanaler i hd, reste er i sd, og der er vist ikke nogen store planer på vej. Så hvorfor er det man skal vente..?? |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Jeg tror det er dig der ikke vil forstå, fordi du godt ved du tog fejl. |
|||
![]() |
|||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
||
Hvilke kanaler er det der bliver sendt ud i HD - er det de der Discovery HD og Canal + HD kanaler. For dem skal man også betale seperat for, og de er vist ikke helt billige. Og hvis man betaler kassen om måneden for 2 kanaler, ved jeg ikke om det kan betale sig. Men TDC lancerer vist også en ny selector mod slutningen af året, der efter sdigende kan vise HD, og som der ikke er alle de problemer der var med den gamle HD DVB-C boks de solgte (jeg mener det er den der hedder Sagem 81). Den nye kommer vist nok fra Samsung. TV med DVB-C tunere ret dyre (dem jeg har set), og så har jeg kun set LCD skærme med det indbygget. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg ved ikke hvordan det går med den selector boks, men jeg mener da en er ude?? det er vist kun få tv ude med dvb-c tuner i. et rimelig billig og godt tv er så sony KDL 40 3000D, det har jeg da set til rimeligepriser på hifipriser.dk http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386633 der er også flere dyrere tv med dvb-c tunere i, loewe har vist nok, og sharp har et på trapperne men dem har jeg slet ikke kigget på. der er vist ikke nogen plasma ude endnu, jeg kigger ikke selv efter plasma.. ja de hd kanaler er discovery og canal+ hd, jeg kan vist ikke tage nogen af dem på min store pakke fra tdc. så hd er ikke ngen prioritet for mig. Redigeret af Pizzabager - 20-Juli-2007 kl. 11:09 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
||
Nej, det gjorde jeg godt nok ikke. Du kan jo ikke løbe fra, at du skrev som du skrev på forrige side. Jeg er udmærket godt klar over, hvornår der skal skaleres op og ned. Problemet er, at det du skriver er ret kryptisk, fra tid til anden. Du skriver om spil, film, eller noget tredje, og skifter mening fra det ene indlæg til det andet. Redigeret af Naiera - 20-Juli-2007 kl. 11:34 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
jeg har lige læst det igen, hvor er det jeg skriver det du siger jeg skriver??? jeg kan ikke lige finde det. evt copy/paste |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
||
Det er nedenstående jeg refererer til.
Det er det highlightede jeg helt specifikt snakker om. Det betyder lige præcis noget, om det er 'HD' eller 'Full HD'. Hvis det kun var 'HD', så skulle alle fladskærms-TV på markedet selv tilføje information, og det ville ikke være så godt. At HD DVD og Blu-ray er 1080p er derfor en positiv ting. Redigeret af Naiera - 20-Juli-2007 kl. 13:25 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Og efter jeg skrev det, kom der et par post om først at en blue ray film som fifth element i den første udgave, kun var meget lidt bedre end en SD DVD. og blue ray filmen derfor lige så godt kunne være lavet i 720p(om de er 1080p eller 720p er fuldstændig ligegyldigt hvis kilde materialet ikke lever op til HD alligevel...) og bagefter skrev jeg omkring den side man kunne finde dvd på at nogen stod som HD og andre som 1080p HD, hvilke for mig betyder at dem der ikke står 1080p HD på faktisk er i 720p HD. hvilket (hvis det er sandt) betyder at alle blueray film ikke er i 1080p. ang. det me scaleringen mente jeg at hvis en blueray film i 1080p bliver vist på en 720p skærm bliver den scaleret ned.. det vil give en foringelse af billed kvaliteten. senere læste jeg det med fifth element BD filmen. Og at en 1080p blueray med en film som kun er lidt bedre end SD bliver scaleret ned til 720p giver vel næppe en forringelse af kvaliteten.?? håber det besvare det hele. Evt manglende bogstaver rundt omkring i min tekst skyldes mit skod dårlige tastatur på min nye bærebare(fujitsu siemens er bare nget skod.)
|
|||
![]() |
|||
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
||
Min konklussion: Køb Mine mange spørgsmål og tanker jeg ikke havde fået på plads da jeg startede denne tråd har jeg nu fået mere styr på efter at have undersøgt og læst diverse artikler på nettet og jeg er endt op med nok at gøre følgende: Købe et Sony 46" LCD tv med DVB-C tuner så jeg kan undgå en settopbox til kabeltv. Det kan fåes til ca. 15.000,-
Med henblik på det er sker på det digitale tv marked så er det håbløst at købe et tv for fremtiden. Min alm. 32" er fra 1999 (8 år). Med købet af det nævnte nye tv får jeg en dejlig stor skærm og med sådan et "indstiks slot" som gør det muligt jeg i længere tid kan afkode de digitale kanaler fra kabeltv uden settopbox. Dermed har jeg sikret mig en smugle med henblik på først nu M-PEG2 kodning og senere kan udskifte "modulet" til at tage M-PEG4 fra 2010 og fremefter.
Det jeg så ikke får det er jo en plasmaskærm (sparer mange penge ved det) og den gode/bedre billedkvalitet samt den helt høje skærmopløsning (FullHD)
Men med købet af sådan et tv så forventer jeg at det skal udskiftes ca. 2011-12 og der ved man meget mere og kan sikkert få den høje opløsning og bedre kvalitet som plasma skærmene giver til dvd-film.
Det hele er opvejet mod den store glæde jeg vil få ved at se film fra dvd eller andre medier/kilder på sådan en kæmpe skærm indtil da og 15.000,- er ifølge mit budget til at leve med når man får den oplevelse i de mellemliggende år til år 2012.
Derfor køber jeg sådan et med de mangler som jeg ikke kan få med i denne omgang men alligevel skal jeg nok få glæde af det er jeg sikker på.
Hvad siger I til den konklussion....?
Og tak for de mange svar...
/Magnus
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
At en enkelt film er lavet elendigt har jo ingenting at gøre med princippet i at det er langt mere optimalt at kilden er 1080p. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som nævnt passer det dog alligevel ikke. Den butik du linker til har bare været doven, eller haft forskellige ansatte til at fylde information ud ved filmene. Alle Blu-ray film hidtil ér 1080p, på nær den omtalte koncert.
En forringelse i billedkvaliteten i forhold til hvad? Det optimale man kan få ud af en HD DVD eller Blu-ray film? Dét er der så godt som ingen der nogensinde har set; det kræver minimum udstyr for hundredetusinder af kroner. Husk på at 'normal HD' displays alligevel har rigeligt med HD, i forhold til størrelsen af skærmen og den afstand man sidder fra dem.
Vi har to bærbare fra dem her i huset, og vi er ret glade for dem begge ![]() Redigeret af Naiera - 20-Juli-2007 kl. 19:46 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |