recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad mener I om mine overvejelser her...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad mener I om mine overvejelser her...

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 20:35

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Evt manglende bogstaver rundt omkring i min tekst skyldes mit skod dårlige tastatur på min nye bærebare(fujitsu siemens er bare nget skod.)

Vi har to bærbare fra dem her i huset, og vi er ret glade for dem begge

[/QUOTE]

Jeps, det er nok min egen skyld. Den lave pris burde have givet mig en ide om det ike var deres bedste model. tastaturet tror jeg nu bare er istykker, men kan ikke undvære den i 2 uger som de siger de skal have den i for at fixe det. også larmer blæseren ret meget i forhold til kærestens dell.

min næste bliver helt klart en dell..

ang. scalering og HD ting, tja nu har vi vist været igennem det hele, så skal vi ikke bare lade det ligge. :)

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Indy Indy skrev:

Min konklussion: Køb

Mine mange spørgsmål og tanker jeg ikke havde fået på plads da jeg startede denne tråd har jeg nu fået mere styr på efter at have undersøgt og læst diverse artikler på nettet og jeg er endt op med nok at gøre følgende:

Købe et Sony 46" LCD tv med DVB-C tuner så jeg kan undgå en settopbox til kabeltv. Det kan fåes til ca. 15.000,-

Med henblik på det er sker på det digitale tv marked så er det håbløst at købe et tv for fremtiden. Min alm. 32" er fra 1999 (8 år).

Med købet af det nævnte nye tv får jeg en dejlig stor skærm og med sådan et "indstiks slot" som gør det muligt jeg i længere tid kan afkode de digitale kanaler fra kabeltv uden settopbox. Dermed har jeg sikret mig en smugle med henblik på først nu M-PEG2 kodning og senere kan udskifte "modulet" til at tage M-PEG4 fra 2010 og fremefter.

Det jeg så ikke får det er jo en plasmaskærm (sparer mange penge ved det) og den gode/bedre billedkvalitet samt den helt høje skærmopløsning (FullHD)

Men med købet af sådan et tv så forventer jeg at det skal udskiftes ca. 2011-12 og der ved man meget mere og kan sikkert få den høje opløsning og bedre kvalitet som plasma skærmene giver til dvd-film.

Det hele er opvejet mod den store glæde jeg vil få ved at se film fra dvd eller andre medier/kilder på sådan en kæmpe skærm indtil da og 15.000,- er ifølge mit budget til at leve med når man får den oplevelse i de mellemliggende år til år 2012.

Derfor køber jeg sådan et med de mangler som jeg ikke kan få med i denne omgang men alligevel skal jeg nok få glæde af det er jeg sikker på.

Hvad siger I til den konklussion....?

Og tak for de mange svar...

/Magnus

Helt fint, bortset fra at plasma altså ikke er dyrere end Lcd.. der er bare ikke nogen fremme med DVB-C tuner i endnu. jeg er ret sikker på der er nogen der kan finde en god plasma til samme pris om de sony..

Personligt vælger jeg kun Lcd, fordi jeg også skal bruge skærmen til min HTPC og PS3, og jeg gider ikke have problemer med Burn IN. dog er den indbygget DVb-C tuner en ret fed ting..

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Indy Indy skrev:

Men med købet af sådan et tv så forventer jeg at det skal udskiftes ca. 2011-12 og der ved man meget mere og kan sikkert få den høje opløsning og bedre kvalitet som plasma skærmene giver til dvd-film.

Du kan være helt sikker på der er lige så mange, hvis ikke flere, valg og problemer til den tid som der også er i dag.

Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 09:53

Indy, helt sikkert et godt valg, D3000 har hent faktisk nogle fortrin frem for W2000 100 herz 24p indgang og 3 hdmi indgange "som jeg har forstået det" hvor w2000 dog har 1080 skærm, men fedt med dvb-c,

sytes næsten det står lige så godt som samsung m86 men som jo ikke har dvb-c så til prisen top doller , samt man gider jo ikke vente på sharp hd1 eller samsung m92 som jo sikker også er X2 pris så er det jo ligesom lige meget

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Indy, helt sikkert et godt valg, D3000 har hent faktisk nogle fortrin frem for W2000 100 herz 24p indgang og 3 hdmi indgange "som jeg har forstået det" hvor w2000 dog har 1080 skærm, men fedt med dvb-c,

sytes næsten det står lige så godt som samsung m86 men som jo ikke har dvb-c så til prisen top doller , samt man gider jo ikke vente på sharp hd1 eller samsung m92 som jo sikker også er X2 pris så er det jo ligesom lige meget

sharp HD1 kunne jeg godt forstille mig var monster dyrt når det kommer frem.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu