Soko skrev:
1. Hvis en CPU har en FSB på 1333 Mhz, hvad skal rammene så være ? 667Mhz eller 800Mhz (synes at 667Mhz burde være det rigtige, men mange firmaer reklamerer med 800Mhz). |
Så skal ramene være 667mhz (PC2-5300), hvid du køber hurtigere ram, så kommer de uanset hvad til at køre ved CPU'ens FSB som standart.
Soko skrev:
2. Hvad med bundkortet i relation til ovenstående??? mange har en FSB på 1600 eller 2000Mhz  |
Jamen det betyder bare at de understøtter hurtigere ram hastigheder, det er jo godt hvis man skal overclocke systemen, hvor man går ind og øger FSB.
Hvis man ikke skal overclocke, jamen så er det kun vigtigt at de understøtter de ram CPU'en har brug for.
Soko skrev:
3. Er der nogen ting jeg skal være særligt opmærksom på, for at få den bedste ydelse for pengene. (Jeg vil ikke til at eksperimenterer helt vildt med overclocking, men lidt software OC kunne jeg måske nok lege lidt med).
|
Software overclock, er ganske normalt overclock. Der er det bare lidt nemere at overskue istedet for at sidde og rode med bios som er probet med fagudtryk.
Bedste råd er, hvis man ikke ved hvordan man bruegr bios til at overclocke, og ikke ved hvad det er man i virkeligheden sidder og laver. Så skal man ikke overclocke.