recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad passer sammen ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad passer sammen ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad passer sammen ?
    Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:26

Hej

Jeg har behov for lidt hjælp til at vælge den rigtige (gamer) PC.

Mit problem er, at jeg ikke helt ved hvordan tingene optimalt set skal passe sammen, F.eks. hvad angår FSB.

1. Hvis en CPU har en FSB på 1333 Mhz, hvad skal rammene så være ? 667Mhz eller 800Mhz (synes at 667Mhz burde være det rigtige, men mange firmaer reklamerer med 800Mhz).

2. Hvad med bundkortet i relation til ovenstående??? mange har en FSB på 1600 eller 2000Mhz

3. Er der nogen ting jeg skal være særligt opmærksom på, for at få den bedste ydelse for pengene. (Jeg vil ikke til at eksperimenterer helt vildt med overclocking, men lidt software OC kunne jeg måske nok lege lidt med). 

4. Har overvejet følgende maskine fra MM-Vision

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis &menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem

er der noget der bør skiftes/optimeres?

På forhånd tak  SOKO

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:07
- bump -
Til top
Phil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 12:21

Hej Soko

Det ser umiddelbart ud som en fin maskine, dog temmelig dyr?

Du kan ikke samle selv? Prøv evt. at finde et max beløb du vil bruge, og så stil det samme spørgsmål på hol.dk eller hwt.dk. Der er der en masse kompetente mennesker der kan svare dig.

Mvh. Phil

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Phil Phil skrev:

Hej Soko

Det ser umiddelbart ud som en fin maskine, dog temmelig dyr?

Du kan ikke samle selv? Prøv evt. at finde et max beløb du vil bruge, og så stil det samme spørgsmål på hol.dk eller hwt.dk. Der er der en masse kompetente mennesker der kan svare dig.

Mvh. Phil

Tak for hjælpen, jeg prøver de nævnte sider..

Mvh. Soko

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 03:18
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

1. Hvis en CPU har en FSB på 1333 Mhz, hvad skal rammene så være ? 667Mhz eller 800Mhz (synes at 667Mhz burde være det rigtige, men mange firmaer reklamerer med 800Mhz).

Så skal ramene være 667mhz (PC2-5300), hvid du køber hurtigere ram, så kommer de uanset hvad til at køre ved CPU'ens FSB som standart.

2. Hvad med bundkortet i relation til ovenstående??? mange har en FSB på 1600 eller 2000Mhz

Jamen det betyder bare at de understøtter hurtigere ram hastigheder, det er jo godt hvis man skal overclocke systemen, hvor man går ind og øger FSB.

Hvis man ikke skal overclocke, jamen så er det kun vigtigt at de understøtter de ram CPU'en har brug for.

3. Er der nogen ting jeg skal være særligt opmærksom på, for at få den bedste ydelse for pengene. (Jeg vil ikke til at eksperimenterer helt vildt med overclocking, men lidt software OC kunne jeg måske nok lege lidt med).

Software overclock, er ganske normalt overclock. Der er det bare lidt nemere at overskue istedet for at sidde og rode med bios som er probet med fagudtryk.

Bedste råd er, hvis man ikke ved hvordan man bruegr bios til at overclocke, og ikke ved hvad det er man i virkeligheden sidder og laver. Så skal man ikke overclocke.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu