|
Hvad renser i jeres tv skærm med? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-November-2017 kl. 09:57 |
Microfiberklud til glas vredet op i lunken vand
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil kraftigt anbefale at der evt kigges i producentens vedligeholdelsesguide, før man går i krig.
Så fx coating eller lignende ikke tager skade ![]() |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Har noget skærmrens fra Netto. Ellers tror jeg brillerens er et godt alternativ.
Men hvis det kun er støv så en god blød mikrofiberklud. Redigeret af thxtex - 25-November-2017 kl. 10:37 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg bruger noget der ligner dette.
https://www.philips.dk/c-p/SVC2541_10/plasma-lcd Der findes sikkert billigere alternativer. Den jeg har er mindst 5 år gammel. Så det er ikke fordi man bruger meget. Hvad der gør at disse væsker er bedre end andre rengøringsmidler ved jeg ikke. Men det er sikkert uden kalk og andet der sidder på skærmen efter rengøring. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har i 6 år brugt ruderens et par gange eller 3 om året, det gør fint skærmen ren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Microfiberklud vredet op i vandet fra din kondenstørretumblere, hvis du har sådan en :)
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Jeg benytter noget finkornet sandpapir. Det fjerner det meste og det minimerer det genskin der var i skærmen da jeg købte den. Man skal do ikke gøre det så ofte, da displayet kun kan tåle til 10-15 nedslibninger, før UHD effekten forsvinder.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Absolut ingen kemikalier... Højst en meget let fugtet mikrofiberklud.
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Denne mikrofiberklud synes jeg er super. Noget større end de almindelige.
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Vask-og-Rengoring/Vaskeskind-og-mikrofiber/Mikrofiberklud-2000033957/ |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Det skal du nok ikke bruge ![]() Mvh. |
|
![]() |
|
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
Det allerførste råd du fik, af Kampus, er det eneste rigtige. Brug ALDRIG diverse "midler", da de ofte indeholder opløsningsmidler. Det gør ruderens, brillerens o.s.v. også. Disse opløsningsmidler vil over tid ødelægge en eventuel antirefleks coatning. Og de kan ligeledes ødelægge den plastik, som et fladskærmspanel oftest er lavet af. Så to mikrofiberklude. Én kraftig opvredet med lunt vand, og en tør til at tørre efter med.
|
|
![]() |
|
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
/thread
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |