recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad skal der bruges til mit projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvad skal der bruges til mit projekt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: hvad skal der bruges til mit projekt
    Sendt: 11-September-2010 kl. 09:26
hejsa

jeg er lidt i vildrede om hvad jeg skal bruge af stumper til streaming af film og musik.

1: jeg skal kunne streame mine film som jeg har rippet i iso
2: min musik ligger som flac og mp3
3: jeg har en squezzebox (som jeg er lidt glad for ) skal også bruge i netværket

disse tre ting har jeg brug for, men hvad skal jeg bruge.
Kan jeg bare bruge mit HDMI stk bag på grafikkortet og trække et langt kabel ind i stuen og bruge min stationære pc til at streame eller er der bedre løsninger som ikke behøver at koste en krig.
Det kunne være lidt fedt at man kunne få filmene op på tv'et med covers og man kunne bladre i dem.
arghh jeg kan ikke vente, så kom gerne med nogle lyntips

M.v.h

Lennart
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 11:42
prøv kig lidt efter nmt enten popcornhour a eller c-200 (dem har jeg selv) eller dune (har jeg ikke selv men hørt godt om), de kan streame via LAN kabel fra feks din pc til at starte med, og i takt med du måske udvider systemet med en NAS så kan de streame fra denne istedet.

Jeg syntes disse giver den mest problemfri afspilning mht opløsning refreshrate lyd osv. som holder sig på den brugervenlige side, hvor jeg har hørt flere som bruger computeren fra tid til anden løber ind i problemer med refreshrate hakkene billede osv. mange klare det med research og forskellige programmer.. men er man mest til den lette løsning der bare skal virke syntes jeg en nmt er løsningen.

Brug dem til film.. det er det de er bedst til... de kan godt afspille såvel fotos og musik.. syntes bare ikke deres brugerflade er god nok til det endnu... de (popcornhour) virker lidt "klodsede" til musik.. kvaliteten er god.. men alligevel..  når du har en squeezebox så fortsæt da med den... jeg mener godt de kan fungere parallelt hvis man ønsker det.

Til film løser de opgaven.. det er bare vælg film også spiller den.. de æder et utal af filmformater og containere... (også iso) og klarer iøvrigt også blu ray og HD lyd.

mit eget består af gigalan netværk -> synology ds1010+ NAS -> 3 popcornhour a-200 samt c-200 koblet direkte på diverse tv med hdmi. mine computere deltager kun når købefilm lige skal rippes over på NAS... eller hjemmeoptagelserne fra mit canon HF S 11 kamera som også afspilles direkte på nmt boksene uden yderligere konvertering. 

det er også muligt at lave et indeks med feks yamj som har covers og anden info på skærmen i sådan et setup som alle enheder bare tapper ind på

Redigeret af rhsin - 11-September-2010 kl. 11:44
Mvh

René
Til top
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:05
hvad med WD live HD eller skal man have alle de maskiner for at få det til at køre.
NAS har jeg kigget på, men den kan vel ikke bruges til meget andet end backup og lager, man skal vel have popcorn eller anden maskine for at streame.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:13

wd live løser sikkert også manges behov.. kender ikke så meget til den.. jeg tror dog dune og popcornhours produkter lige er et step opad i muligheder.. men self. også dyrere.

En NAS kan ikke erstatte en nmt.. tværtimod.. den hører sammen med en nmt.. men den kan erstatte din computer skal være tændt hele tiden... en NAS er en komprimeret lagerenhed som kan stille en række begrænsede services til rådighed på et netværk 24/7 eller efter fastlagt tændslukskema.. den bruger ikke så meget strøm, og er bygget til højkapacitetslager gerne med mange harddiske og en god grad af datasikkerhed og performance mht levering af data fra/til lager på såvel internt gigalan og eksternt via internettet.

Så en NAS er dit næste step for at undgå din pc er tændt hele tiden.. og at det er herfra du streamer dit medieindhold fra... min NAS er feks tændt fra kl 8 om morgenen og slukker kl 01 om natten herimellem er al min data tilgængeligt via nmt og computere lokalt.. og lettere data som ikke fylder alverden kan også let tilgåes via internet.

Men jeg vil da anbefale at se nærmere på eks. popcornhour produkterne i første omgang, så kan du altid udbygge med en NAS som du lyster.. det ene udelukker ikke det andet her.. men er en udvidelsesmulighed af hele systemet
Mvh

René
Til top
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 18:47
min pc står tændt hele tiden (næsten) så den kan vel bruges som NAS ?? men er der nogen som har erfaringer med WD live og kan man få covers på WD live ??eller er der nogen som bruger deres HDMi udgang på grafikkortet.
hvad med Apple tv er det bedre end WD live
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu