prøv kig lidt efter nmt enten popcornhour a eller c-200 (dem har jeg selv) eller dune (har jeg ikke selv men hørt godt om), de kan streame via LAN kabel fra feks din pc til at starte med, og i takt med du måske udvider systemet med en NAS så kan de streame fra denne istedet.
Jeg syntes disse giver den mest problemfri afspilning mht opløsning refreshrate lyd osv. som holder sig på den brugervenlige side, hvor jeg har hørt flere som bruger computeren fra tid til anden løber ind i problemer med refreshrate hakkene billede osv. mange klare det med research og forskellige programmer.. men er man mest til den lette løsning der bare skal virke syntes jeg en nmt er løsningen.
Brug dem til film.. det er det de er bedst til... de kan godt afspille såvel fotos og musik.. syntes bare ikke deres brugerflade er god nok til det endnu... de (popcornhour) virker lidt "klodsede" til musik.. kvaliteten er god.. men alligevel.. når du har en squeezebox så fortsæt da med den... jeg mener godt de kan fungere parallelt hvis man ønsker det.
Til film løser de opgaven.. det er bare vælg film også spiller den.. de æder et utal af filmformater og containere... (også iso) og klarer iøvrigt også blu ray og HD lyd.
mit eget består af gigalan netværk -> synology ds1010+ NAS -> 3 popcornhour a-200 samt c-200 koblet direkte på diverse tv med hdmi. mine computere deltager kun når købefilm lige skal rippes over på NAS... eller hjemmeoptagelserne fra mit canon HF S 11 kamera som også afspilles direkte på nmt boksene uden yderligere konvertering.
det er også muligt at lave et indeks med feks yamj som har covers og anden info på skærmen i sådan et setup som alle enheder bare tapper ind på
Redigeret af rhsin - 11-September-2010 kl. 11:44