|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
||
Men det link ChrisJJ har givet mig har jeg hentet Cyberlink Advisor og den siger at CPU ikke er godt nok og at jeg burde opgradere min GFX-kort. De anbefaler dette som CPU og dette som GFX. Og dette er hvad MediaInfo fortæller mig om klippet... Kind of stream : General Redigeret af Hessi - 18-August-2007 kl. 13:18 |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
@Hessi
Det hjælper kun af opgradere grafikkortet, hvis din software bruger GPUen til decodning. Det gør ffdshow (eller CoreAVC) ikke. Cyberlinks's H.264 decoder er vist den eneste som gør det (del af PowerDVD Ultra; og forudsat at man kan få den til at spille sammen med andre uafhængige DirectShow filtre? Jeg har ikke prøvet dette...). 11 Mbps er en relativt høj bitrate for H.264 - det tror jeg ikke at du skal regne med kan køre på din CPU. Redigeret af JesperLund - 18-August-2007 kl. 13:39 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
||
ok, hvis jeg nu opgradere til dette... ASRock 4COREDUAL-SATA2 socket LGA775 Hvad ville i råde mig til at købe, hvis der skulle spares penge? |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Høj?? Jeg vil da meget den er meget lav. Normalt ligger den omkring 20mbit/sek når jeg ser HD tv.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Intet Spøg til side. Men for at være lidt fremtidssikret, så bør du gå efter mindst et gforce8600 gfxkort, og så en cpu der mindst har 3ghz.
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
#Kandersen HD TV er mpeg2 - det kører med omkring 20mbit Men den video Hessi har er et bootleg BlueRay rip til H264 i en MKV container - de plejer at ligge omkring 4-6mbit for at kunne passe til en DVD5 eller DVD9 skive - så lige i den sammenhæng er 11mbit højt. Derudover er H264 mere krævende at både enkode og dekode, end mpeg2
Redigeret af spawn - 18-August-2007 kl. 14:13 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
#Hessi jeg er helt enig med Kandersen omkring dine opgraderingstanker - hvis du vil fremtidssikre bare en lille smule, så bør du købe mindst en Core2Duo (jeg bruger selv E6600) og et 8600GT eller 2600XT som begge har GPU accelleration af netop disse videocodecs - jeg bruger selv et 2600XT som både har HDCP, HDMI out og indbygged HD audio codec så lyden også kan kommed med igennem HDMI stikket.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ok... Nogen der ved om alle 8600GT'er er HDCP ready?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Enten er det Canal+ HD eller så er det Discovery, som kører H.264. Den anden køre så MPEG, som du rigtig nok siger er 20mbit.
Æhhh, HD på DVD? Ja okay, er filmen tilpas kort, så kan det nok lade sig gøre. Men ellers, nej. Det giver ikke meget mening på den måde. Skal du vide hvad der skal til at for afspille HD, så skal du teste MPEG2 og H.264 (da det primært er disse to formater der benyttes i tv mæssig henseende) i HD opløsning. Dvs. mindst 720 og bedst i 1080 (igen for at vide hvad der skal bruges af hardware). Og så i en tilpas bitrate (den er meget afgørende for vurderingen). It´s a jungle out there!
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Læses bedst på specs for det GFX kort du kigger på |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvad bruger du af software til mkv? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo - det giver masser af mening. H264 er en meget mere effektiv enkodnings form end Mpeg2, dvs. at en H264 enkodning med blot 5-6mbit ser ligeså godt ud som en Mpeg2 i 20mbit - hvilket også er årsagen til at man vil benytte dette format til HDTV istedetfor mpeg2 så man kan udnytte båndbredden bedre. Dette betyder også at når man laver et piratrip af en BluRay eller HDDVD der som udgangspunkt har endnu højere billedkvalitet end HDTV, så kan du rippe det til H264 ved de her 5-6mbit og få en HD film der er mindst ligeså flot som dit 20mbit Mpeg2 HDTV, og som ikke fylder mere end at det kan ligge på en DVD5 eller DVD9 skive - afhængig af hvor lang filmen er. I piratbranchen handler det bl.a. om at minimere størrelsen så man dels ikke skal downloade 30gb store filer, og ikke skal gemme 30gb store filer på harddisken - ved at bruge H264 kan man altså reducere størrelsen så det dels er mindre der skal downloades, og dels er filstørrelser der kan lagres på en brændbar dvd-skive enten single-layer eller dual-layer. At det ligger på en DVD skive istedetfor på en HDDVD eller BluRay skive er ligegyldigt - det afspilles ikke på en dvd-afspiller, men bruges bare som lagermedie, og afspilles på en mediecenter pc.
Det er jeg ikke helt enig i. Ved bygning af mediacenter er det oftest ikke HDTV der er interessant - til HDTV bruger man jo oftest en egentlig HDTV modtager der er tilsluttet direkte til TV'et. Jeg ved godt der også er muligheden for digital HDTV modtagelse på PC'en - men langt flertallet af de der bygger mediacenter og taler om afspilning af HD - de taler enten om afspilning af HDDVD (som er VC1 - WMV9 advanced profile) eller BluRay - eller meget ofte disse piratrip der er kodet i H264 og ligger i .mkv containere - det er derfor vi hele tiden ser spørgsmål om hvilke codecs der skal bruges til .mkv og H264 - og selvom dette format også fint kan benyttes til andet end piratrips, så er det ligesom HD formatets efterfølger til Divx/Xvid dvd-rips.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |