JesperLund skrev:
Windows Media Player kan afspille MKV formatet, hvis du installerer en parser/splitter som Haali og en decoder til de video og audio codecs, som er indeholdt i MKV containeren. Typisk H.264 video med AC3 eller DTS audio (ffdshow kan klare dette).
Personligt foretrækker jeg Media Player Classic og Zoom Player i stedet for WMP. Man kan også bruge stand-alone applikationer som VLC og MPlayer, der har egne codecs.
|
Ja, ok, mange tak, jeg tror også det er sådan jeg er endt med at sætte mit eget op, på grundlag af de oplysninger der har været i andre tråde omkring dette og hvor du ikke mindst har givet et bidrag (tak) Det har rykket grænsen for hvad jeg kan afvikle i H264. (har ikke noget HD drev, venter lidt endnu)
Det "rigtige" i software decoder coreAVC 1.5, skal måske lige med, hvis det skal være bedst til Media Player Classic.
Der er også kommet en Catalyst 7.8 driver til ATIs kort med forbedringer (her i august) Den skulle vist løse nogle af de problemer der er med 24 - 2600XT kortene. (og nogle af de andre ATI grafikkort fx x1250 der vist skulle få et løft) Har ikke studeret det nærmere endnu. Sikker på Spawn ved det hele. Han har jo et 2600XT kort.
Det går vel den rigtige vej?