recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal der til for at afspille HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal der til for at afspille HD?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Som svar på tidligere indlæg kan jeg oplyse at PowerDVD 6.xx fulgte med mit LG BD-drev , og opgradering til 7.3 var gratis , hvis det er til nogen hjælp??

Nå, sjovt nok havde jeg vist en lille udveksling med en eller anden omkring medfølgende programmer til HD drev. Jeg mener jo nok der er nødt til at følge et program med der kan bruges ved  afspilning.  Interessant detalje at man ikke nødvendigvis skal til at købe dyr software.

Så også på et drev fra SONY der også kom med PowerDVD med mulighed for update på deres hjemmeside.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Windows Media Player kan afspille MKV formatet, hvis du installerer en parser/splitter som Haali og en decoder til de video og audio codecs, som er indeholdt i MKV containeren. Typisk H.264 video med AC3 eller DTS audio (ffdshow kan klare dette).

Personligt foretrækker jeg Media Player Classic og Zoom Player i stedet for WMP. Man kan også bruge stand-alone applikationer som VLC og MPlayer, der har egne codecs.

Ja, ok, mange tak, jeg tror også det er sådan jeg er endt med at sætte mit eget op, på grundlag af de oplysninger der har været i andre tråde omkring dette og hvor du ikke mindst har givet et bidrag (tak) Det har rykket grænsen for hvad jeg kan afvikle i H264. (har ikke noget HD drev, venter lidt endnu)

Det "rigtige" i software decoder coreAVC 1.5, skal måske lige med, hvis det skal være bedst til Media Player Classic.

Der er også kommet en Catalyst 7.8 driver til ATIs kort med forbedringer (her i august)  Den skulle vist løse nogle af de problemer der er med 24 - 2600XT kortene.  (og nogle af de andre  ATI grafikkort fx x1250 der vist skulle få et løft)  Har  ikke studeret det nærmere endnu. Sikker på Spawn ved det hele. Han har jo et 2600XT kort.

Det går vel den rigtige vej?

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 22:13
Hvor god bliver kvaliteten på blu-ray og hddvd, hvis det bliver afspillet over
en ok htpc? Ligeså god som fra en standalone-afspiller? Jeg lidt at bygge en,
der kan bruges til begge dele...

Redigeret af Ebolaebola - 30-August-2007 kl. 22:15
Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 07:21

Efter installation af AnyDVD HD er jeg nu ude over mine problemer med HDCPJeg kan ikke se forskel på kvaliteten på hhv. PS3 og min htpc , men det har jo heller ikke været helt billigt at få set-up til at køre.

Min cpu ligger med et load på omkring 30% , med peaks på maks. 40% , hvilket må anses for ganske fint ved afspilning af BD-film

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Efter installation af AnyDVD HD er jeg nu ude over mine
problemer med HDCPJeg kan ikke se forskel på kvaliteten på hhv. PS3 og
min htpc , men det har jo heller ikke været helt billigt at få set-up til at køre.

Min cpu ligger med et load på omkring 30% , med peaks på maks. 40% ,
hvilket må anses for ganske fint ved afspilning af BD-film

Hvad for noget hardware har du puttet i den?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu