|
Hvad skal en receiver kunne idag...? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:42 |
Skal have mig en ny receiver men er meget i tvivl om hvad sådan en skal kunne idag udover give en god lyd.
Jeg har et Sony 46" tv i HD og 3D samt en blu-ray med 3D og HDMI på det hele. Derudover har jeg en Mac mini med HDMI som bruges som mediecenter. Men hvad kan en receiver idag og hvad skal den kunne for at udnytte mit setup optimalet. Lydmæssigt skal den hovedsageligt bruges til god lyd fra blu-ray film og tv. Hvad kan det anbefales jeg har sony tv så det er nærliggende også at vælge det mærke men ikke et must og et budget på op til ca. 4000,- /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg ser det, så skal den som minimum have pre-out, så man senere kan opgradere med effektforstærkere. Og så skal der være netværk i, så man kan fjernstyre den fra sin telefon/tablet/computer, hvilket gør, at jeg meget oftere får hørt musik, fordi jeg ikke skal hen og finde fjernbetjeningen først (Det er dog vigtigt, at kan tændes fra stand by over nettet, og det var i hvert fald ikke alle der kunne det, da jeg købte i 2012). Har du ikke streaming enheder i forvejen, så er Airplay også en god ide.
Jeg synes egentlig også det er meget rart, at den har 2 HDMI udgange, så man kan slå en evt. kommende projektor til, uden at skulle skifte mellem den og tv'et. Men det har den som regel også, hvis den har pre-out. Jeg har selv en Yamaha RX-V771, som lever op til alle de krav jeg stiller. Den er dog udgået. Skiftet mellem 773 og 775 er ved at ske lige nu, så mon ikke det er til at finde nogle gode tilbud på 773. forskellem på 771, 773 og 775 er i øvrigt minimal.
Er du villig til at købe brugt, kan du få nogle forstærkere med en noget kraftigere effekt. |
|
![]() |
|
Henrik_bj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2012 Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror personligt det er meget efter ens eget temperament. Hvad føler du selv du har brug for? Man kan sige at hvis den koster de der 2-3000,- så er det jo heller ikke en man behøver at beholde i flere årtier. Jeg ved ikke om du har behov for pre-out så du kan sætte en effektforstærker til. Jeg synes det personligt at det kun er nødvendigt til de større hjemmebioer og mere seriøse. Jeg synes dog det Nagash siger med netværket er vigtigt, så du ikke behøver finde fjernbetjeningen hver gang. :)
2 HDMI-udgange ved jeg heller ikke o du vil ha behov for, men ja det er da smart. :) Jeg vil dog også anbefale en Yamaha receiver da de understøtter 4k både i passthrough og upskalering, så på det punkt vil du være rimelig fremtidssikret. :) Jeg tror helt sikkert at en v473 eller v573 vil være nok for dig. :) |
|
LG E8 55” OLED
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |