recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad skal jeg købe ? 40" fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvad skal jeg købe ? 40" fladskærm

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spinx2007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 15:59

ok det troede jeg bare alle skærme gjorde ..hmm det er måske bare mig...

men jeg syntes da ikke at det står nogle steder når man sidder og ser på spec.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 16:04
Det er nok fordi at de fleste har 100Hz. Men drop nu at kigge på de spec. og tag ud i butikkerne og se på billedet, både med et analog signal og med dvd. Kig på farverne og se om det er noget du kan holde ud at se på.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
spinx2007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 16:29

jeg har forstået , men det er bare fordi at jeg har en kollega der er lidt smart , det var ham der sagde at det skulle være lcd og 100hz, det var bare det jeg undrede mig over jeg troede at 100hz var standARD  i sådanne skærm ,men jeg vil da tage ind til tape con og lurer hvad de har der ..

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 16:36

Hej spinjex2007 - ved du hvad smut ud og se med dine egne øjne. Sørg for at indstillingerne på de forskellige TV er korrekte, ellers kan du ikke sammenligne. Medtag gerne en af de egne DVD´er med hurtige bevægelser. Sørg for at give dig god tid. Der er ingen der siger at du behøver at bestemme dig første gang. TC er sikkert et godt sted at starte.

Vælg det TV som du synes er bedst. Og så er det ligemeget om du vælger plasma eller LCD, og om det hedder Panasonic, Pioner, Sony eller Samsung.

Det er dig der skal være tilfreds, ikke alle andre  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 20:31

Så vidt jeg ved, så er 50/100 hz diskussionen mest forbeholdt de gamle typer TV. Det er f.eks aldrig et emne, der dukker op herinde i forum - i hvert fald sjældent.

Tilgengæld skal du kigge på skærmenes opløsning, kontrast egenskaber, lysforhold etc samt - hvis du fortsat vil ha LCD - ikke mindst responstid.

Responstiden skal helst være så lav som muligt. LCD skærme med høj responstid (læs = lang)  har ofte problemer med at følge med ved hurtige bevægelser hvilket vil sige, at der kommer skygger og efterslæb. Det er dog som oftest ikke et problem ved kvaliskærme fra mærkevare producenter.

Jeg tror, du skal passe meget på med et lytte til din såkaldte ekspertven. Han er tydeligvis en del af det kor, der fordi LCD er det nye og smarte mener, at det absolut skal være dét. Jeg siger ikke, at LCD ikke er den rigtige løsning for dig, men der er utallige eksempler på, at folk der netop har hørt de LCD-rygter pludselig efter selvsyn blev overbevist om, at plasma var bedre... Jeg er en af dem i hvert fald.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af kasperkopping kasperkopping skrev:

Tape Connection fører dog ikke Sony (...)

Det var ellers der jeg så den der 46X2500 (eller hvad den nu præcis hedder), men det kan da meget vel være at de ikke normalt fører Sony.
Til top
jasper 1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 09:53

krav :

* 40" fladskærm

* min. 2 scart stik

* digital tuner ?  er det dan samme antenne jeg kan bruge til det ?

* ?? 

jeg tror godt du kan bruge din gamle antenne, det kunne jeg,

og mit antenne signal er ikke for godt. nu har jeg et knivskarpt billede

uden udfald.

Hvorfor vente til imorgen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu