|
Hvad skal jeg købe i USA?! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 11:54 |
|
Hej alle!
Står og skal en uge til New York for første gang her til november... Jeg tænker på at købe mig lidt elektronik derovre, men har svært ved at overskue, hvad der kunne være et godt køb, kontra at jeg ved reklamation ikke lige kan gå ned i den lokale (eller net-)butik og få en bytter... Jeg ved simpelthen ikke, hvilken elektronik der er billigt i USA... Jeg har selv tænkt på noget i stil med: et Canon spejlreflekskamera en ipad mini et godt sæt høretelefoner telefon er vel dumt mht frekvens på telenet? Jeg er åben for forslag - så kom frisk? :-) /P |
||
![]() |
||
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Undersøgte selv ipad og når tax kommer på kunne det ikke svare sig sidst jeg kiggede på det
|
||
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
går ud fra du har startet med at studere skattereglerne inden?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1649690 - så mit umiddelbare bud er et par sokker og måske et headset. - og ja tlf skal du under ingen omstændigheder købe derovre. Der er absolut ingen sikkerhed for at den understøtter de frekvenser som vi bruger her. Nok snarere en konsensus om at de ikke gør. |
||
![]() |
||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
|
Du kan sagtens købe eksempelvis en Iphone derovre, den virker fint herhjemme. Du må så vidt jeg husker hjemtage vare for omkring 3500,- uden at skulle betale told/moms af dem ved hjemkomst.
|
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
|
Jeg har selv haft ipad og masser af tøj med hjem, tøj bliver jo brugt løbende når man er der og ipad er under prisen. Man kan selvfølgelig prøve at løbe chancen for ikke at blive taget i tolden men i sidste ende er det ikke det værd. I følge skats side: Du skal betale told og afgifter, når du ankommer fra et land uden for EU, hvis du har købt varer for over:
Reglerne gælder kun for varer, du fysisk har med dig, og ikke for varer, du fx sender med post. Hvis du har købt varer i et land uden for EU og mellemlander i et EU-land på vej hjem, gælder reglerne for varer købt i landet uden for EU. Reglerne gælder, uanset hvor længe du har været væk, eller hvor du har købt varen. |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
FDP ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
|
Ved fra Foto Forum at B&H i NYC, helt sikkert vil være et besøg værd
de skulle også være ekstremt vidende omkring kamera. http://www.bhphotovideo.com/c/buy/Digital-Cameras/ci/9811/N/4288586282 her kan du selv læser mere og se om det er noget for dig.
|
||
Flemming
|
||
![]() |
||
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
|
B&H er et fantastisk sted at handle elektroniske dimser. Mange af Apple produkter er billigere her end i Apple store. Du skal bare være opmærksomt på, at der skal tillægges TAX (ca. 9%) på priserne. Hvis du skal handle tøj er Macy.com et godt sted. Minder en del om magasin, bare endnu større samt der er ofte rabat på varerne. Edit: TAX ændret fra 0.9 -> 9% (komma fejl ![]() Redigeret af sodaha - 12-Oktober-2014 kl. 15:57 |
||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
|
Er det ikke 9% og ikke 0,9%? Da jeg var der for 2 år siden, synes jeg ikke der var så meget elktronik der trak. Selvfølgelig er B/H et slaraffenland for Foto nørder og måden butikken er på. Så det er et must. Men ellers så er det tøj og sko. Tag af sted med en tom kuffert og besøg evt Woodbury, som er en bus tur værd. Ellers er der Century 21 ved siden af 9/11. |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
|
Century 21 kan jeg anbefale, det er der alle mærkevare butikkerne sælger rest lager og "outdated" sortiment med gode rabatter. Købte mit Kelvin Klein jakkesæt der til under halv pris.
Jeg mener jeg gav 8 % i skat da jeg var der ovre for 1½ år siden. |
||
![]() |
||
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
|
Korrekt, er rettet i min første besked |
||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
||
![]() |
||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
|
Hvis det er Kelvin Klein og ikke Calvin Klein er du nok blevet snydt ![]() |
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Tak for alle jeres besvarelser.
Jeg har selvfølgelig tjekket m told osv... var derovre for 5 år siden, og dengang var beløbet sølle 1300 kr eller lignende... nu kan jeg i det mindste få en ipad med hjem eller noget i det prisleje, det var derfor jeg lige ville lade mig inspirere... Skal derover med en kammerat, hvis søster bor der, og den der Woodbury har jeg hørt meget om, så den skal vi helt sikkert forbi. Hvad med sådan noget som en mediastreamer? altså ikke til netflix eller services, primært til egne ting - billeder og film, som ligger på en server? dvs stream trådløst. Udvalget i DK er ikke helt så stort - nogen bud på en enhed til sådan noget? :-) /P |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |